וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות ענק בתאילנד: כמאה אלף ברחובות נגד הממשל

מערכת וואלה! חדשות

25.11.2013 / 3:10

למרות מספר המפגינים הגדול, רב חב"ד בעיר ציין כי ההפגנות מתנהלות על מי מנוחות והעריך שיסתיימו בקרוב, לקראת יום הולדתו של המלך. "יש אי נעימות, אבל המפגינים חביבים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כמאה אלף מפגינים נגד הממשל בבנגקוק התאספו אתמול (ראשון) בבירת תאילנד, במה שנראה כעליית שלב במתיחות הגוברת בין אנשי מעמד הביניים התאילנדי לבין תומכיו, הכפריים ברובם, של ראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה. ההפגנות, שבראשן עומדת המפלגה הדמוקרטית שבאופוזיציה, הן הגדולות ביותר במדינה מאז המהומות האלימות ב-2010, אז ניסו תומכיו של טקסין להפיל את הממשלה שבראשה עמדה המפלגה הדמוקרטית. אחותו של טקסין, יינגלוק שינאווטרה, היא העומדת בראש המדינה מאז הבחירות ב-2011.

למרות מספרם הרב של המפגינים, סיפר שליח חב"ד בבנגקוק, הרב נחמיה וילהלם לוואלה! חדשות כי ההפגנות בינתיים מתנהלות באופן רגוע. "בארץ מודאגים, אבל אנחנו מרגיעים ואומרים שאין סיבה לחשש", אמר הרב. "יש רק קצת אי נעימות, אבל המפגינים מאוד חביבים. זה לא משהו מפחיד". הרב וילהלם ציין כי תיירים ישראלים רבים פנו לבית חב"ד בעיקר כדי לשאול כיצד להגיע ממקום למקום בעיר, מכיוון שרחובות רבים בה נסגרו בשל ההפגנות. "גם לי לקח הרבה זמן להגיע היום ברגל, בגלל המוני האנשים, אבל לא היו בעיות מיוחדות", אמר. הוא העריך כי ההפגנות יסתיימו בקרוב בשל יום הולדתו הקרב של מלך תאילנד, ראמה התשיעי, שיחול ב-5 בדצמבר. "ההכנות מתחילות שבוע לפני יום ההולדת, ולכן המפגינים ודאי יפונו בימים הקרובים", העריך.

הפגנות נגד הממשל בבנגקוק, נובמבר 2013. AP
ההפגנות הגדולות ביותר במדינה מאז 2010/AP

על אף שבינתיים נראה שההפגנות מתנהלות על מי מנוחות, ברקע נמצא הזיכרון המדמם מ-2010, אז נהרגו 91 מפגינים, רובם אנשי תנועת "החולצות האדומות" התומכת ביינגלוק, בידי הצבא בעת פיזור הפגנה של כמה אלפי בני אדם. 40 אלף תומכי הממשל השייכים לתנועת "החולצות האדומות" התייצבו היום במוקד אחר בעיר בהפגנת נגד. רבים מהם הגיעו בתחבורה הציבורית ממחוזות כפריים בצפון המדינה, כדי להביע את תמיכתם ביינגלוק.

בעיני מתנגדיה, נחשבת יינגלוק ל"בובה" של אחיה, שהודח בהפיכה צבאית ב-2006 והורשע בעבירות שחיתות שנתיים לאחר מכן. תומכיה אומרים כי הם מוכנים להגן על הממשלה מפני התערבותה של האליטה הבנגקוקית החזקה וכוחות האופוזיציה. המתיחות הפוליטית מגיעה לשיאה בתקופה בה כלכלת תאילנד, השנייה בגודלה בדרום מזרח אסיה, סובלת מקשיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully