וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של דב לאוטמן - ההפסד הגדול של הפריפריה

שלמה בוחבוט

23.11.2013 / 21:45

בטור הספד, נפרד ראש מרכז השלטון המקומי שלמה בוחבוט מידידו הוותיק שהלך לעולמו אחרי מאבק במחלת ניוון שרירים. יותר מהכול, הוא מבקש שנזכור את לאוטמן כאיש של מעשים

הידיעה על מותו של דב לאוטמן הותירה בי חלל גדול. במשך שנים רבות היינו, דב ואני, בקשר במסגרת היותו יו"ר עמותת "הכול חינוך". הדאגה לחינוך ילדי ישראל בכלל, ולילדי הפריפריה בפרט, הייתה בלבו, והוא פעל רבות - זה למעלה מעשור - על מנת להביא לשיפור במערכת החינוך בישראל. הוא היה מהמקדמים הבולטים של רפורמות במערכת החינוך ומתומכי ועדת דוברת, אשר מטרתה הייתה להמליץ על תכנית שינוי כוללת – מבנית, ארגונית ופדגוגית - במערכת.

עם לכתו, הפסידו ערי הפריפריה איש דגול, אשר הקדיש את חייו והונו על מנת לחזק ולשפר את הערים הללו. הוא התחיל בתעשייה, כשהקים את מפעל "גיבור" בקריית שמונה. בכך, הביא בשורה למאות עובדים אשר שיוועו לתעסוקה ולפרנסה. לאחר מכן, ייסד את מפעל "דלתא" בכרמיאל, אשר הפך עם השנים למפעל בינלאומי המייצא סחורה למותגים הגדולים בעולם, תוך שהוא מביא גאווה לאומית, לצד כמובן פרנסה עבור תושבי האזור.

מפעל חייו ימשיך להתקיים

גם במעלות-תרשיחא, העיר בראשה אני עומד, הביע דב עניין רב. לא פעם הוא ביקש ממני לספר לו על היחסים המיוחדים שנוצרו אצלנו בין יהודים לבין ערבים. פעמים רבות אף הזמנתי אותו להשתתף בכנס מעלות-תרשיחא לחיים משותפים, והוא מצדו התנצל בפניי שמחלתו מונעת ממנו לנסוע רחוק. אולם, חרף מחלתו, דב היה איש של מעשים, ולא נתן לה למנוע ממנו לתרום ולהשקיע. הוא הוכיח לכולם שהנפש חזקה מהגוף ושאין דבר העומד בפני כוח הרצון.

בשנת 2012 הענקתי לו את אות יקיר השלטון המקומי בכנס שערכנו במרכז הבינתחומי בהרצליה. הוא הודה לנו והתלוצץ שהעובדה שהוא קיבל פרס מפעל חיים לא אומרת שחייו הסתיימו ושיש לו עוד הרבה תכניות להוציא לפועל. היה לי הכבוד להכיר ולהוקיר אותו ואני שמח שיצא לי להודות לו על כל עשייתו, גם בחייו ולא רק לאחר לכתו. אני סמוך ובטוח כי מפעל חייו ימשיך להתקיים, ורוצה לשלוח מכאן תנחומים למשפחתו ולסובביו, שלא תדעו עוד צער.

הכותב הוא ראש עיריית מעלות-תרשיחא וראש מרכז השלטון המקומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully