וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס עורך ניסויים בטילים שיכולים להגיע לגוש דן

3.12.2013 / 9:56

הארגון ביצע בחודשים האחרונים כ-20 שיגורים שבחנו את טווח הרקטה M-75, כמחצית מהם בחודש האחרון. גורם ישראלי: הניסויים בוצעו גם לחיזוק מעמד חמאס בעזה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בחודשים האחרונים זיהו מערכות ההתרעה של צה"ל באזור הרצועה כ-20 שיגורים של טילים ורקטות של ארגון חמאס לעבר הים – 11 מהם רק בחודש האחרון. ישראל, בתיווך מצרי, העבירה מסר חריף בנושא להנהגת חמאס. לטענת ישראל, המשך השיגורים - גם אם אינו מופנה לעבר יישובים ישראליים - עלול לסכן פעילות כלי שיט שלה, כמו גם את העובדים באסדת הקידוח מול חופי אשקלון, ולכן הוא אינו מקובל על ישראל.

אולם, חרף האזהרות, חמאס המשיך בשיגורים ואף הגביר אותם. לטענת גורם בכיר באמ"ן, מה שהניע את חמאס לבצע את ניסויי השיגור הללו, חרף האזהרות הישראליות, היא העובדה שהארגון ממשיך בייצור הרקטה מסוג M-75 – שהידע הטכנולוגי שמאפשר את ייצורה מקורו באיראן - המסוגלת לפגוע במטרות ברדיוס של 75 קילומטרים, דהיינו בגוש דן. זאת, לאחר שהארגון איבד מאגרי נשק גדולים כתוצאה מתקיפות חיל האוויר במבצע "עמוד ענן".

עוד על המערכה מול חמאס:
חשיפה: בלוני התצפית של חמאס על הגבול עם ישראל
"איום המנהרות רק ילך ויגבר, נערכים למבצע נגדנו"
תיעוד: כך פועל "צוות מנהרות הטרור" של חמאס

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. AP
הידע הטכנולוגי מגיע מאיראן. דגם ענק של טיל מסוג M-75 מונח על במה בעצרת של חמאס בעזה/AP

סיבה נוספת למאמץ של חמאס, מעריך הגורם הבכיר, נעוצה ברצונו להפגין עוצמה כלפי פנים, על מנת לחזק את בסיס שלטונו, על רקע המתיחות של עזה עם מצרים. זאת, לאחר שהחל מסוף חודש יוני האחרון, עת החל הצבא המצרי להשמיד מנהרות שחפרו אנשי הארגון, וכך לסכל את ההברחות מסיני, החל הכרסום במעמדו. בנוסף, בשבועות האחרונים חווה הנהגת הארגון בעזה שפל חמור בתדמיתה, לאור המצב הכלכלי הקשה. הביוב נשפך ברחובות העיר, והתושבים נאלצים לחוות בעיות באספקת החשמל הסדירה, שנמשכת בממוצע עד שמונה שעות ביום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שעות חשמל בודדות

הדבר מאלץ את התושבים שמתגוררים במבנים רבי קומות, לכוון את שעות פעילותם בעבודה לשעות הפעלת החשמל כדי שיוכלו לשוב לבתים במעליות. על רקע המצוקה הכלכלית של החמאס, והירידה במעמדו ברחוב הפלסטיני, נערכה הפגנת כוח ב-11 לחודש נובמבר האחרון - יום השנה למותו של ערפאת. נציגי החמאס והג'יהאד האסלאמי עלו לאותה במה, הפגינו אחדות והציגו מגוון רחב של טילים ורקטות מסוגים שונים, וביניהם רקטת ה-M-75.

"חמאס מבין שישראל ומצרים הפעילו נגדו את רוב המנופים האפשריים ושאין רצון להמשיך ולדרדר את מצבו, ולכן הוא מתעלם מהאזהרות הישראליות להפסיק ולשגר רקטות מעל כלי השיט של ישראל", אמר הגורם הבכיר באמ"ן. "חמאס מורתע מאוד אבל בהחלט יש כאן שחיקה בהרתעה מאז מבצע 'עמוד ענן'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully