וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בי-ם: נעצרו 4 חשודים, צעירים ממזרח העיר

המשטרה עצרה את החשודים בצור באהר, סמוך למקום ההתרחשות. נבדקת האפשרות שהם היו מעורבים גם במקרים אחרים של ידוי אבנים באזור. מצבה של הפעוטה השתפר במהלך הלילה

צילום: מור שאולי, עומר מירון, גדעון צנטנר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ארבעה צעירים, תושבי שכונת צור באהר במזרח ירושלים, נעצרו הלילה (שישי) בחשד שהם אלו שיידו אתמול אבנים בשכונת ארמון הנציב לעבר רכב וגרמו לפציעתה של תינוקת בת שנתיים. הארבעה יובאו במהלך הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים. הארבעה נתפסו בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידי המשטרה, וכעת נבדקת האפשרות כי הם אחראים גם למקרים נוספים של יידויי אבנים באזור. במשטרה משוכנעים כי הרקע למעשים בהם חשודים הארבעה הינו לאומני.

בנוסף, הבוקר נמסר מבית החולים הדסה עין כרם כי מצבה הרפואי של הפעוטה השתפר במהלך הלילה. הרופאים סבורים כעת כי לא נגרם לה נזק בלתי הפיך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אסף בן-ציון, אביה של אביגיל, התינוקת שנפצעה אמש בפיגוע יידוי האבנים שחזר את הרגעים המותחים שעברו על אשתו ושלושת ילדיו, שעה שהותקפו בארמון הנציב. הוא הוסיף כי לולא הפעולה האמיצה של אשתו, התוצאה יכולה הייתה להיות קשה יותר.

"אשתי ושלושת הילדים היו בבילוי בגן החיות התנ"כי בבירה", סיפר האב לוואלה! חדשות. לדבריו, בסביבות השעה 17:00 הוא שמע את הדיווח על יידוי האבנים ואז קיבל שיחה מקרוביו שאמרו לו להגיע בדחיפות לבית החולים. "כשנסעתי להדסה ראיתי את הידיעות על המקרה וחששתי מאד", אמר והוסיף כי אשתו שירין חשבה תחילה שהיא עברה תאונת דרכים ושנכנסו בה.

"אבל אז היא הבינה מה קרה כשראתה את הראש של אביגיל שמוט וכשהגדול בן ה-5 החל לבכות". לדברי בן-ציון, האם לא נרתעה ולא איבדה שליטה, והמשיכה בנסיעה מאזור התפר עם צור באחר, השכונה הערבית, לתוך ארמון הנציב. "אשתי התעשתה די מהר, התרחקה משם וקראה למד"א. חששתי מאוד, אבל אביגיל תהיה בסדר", הרגיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
סריקות אחר זורקי  אבנים בארמון הנציב בירושלים-בת שנתיים נפגעה מפגיעת אבן בראשה, נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
סריקה אחר חשודים בזירה/יואב דודקביץ'

אביגיל טופלה בשטח ופונתה במצב בינוני לבית החולים כשהיא בהכרה מלאה, אולם עם פגיעה בגולגולת. היא אושפזה ביחידת הטראומה של הדסה ועברה סדרת בדיקות בהן סריקת CT כדי לשלול נזק משמעותי. "אביגיל ישנה כרגע, היא חבושה ותפרו אותה, יש לה פגיעת ראש ושבר אך לא נשקפת לחייה סכנה. במהלך הלילה נהיה איתה במיון". לאביגיל יש אח תאום והם בחודש הבא יהיו בני שנתיים. "שאר הילדים עכשיו בבית, ישנים. דיברתי איתם והם בסדר", אמר. "נדע יותר בימים הקרובים".

רוה"מ נתניהו מדליק נרות בכותל עם שוטרי מג"ב, נובמבר 2013. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מבטיח לתפוס את המחבל. נתניהו בטקס הדלקת הנרות בכותל/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"הדבר הראשון שהייתי רוצה לעשות בערב הזה הוא לשלוח איחולי החלמה מהירה ושלמה לתינוקת הקטנה שנפצעה על ידי פושעים כאן בירושלים", כך אמר מוקדם יותר אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך טקס הדלקת הנרות החגיגי ברחבת הכותל המערבי בעקבות הפיגוע בבירה.

"כוחות הביטחון שלנו מתמקדים במציאת בני עוולה"

"אנחנו נמצא את הפושעים הללו ואנחנו נביא אותם לדין. אנחנו נשמור על העיר שלנו", הצהיר ראש הממשלה ופנה לקהל: "אני חושב שנוכחתם, בוודאי בימים האחרונים, שכשכוחות הביטחון שלנו מתמקדים במציאת בני עוולה - הם מצליחים לעשות זאת, וגם כאן יצליחו. באנו חושך לגרש".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שהגיע לבית החולים הדסה עין כרם לבקר את התינוקת שנפגעה, קרא להגביר את הענישה על זריקת אבנים. "צריך להבהיר לכולם שאבן היא נשק לכל דבר, וכך צריך להתייחס אליה. לא ייתכן שמי שנעצר על זריקת אבנים יוצא וחוזר לזרוק אבנים, אסור להשלים עם זה". הוא הוסיף כי בכוונתו לסייע לממשלה ולמשטרה להביא סוף לתופעה.

"בתי ושלושת הנכדים יצאו מהפארק, והיו בדרכם להדליק נר של חנוכה", סיפר יעקב מגן, סבה של התינוקת. "שירין (הבת) התקשרה אליי ואמרה שזרקו אבנים מהכפר (צור באחר י.א) ושהנכדה נפגעה. ראיתי את האבן שפגעה בתינוקת - אבן במשקל של קילו וחצי. זה פגע לה בגולגולת והיא סובלת משבר". לדבריו, התושבים באזור סובלים מזריקות אבנים מהכפר הערבי אולם לרשויות אין לכך פתרון. "בסוף זה פוגע", אמר בצער.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully