וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאוטמן נקבר: "לא חיפשת שררה, אלא איך לשרת"

מאות בני אדם בהם שרים, ח"כים, אנשי תקשורת, חינוך ועסקים ליוו את חתן פרס ישראל דב לאוטמן שהלך לעולמו אתמול. "הוא לא נתן לאף מכשול לעמוד בדרכו", ספד לו בנו מעל הקבר

צילום: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק

מאות בני אדם מלווים היום (ראשון) את איש העסקים דב לאוטמן, שהלך אתמול לעולמו, בדרכו האחרונה. לבית העלמין בקריית שאול הגיעו שרים, חברי כנסת, אישים מתחום הבידור ואנשי עסקים, ובהם שרת התרבות והספורט לימור לבנת, שר החינוך שי פירון, שר הפנים גדעון סער, השחקן שייקה לוי ונשיא המדינה שמעון פרס.

"דוביק, חברי היקר, לא באנו להיפרד ממך כי אי אפשר להיפרד מאדם שכל חייו היה חלק בלתי נפרד מישראל האוהבת, הבונה", ספד לו הנשיא. "כל חייך חלמת, בנית, נידבת, התנדבת, לא נחת ולא נרתעת. לא חיפשת שררה ותמיד חיפשת דרך לשרת את עמך". פרס הוסיף: "מעולם לא אמרת נואש ולא עייפת מלשאת את דרך התקווה. תמיד צעדת כחלוץ לפני המחנה".

"אני גאה ומרגיש כמו בן המתגאה באביו. וגם אני יודע שאלמלא האמון והכוח שנתת בי, ספק רב אם הייתי עומד כאן, היום, כשר החינוך של מדינת ישראל", אמר פירון בהתרגשות. "אנחנו נמשיך בדרכך, נפעל לשינוי פניה של ישראל, אף ילד לא יוותר מאחור, ורוחך תלווה אותנו לאורך ימים ושנים".

הנשיא פרס מנחם את נועם לאוטמן  בהלוויית  אביו לאוטמן , נובמבר 2013. יותם רונן
פרס מנחם את בנו של לאוטמן/יותם רונן
הלוויתו של  לדב לאוטמן , נובמבר 2013. יותם רונן
לאוטמן מובל בדרכו האחרונה/יותם רונן

בנו של לאוטמן, נועם, אמר מעל קברו של אביו, שמת אתמול אחרי שנים של מאבק קשה במחלת ניוון השרירים ALS. "זה יום עצוב, אבל זה גם יום של ניצחון של אדם - שלא נתן לאף מכשול לעמוד בדרכו. אבא, ניצחת את המחלה הארורה. המשכת במלוא המרץ לבנות וליצור את הדברים שאתה אוהב". הבן הודה לצוות הרפואי ולחברים הרבים שעמדו לצד מיטתו ברגעיו האחרונים.

איבדנו חבר טוב

בצפון הארץ, שם פעל לאוטמן רבות ונחשב היה לאחד מחלוצי התעשייה החשובים באזור - התקבל דבר מותו בעצב רב אצל מכרים ועובדים רבים. בשנת 1971 שנתיים בלבד אחרי הקמתה של כרמאיל הקים בה לאוטמן את מפעל "דלתא" להלבשה תחתונה, שהפך למותג מוכר המעסיק בכל העולם 14 אלף עובדים. בכרמיאל לבדה עבדו בימי השיא של המפעל אלפיים עובדים והוא נחשב במשך שנים ארוכות למעסיק הגדול ביותר בעיר.

"דב קיבל אזרחות כבוד מהעיר כבר מברוך בנגר ז"ל, ראש העיר הראשון של כרמיאל וזאת בשל תרומתו האדירה לעיר כבר מימיה הראשונים", סיפר אמש עדי אלדר, ראש עיריית כרמיאל. "הוא היה מהתעשיינים הראשונים שהגיעו לכאן מתוך אמונה שהעיר תגדל ותגיע להישגים. הוא העסיק במפעל אלפי עובדים עד שהפך אותו לאימפריה עם מסחר חובק עולם".

השר פירון סופד לדב לאוטמן , נובמבר 2013. יותם רונן
"אלמלא האמון והכוח שנתת בי, ספק רב אם הייתי עומד כאן, היום, כשר". פירון בלוויה/יותם רונן

"דב ליווה אותנו לאורך שנים רבות כולל כמובן בתקופתי. הוא היה מאוד פעיל בקירוב לבבות בין יהודים וערבים באזור במיוחד בשנת 2000, בתקופת אירועי אוקטובר", הוסיף אלדר. "היה לו חשוב להחזיר את החיים למסלולם באזור שלנו. הבוקר קיבלנו את הבשורה על פטירתו של דב בעצב גדול. כרמיאל איבדה היום חבר טוב וגם המדינה איבדה את אחד מאנשי מלח הארץ הבולטים ביותר שלה".

גם איש ציונות

גם בקריית שמונה קיבלו בצער רב את דבר מותו של לאוטמן. לאחר שהקים בשנת 1967 את מפעל הטקסטיל גיבור ספורט בעיר, והמשיך לנהל אותו עד לשנת 1975. בשיאו עבדו במפעל למעלה מאלף עובדים וגם הוא נחשב במשך עשרות שנים למעסיק הגדול ביותר גם בעיר הצפונית ביותר בישראל.

"הייתה לי הזכות לראות שהוא לא שם רק כסף, אלא גם את הלב שלו", אמר אתמול פרוספר אזרן, ראש העיר המיתולוגי של קריית שמונה שכיהן בתפקיד בשנים 1983-1997. "באותה תקופה לא היו בכלל מפעלים בקריית שמונה. העיר הייתה מוכת אבטלה והתושבים עבדו במטעי האומה, קק"ל ובקיבוצי הסביבה. גיבור היה בין המפעלים הראשונים שהוקמו בעיר ואני זוכר איך העובדים הביעו את שביעות רצונם מחדר האוכל, מהעבודה המסודרת ומהקרבה לבית. המפעל משולב בהיסטוריה של העיר".

ניסים מלכה, ראש העיר הנוכחי של העיר סיפר כי הפעם האחרונה ששוחח עם לאוטמן נגעה הייתה לפני כשלושה חודשים. "דב לא היה רק איש עסקים, הוא היה גם איש ציונות. הוא הקים את מפעל העוגן באחת התקופות הכי קשות בימים של פיתוחה של קריית שמונה כעיירה שנמצאת בסמוך לגבול לבנון", סיפר מלכה. "אנחנו מדברים על ימים שבהם היה ירי וחדירות מחבלים מלבנון לקריית שמונה ויישובי הסביבה. לבוא ולהקים מפעל במקום הזה ולהישאר לנהל אותו זה לא לחלוטין לא היה דבר שהוא מובן מאליו".

לקריאה נוספת
מותו של דב לאוטמן - ההפסד הגדול של הפריפריה
איש העסקים וזוכה פרס ישראל דב לאוטמן הלך לעולמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully