וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי בת 14 שנדרסה למוות: לערער על זיכוי הנהג

גלעד גרוסמן

1.12.2013 / 20:05

ליזה כרסנטי נהרגה מפגיעת רכב בראש פינה. הנהג הפוגע הורשע בגרימת מותה וזוכה בעקבות ערעור. כעת דורשים הוריה לערער על החלטת בית המשפט: "לא יכולים להמשיך כך את החיים"

דליה ואמיר כרסנטי, הוריה של ליזה, שנדרסה למוות לפני כשלוש שנים בראש פינה, עתרו היום (ראשון) לבג"ץ, בדרישה לחייב את הפרקליטות לערער על החלטת בית המשפט המחוזי בנצרת לזכות את הנהג הדורס, לאחר שכבר הורשע בגרימת מותה ואף נידון לעונש מאסר.

הדורס נידון לעונש מאסר של תשעה חודשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדרסה בעת שחצתה כביש בעיר מגוריה. ליזה כרסנטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרסנטי נהרגה בהיותה בת 14 באוקטובר 2010, בעת שחצתה כביש בכיכר המרכזית בעיר מגוריה. בשלב זה פגע בה כלי רכב במעבר החציה וגרם לה לפציעות קשות. כתוצאה מכך אושפזה כרסנטי בבית חולים במשך כמה ימים ולבסוף מתה מפצעיה. הנהג, איתי ברזל, תושב צפת בן 48, הורשע בבית המשפט לענייני תעבורה בצפת בגרימת מוות ברשלנות, ונידון בחודש אפריל לתשעה חודשי מאסר. ואולם, בעקבות ערעור שהגיש על ההחלטה, הוא זוכה.

"המשפחה מבקשת להשמיע את צעקתה"

על פי העתירה שהגישו ההורים באמצעות עורכי הדין ישגב נקדימון ואביתר קציר, בפרקליטות מחוז צפון ביקשו לערער על הזיכוי של הנהג, אולם בסוף השבוע הודיעה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה כי החליטה שלא להגיש ערעור. כעת מבקשים ההורים כי בית המשפט יתערב ויחייב את הפרקליטות לערער.

בעתירה נטען כי פסק הדין שזיכה את הנהג הדורס מנוגד לפסיקת בית המשפט העליון והוא בעל השלכות חמורות על כלל ציבור הנהגים והולכי הרגל בישראל. עוד נטען כי מפסק הדין המזכה עולה מסר שעל פיו לא ניתן להרשיע נהג בגרימת מותו של הולך רגל שנדרס על ידו, אלא אם כן הנהג הבחין בהולך הרגל קודם לכן.

לדברי עו"ד נקדימון, "המשפחה מבקשת להשמיע את צעקתה בפני בית המשפט הגבוה לצדק ואינה מוכנה להשלים עם מצב שבו דורס בתם יהיה פטור מכל אחריות לגרימת מותה". הוריה של ליזה הוסיפו: "אנחנו לא יכולים להמשיך את החיים עד שלא נגיע לנקודה שמיצינו את כל האפשרויות. המדינה מסרבת להגיש עתירה לעליון בטענה שאין למקרה השלכה ציבורית, ונותנת פתח לתקדים בעייתי, שעשוי להתברר כבעל השלכות חמורות בעתיד על כלל הציבור בישראל".

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully