וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חיילים לקו בקלקול קיבה בדרום: "זה מתפשט"

2.12.2013 / 0:05

בימים האחרונים התלוננו חיילים בבית הספר למקצועות החי"ר של זרוע היבשה בנגב על הקאות ושלשולים, שנגרמו לטענתם בשל בעיות תברואה בבסיס. לדבריהם, מספר החולים ממשיך לעלות

עשרות חיילים מפלוגה בגדוד 17 בבית הספר למקצועות החי"ר של זרוע היבשה בנגב החלו בימים האחרונים לדווח למפקדיהם על הקאות ושלשולים, כפי הנראה כתוצאה מבעיות תברואה בבסיס בדרום הארץ. לטענת החיילים ובני משפחותיהם, עשרות חיילים לקו עד כה בקלקול קיבה ומספרם גדל, מאחר שהמפקדים לא התייחסו ברצינות לדיווח על מצבם הרפואי.

הסיפורים החמים בחדשות
נתניהו עונה לאולמרט: "לא ארכין ראש בפני העולם"
עד דצמבר: החורף השחון ב-70 השנים האחרונות
אולמרט: נתניהו הכריז מלחמה על הממשל האמריקני

"המספר רק עולה ומלבד חובש פלוגתי לא ניתן טיפול אמיתי או מניעה, וזה ממשיך להתפשט", התלוננו החיילים. בעקבות פניית מערכת וואלה! חדשות לדובר צה"ל בנושא, הופנו החיילים למרפאה להמשך קבלת טיפול רפואי ומתאים ונפתחה בדיקה לבירור הסיבה להתגברות תופעת השלשולים.

דובר צה"ל: "החיילים מטופלים על ידי גורמי רפואה"

גורם צבאי שמצוי בפרטי המקרה אמר לוואלה! חדשות: "המפקדים חשדו שחיילים שלא חלו החליטו לדווח שגם הם משלשלים כדי לזכות ב'גימלים' ומכאן נוצר המתח. אחר כך הם טענו שיש עומס וכולם יטופלו במדורג. המפקדים טעו בשיקול הדעת והיה מי שהעמיד אותם על הטעות. השלשולים פרצו כתוצאה מחוסר הקפדה על היגיינה באוכל ובשירותים. נציגים של חיל הרפואה מטפלים בנושא".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "החיילים בבסיס מטופלים על ידי גורמי רפואה בהתאם למצבם הרפואי וכן הועברו הנחיות לשמירה על היגיינה ומניעת הדבקות".

המידע הראשוני על מקרה הגיע למייל האדום של וואלה! חדשות.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully