וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייר מתגייס להציל את אביו: "שהגיבור שלי יחיה"

רמי שני

29.11.2013 / 0:13

מיכאל פרטוק מקריית גת זקוק להשתלת כליה דחופה כדי לשרוד. בנו אייר, שכבר הודיע שיוותר על הכסף ממתנות בר המצווה, פונה לציבור לעזרה. "אם לא נציל אותו בזמן - הוא ימות"

"אלוהים יקר, אני כותב לך כי אני מפחד שיקרה משהו לאבא שלי". אלו הדברים שכתב אייר פרטוק בן ה-12 בפוסט שהעלה בעמוד הפייסבוק שלו, לאחר שהתברר מצבו הקשה של אביו מיכאל-קרלוס בן ה-49. "אבא שלי צריך לעבור השתלת כליה, ואם לא נצליח להציל אותו בזמן - אז הוא ימות. אני מוכן לוותר על כל הכסף של המתנות ושל הבר מצווה כדי שאבא שלי יהיה בריא", פנה לחבריו בבקשה לקבל סיוע.

לקריאה נוספת:
השתלת כליה הדדית בין ערבים ליהודים: ”התחברנו”
כתב אישום בסין: נער מכר כליה כדי לממן אייפוד
דוח: תפוסת מיטות האשפוז בישראל – הגבוהה במערב

אייר פרטוק. באדיבות המשפחה
אייר פרטוק ואביו/באדיבות המשפחה

פרטוק המתגורר בקריית גת עם משפחתו, לקה באי ספיקת כליות לפני כתשעה חודשים ומאז מצבו הדרדר במהירות. "מיכאל הוא ספורטאי, לא שותה או מעשן", סיפרה יפה אישתו ואם שני ילדיו. "בוקר אחד הוא התחיל לראות מטושטש. הוא הלך להבדק ונשלח ישר לחדר המיון בגלל תוצאות הבדיקה. אובחנה אצלו אי ספיקת כליות ומאז החיים שלנו התהפכו".

פרטוק מרותק לביתו כמעט בכל שעות היממה מאז שאובחנה אצלו המחלה. הוא נאלץ לעבור שלוש פעמים ביום טיפול דיאליזה במכונה ביתית. למשפחה התברר כי בשל מצבו הוא חייב לקבל תרומת כליה, אולם זו הבינה כי בארץ הדבר עלול להימשך עד כדי חמש שנות המתנה. "אם הוא ישרוד את הזמן הזה, הנזק מהדיאליזה עלול להיות חמור ביותר", הסבירה יפה. "התחלנו לבדוק במקומות אחרים והצלחנו לאתר תורם ברומניה. בחנו את העלויות ואחרי כל מה שאפשר להוריד ולקצץ, הסכום הוא עדיין הרבה מעבר ממה שאנחנו יכולים לממן".

"תעזור לי בבקשה שאבא יחלים"

700 אלף שקל. זהו סכום הכסף שהמשפחה הייתה צריכה לגייס כדי להטיס את האב מיכאל להשתלה המיוחלת בחו"ל. כחלק מהמאמצים לאיסוף הכסף הופק ערב מוזיקלי בהשתתפות שורת אמנים בהם ציון גולן, משה ענקי, ישי ושיר לוי ואחרים. "הצלחנו עד עכשיו לאסוף כמחצית מהסכום אבל עדיין חסר כסף", הסבירה האם.

פרטוק הגיע לישראל מטוניס כשהיה בן שש. המשפחה מתגוררת מאז בקריית גת, מקום בו הכיר את יפה אישתו ובו הוא משמש כמדריך ספורט. יפה עצמה עובדת כמחנכת בבית ספר תיכון בעיר והיא מספרת: "חסר לנו רק קצת כדי להשלים את הסכום, רק קצת, זה מה שמפריד בינו לבין החיים. אני מקווה שנוכל לגייס את הסכום הזה". בנה, אייר, סיים את מכתבו כך: "כולם אומרים שיהיה טוב, אבל בתוכי אני מרגיש שאם לא נעשה משהו לשנות את המצב, אז אני אאבד את הגיבור שלי. אלוהים, תעזור לי בבקשה שאבא יחלים, כי אני צריך אותו איתי. תודה, אייר פרטוק".

לתרומות ישירות: חשבון 206830 בבנק הבינלאומי הראשון, סניף 062, קריית גת. אפשר גם לתרום דרך עמותת "הקרן לקריית גת".

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully