וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע הפיגוע במהלך "עמוד ענן" הורשע בניסיון רצח

גלעד גרוסמן

2.12.2013 / 11:04

מוחמד מפארג'ה, בן 19 מטייבה, הודה שהניח את מטען החבלה שהתפוצץ לפני כשנה בקו 142 בתל אביב, וגרם לפציעתם של 26 בני אדם. הפרקליטות צפויה לבקש לגזור עליו 25 שנות מאסר

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (שני) את מוחמד מפארג'ה, תושב טייבה בן 19, שביצע את הפיגוע באוטובוס של חברת "דן" בעיר במהלך מבצע "עמוד ענן". בפיגוע, שיצא לפועל לפני כשנה, נפצעו 26 בני אדם. מפארג'ה הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של נסיון רצח, גרימת חבלה חמורה וכוונה לסייע לאויב. הפרקליטות צפויה לבקש לגזור עליו 25 שנות מאסר.

עוד בנושא:
חקירת הפיגוע בקו 142: "לא רציתי לפגוע בילדים"
האזינו: שיחת הטלפון למד"א רגע אחרי הפיגוע
משעל: חמאס לא ביצע הפיגוע - נתניהו אחראי לו

פיגוע באוטובוס דן ברחוב שאול המלך בתל אביב. 21 בנובמבר 2012. חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע ברחוב שאול המלך/חטיבת דובר המשטרה

פרקליטו של מפארג'ה, עו"ד לביב חביב, אמר כי "באנו בהסדר שאין בו הסכמה לגבי העונש. הנאשם הודה בעובדות של כתב האישום, תוך תיקון והתאמתן לראיות". עורך הדין הודה כי "מדובר בעבירה לא פשוטה, עבירה חמורה", אך הביע תקווה כי "העונש יהיה סביר" בטענה כי "מדובר בבחור צעיר מאוד, שהופעלו עליו לחצים עוד כשהיה קטין". "לאור גילו הוא לא הבין את כל השלכות מעשיו, היום הוא מבין יותר", הוסיף.

מפארג'ה נסע ממודיעין לתל אביב, ועלה על קו 142 לכיוון בת ים. לפני שירד בבורסה ברמת גן, הפעיל את המטען והלך לתחנת הרכבת סבידור ונסע ברכבת למודיעין. סמוך לשעה 12 האוטובוס הגיע לצומת הרחובות שאול המלך והנרייטה סאלד, אז הפעיל חשוד מהשטחים את המטען באמצעות הטלפון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המחבל מהפיגוע בעמוד ענן הודה והורשע בניסיון רצח. טל אנגלנדר
הביע את רצונו לסייע לארגון חמאס בעזה במהלך ימי מבצע "עמוד ענן". מפארג'ה/טל אנגלנדר

לדברי עו"ד חביב, שכבר בחודש יולי הודה בבית המשפט שמרשו ביצע את הפיגוע, "בעצם ההודאה יש גם לקיחת אחריות על המעשה, ואנחנו מקווים שבית המשפט ייקח את כל הנסיבות ויתייחס אליו ככל אזרח בישראל וייתן לו עונש כמו שנותנים לכל אזרח בישראל שעשה מעשים חמורים, שאנחנו כמובן לא מזלזלים בהם". בדיון קודם הסביר כי מפארג'ה לא התכוון לסייע לאויב, אלא רק להביא לסיום המבצע. הוא הסביר כי המטען אותו הניח הורכב מזיקוקי דינור, ולא מחומר נפץ תקני או מתוצרת בית, והיה חלש ולא מסוגל לגרום לנזק רב באוטובוס יחסית ריק.

על פי כתב האישום המקורי שהוגש נגד מפארג'ה, בן 19 מטייבה, הנאשם הביע את רצונו לסייע לארגון חמאס בעזה במהלך ימי מבצע "עמוד ענן", וללחום לצד "אנשים שמתים שם", ועל מנת לנקום את מותו של "רמטכ"ל חמאס" אחמד ג'עברי. בבוקר הפיגוע הוא הגיע לבית לקיא, שם קיבל את התיק עם המטען בתוכו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully