וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מהציבור: צריך לחפש בעלת ברית במקום ארה"ב

2.12.2013 / 12:02

משבר אמון עם ארה"ב, ולא רק בין נתניהו לאובמה: חצי מהציבור חושבים שצריך להפחית את התלות באמריקנים. 80% סבורים שההסכם עם איראן לא יעצור את ההצטיידות שלה בנשק גרעיני

מערכת וואלה!

כמחצית מהישראלים סבורים כי על ישראל להפחית את התלות בארצות הברית, ואף לפעול לשינוי המצב שבו היא בעלת הברית הבכירה שלנו - כך עולה מסקר מדד השלום של המכון הישראלי לדמוקרטיה בשיתוף עם מכון אוואנס באוניברסיטת תל אביב. מהסקר, שיתפרסם במלואו מחר, עולה כי הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בז'נבה, וכן העמדה האמריקנית במשא ומתן עם הפלסטינים, פגעו באמון הישראלי בארצות הברית. מנתוני הסקר עולה כי כ-45% מהציבור אינו בוטח בארצות הברית. עם זאת, כ-70% מהציבור סבור שממילא בעלת ברית אחרת שתחליף את ישראל אינה אפשרות שבאה בחשבון, וכי הסיכויים לכך נמוכים.

72% מהציבור היהודי חושבים שארצות הברית היא עדיין בעלת הברית הנאמנה ביותר של ישראל מאז 67', וכמעט 80% חושבים שקיומה של ישראל תלוי במידה זאת או אחרת באמריקנים. 81% חושבים שההסכם לא יביא לעצירת תהליך ההצטיידות של איראן בנשק גרעיני, אבל בציבור היהודי גם לא באמת מרוצים מהאופן שבו התמודד ראש הממשלה עם המשבר. הציבור היהודי מעניק לו ציון די נמוך - רק 6.6 מתוך עשר.

מדד השלום - לסקרים הקודמים.

עוד במהדורה:

הפגנות ומהומות בתאילנד: אחרי תשעה ימים של הפגנות בבנגקוק, היום הציבו המפגינים אולטימטום לראשת הממשלה ודרשו ממנה לעזוב את השלטון בתוך 48 שעות. ישראלי המתגורר בבנגקוק מספר למהדורת וואלה! חדשות על האזורים בעיר שחסומים וממליץ לישראלים שלא להתקרב אליהם.

החמסין בדצמבר החזיר את הג'וקים והנחשים: הטמפרטורות הגבוהות והחריגות בתחילת דצמבר מבלבלות את החרקים והזוחלים, ובמקום להיכנס לתרדמת חורף הם מגבירים פעילות. למה זה קורה ומה צפוי לנו באביב הבא?

נתוני הרייטינג החדשים שמפחידים את ערוץ 2 ו-10: האם באמת יש ל"הכוכב הבא" ול"אקס פקטור" כל כך הרבה צופים? שינוי בשיטת מדרוג הרייטינג שמתחיל היום עשוי לחשוף את המניפולציה מאחורי המספרים של התוכניות הכי פופולריות. דוד ורטהיים, עורך וואלה! ברנז'ה, מסביר כיצד זה ישפיע על הרגלי הצפייה שלנו.

התחזית: היום עלייה בטמפרטורות ומעונן חלקית, מחר ירידה קלה בטמפרטורות, בשעות אחר הצהרים יתכן גשם מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully