וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בתאילנד: ראש הממשלה חולצה מההמון הזועם

1.12.2013 / 8:55

המשטרה בבנגקוק ירתה גז מדמיע על המפגינים הרבים שפרצו למועדון ספורט בו שהתה יינגלוק. מפגינים נוספים ניסו להשתלט על תחנת טלוויזיה בבירה כדי לגרום לה לשדר את מסריהם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המחאה בבנגקוק עולה שלב: ראשת הממשלה של תאילנד, יינגלוק שינאווטרה, הוצאה הבוקר (ראשון) בשלום מתחומי מועדון ספורט משטרתי בו שהתה, עת פרצו מפגינים נגד הממשלה למקום. אחד מעוזריה מסר כי היא הועברה למקום שמיקומו לא נודע. במקביל, ירתה המשטרה בבנגקוק גז מדמיע לעבר מפגינים שניסו לפרוץ למשרד ראש הממשלה ולמטה המשטרה.

עוד על המהומות בתאילנד:
משרדי הבולשת בבנגקוק פונו
ראש ממשלת תאילנד: לא מתכוונת להתפטר
שליח חב"ד בבנגקוק: "בארץ דואגים, אבל המפגינים חביבים"

המשטרה גם השתמשה בזרנוקי מים כדי להדוף את המפגינים שניסו להרוס את מחסומי הבטון שהקיפו את בניין הממשלה. מפגינים אחרים ניסו להשתלט על אולפני תחנת טלוויזיה בניסיון לגרום לה לשדר את מסריהם. אמש, נהרגו ארבעה מפגינים ונפצעו עשרות, כאשר כ-70 אלף מפגינים בעד הממשלה התכנסו בבירה בנגקוק, לאחר שבוע של הפגנות סוערות נגד הממשלה.

תאילנדים מפגינים נגד הממשלה מול משרד התעשייה בבנגקוק, 27 בנובמבר 2013. רויטרס
הרוחות בתאילנד סוערות זה שבוע/רויטרס

בעיני מתנגדיה, נחשבת יינגלוק ל"בובה" של אחיה, שהודח בהפיכה צבאית ב-2006 והורשע בעבירות שחיתות שנתיים לאחר מכן. תומכיה אומרים כי הם מוכנים להגן על הממשלה מפני התערבותה של האליטה הבנגקוקית החזקה וכוחות האופוזיציה. המתיחות הפוליטית מגיעה לשיאה בתקופה בה כלכלת תאילנד, השנייה בגודלה בדרום מזרח אסיה, סובלת מקשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully