וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום בסין: נער מכר כליה כדי לממן אייפוד

7.4.2012 / 14:28

נער בן 17, שזוהה רק כ"וונג", הודה בפני הוריו כי נאלץ למכור את האיבר כדי לממן רכישת אייפוד ומכשיר אייפד. המתווכים בעסקה והמנתח נעצרו ועומדים לדין. מצבו של הנער קשה

חמישה בני אדם מדרום סין מואשמים בחבלה מכוונת, במקרה שבו נער בן 17 מכר את אחת מכליותיו כדי לממן לעצמו רכישת מכשירי אייפון ואייפד. סוכנות הידיעות הסינית שינחואה דיווחה כי אחד הנאשמים הוא המנתח שהסיר את כלייתו של הנער, בניתוח שהתבצע בחודש אפריל של השנה שעברה. אם יורשע, לא ברור לאיזה עונש הוא צפוי.

הנער זוהה בדיווח בשם משפחתו, וונג, ונמסר כי הוא סובל מאי-ספיקת כליות וכי מצבו הרפואי קשה. הנאשם המרכזי בפרשה קיבל כ-220 אלף יואן סיני (כ-35 אלף דולרים) כדי לתווך בין הנער לרוכש האיבר. הוא העביר לנער כעשירית מהסכום ואת היתר חלק עם המנתח ועם יתר הנאשמים בפרשה, מקצתם אנשי רפואה. לא ברור אצל מי הושתלה הכליה ומי מימן אותה.

הנער הוא תושב המחוז אנחווי שבמזרח סין, מהאזורים העניים ביותר במדינה, שרבים מתושביו עוקרים מבתיהם כדי לחפש עבודה במקומות אחרים. אחרי שרכש את מכשיר הטלפון ואת מחשב-הלוח, הודה הנער בפניו הוריו כי מימן אותם באמצעות מכירת הכלייה.

מוצרי אפל הם פופולריים ביותר בסין, גם אם ידם של מרבית התושבים אינם משגת אותם. מחירו של מכשיר אייפון מתחיל ב-3,988 יואן (633 דולרים) ומחירו של מכשיר אייפד מתחיל ב-2,988 יואן (474$).

סחר באיברים נאסר בסין ב-2007. רק חלק קטן מהסינים הזקוקים לאיברים מצליחים להשתחל אל רשימת ההשתלות בבתי החולים. מיעוט התורמים מאלץ חולים רבים לנסוע לחו"ל כדי לרכוש איברים בשוק השחור. רובם המוחלט של האיברים המושתלים מסין מגיעים מגופם של אסירים שהוצאו להורג. ארגונים לזכויות אדם מאשימים את הממשלה ביד קלה על הדק ההוצאה להורג כאמצעי ל"קצירת איברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully