וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הסכם הגרעין מתקרב, הרצוג הביס את יחימוביץ' בקרב על ראשות העבודה, איש העסקים דב לאוטמן הלך לעולמו, פרשת אייל גולן מסתעפת ובית הזוועות בלונדון. הכותרות שעשו את השבת

כך ייראה ההסכם עם איראן: העשרה נמוכה וצמצום הפעילות

במסגרת הסכם הביניים המתגבש בין איראן למעצמות המערב, איראן "תחסל" את מאגר האורניום המועשר לרמה של 20% שברשותה - כך סיפרו הלילה (שבת) בכירים מערביים ל"ניו יורק טיימס". לפי ההסכם, שתוקפו יהיה בן חצי שנה, איראן תידרש לדלל את האורניום המועשר שברשותה או להפכו למוטות דלק, כך שלא ניתן יהיה לעשות בו שימוש לטובת הרכבת נשק גרעיני.

לפי הדיווח, איראן תורשה להמשיך להעשיר אורניום, אך ברמה נמוכה של 3.5%. כמו כן, איראן לא תורשה להרחיב את מאגר האורניום המועשר ברמה של 3.5% שכבר יש ברשותה, אלא תידרש להמיר לדלק או לדלל את הכמות החדשה שתעשיר במשך ששת חודשי ההסכם.

לקראת הסכם עם איראן? שרי החוץ בז'נבה

המגעים בין איראן לקבוצת שש המעצמות נמשכו אתמול (שישי), ובניגוד לאווירה הפסימית שהורגשה שלשום בז'נבה, כעת מסתמן כי חלה התקדמות בשיחות והצדדים קרובים להסכם ביניים. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הגיע אמש לז'נבה כדי להצטרף לשיחות, ואף נועד במשך שעה וחצי עם שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף; ואילו שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הגיע הבוקר לז'נבה.

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה הלילה כי החלטתו של קרי להצטרף לשיחות הגרעין התקבלה לאור ההתקדמות במשא ומתן. "בשל ההתקדמות שנעשתה, השר קרי החליט לנסוע לז'נבה כדי לחבור היום לעמיתיו שרי החוץ למקרה שיושג הסכם", אמרה סאקי. בתוך כך, גם שרי החוץ של בריטניה וצרפת, ויליאם הייג ולורן פביוס, צפויים להגיע לז'נבה ולהשתתף במשא ומתן. הייג צפוי להגיע עוד הלילה ואילו עמיתו הצרפתי יגיע בבוקר. כמו כן שר החוץ הסיני, וואנג יי, ככל הנראה יגיע היום בבוקר. משרד החוץ הגרמני הודיע הלילה כי גם גם שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, צפוי להגיע לסבב השיחות.

הרצוג כבש את העבודה: "יוצאים לדרך חדשה, לא אפעל לבד"

חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג, שהביס את יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ', נשא אתמול בבוקר נאום ניצחון בבית סוקולוב בתל אביב. "מפלגת העבודה יוצאת היום לדרך חדשה שבסופה נחזור להיות מפלגה גדולה שקוראת תיגר על השלטון בישראל", הבטיח הרצוג. הוא הודה ליחימוביץ' על "תרומתה למאבקים החשובים ביותר בציבוריות הישראלית" והוסיף: "לא אפעל לבד. שלי ואני ידענו לשתף פעולה ונמשיך לעשות זאת גם היום, לאחר הבחירות. יחד אנחנו ננצח".

הרצוג, שעלה לדבר אחרי סדרת נאומים מעט תמוהה מצד תומכיו של הרצוג בסיעה, חברי הכנסת מרב מיכאלי, איתן כבל ואראל מרגלית, סיפר כי בחודשיים האחרונים נפגש עם חברי מפלגה רבים. "אני קורא לכולם, להתלכד יחדיו", אמר. "אני מבטיח גם לצעירים הנפלאים שהצטרפו למפלגתנו בשנים האחרונות - אני אהיה הקול שלכם ואני לא אאכזב אתכם". לדבריו, "העבודה רק מתחילה ואנחנו נעבוד לילות כימים על מנת להחזיר את המפלגה למקום הראוי לה".

איש העסקים וזוכה פרס ישראל דב לאוטמן הלך לעולמו

התעשיין ואיש העסקים הישראלי, דב לאוטמן, הלך לעולמו הבוקר (שבת) בבית החולים איכילוב בתל אביב אחרי מאבק רב שנים במחלת ניוון השרירים ALS ממנה סבל. לאוטמן, ממייסדי התעשייה בישראל וזוכה פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה, היה בן 77 במותו.

לאוטמן נולד ב-1936 בתל אביב ואחרי שהשלים את לימודי הנסדת המכונות בארה"ב שב ארצה. הוא החל את דרכו בתחום התעשייה בישראל בגיל צעיר וכבר כשהיה בן 27 התמנה למנכ"ל חברת הטקסטיל "סברינה". בשנת 1975 הקים בכרמיאל את "דלתא", מפעל לייצור הלבשה תחתונה שגדל להיות מותג מוכר ואשר הפך להיות הפרויקט המזוהה ביותר עם לאוטמן. החברה, אותה ניהל לאוטמן במשך שנים, מעסיקה כיום קרוב ל-14 אלף עובדים ברחבי העולם.

בשנים האחרונות עסק לאוטמן בעיקר בחינוך ובשילוב אקדמאים ערבים במשק. הוא מת היום בבית החולים אחרי מאבק במחלת ה-ALS שגרמה לשיתוקו. במשך כל הימים האחרונים, ועם ההידרדרות במצבו הרפואי היה לאוטמן מוקף בבני משפחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פרשת אייל גולן: אחת הקטינות העידה שוב במשטרה

אחת הנערות המעורבות בתיק החקירה בפרשת אייל גולן נעדרת מביתה מאז שלשום בלילה, כך הודיעה אתמול בבוקר משטרת מחוז תל אביב. על פי ההודעה, אמה של הנערה היא שהתקשרה והודיעה למשטרה על ההיעדרות של בתה, ככל הנראה על רקע ההחלטה להעביר את הבת לפנימייה ביום ראשון הקרוב. שוטרי תחנת גלילות פתחו בסריקות לאיתורה.

בשעות אחר הצהריים סיימו לחקור שוטרי ימ"ר תל אביב את גולן ואת ארבעת החשודים הנוספים בפרשה. ביום ראשון יובאו אביו של גולן, דני ביטון, וחשוד נוסף להארכת מעצרם. שלושת החשודים האחרים, בהם גולן, שוחררו למעצר בית וייחקרו גם הם ביום ראשון. במהלך העימותים היום עומתו החשודים עם ראיות שהצטברו עד כה, חלקם הכחיש באופן גורף כל קשר למיוחס ואילו חלקם ניסה להסביר ולתת מענה לראיות שהוצגו. בנוסף, נגבתה עדות השלמה מאחת הבנות שלפי החשד נפלה קורבן בפרשה.

בית הזוועות הלונדוני: שטיפת מוח ומאפייני כת

שלוש הנשים שהוחזקו בתנאי עבדות בדירה בלונדון במשך 30 שנה עברו "שטיפת מוח" והחיים בדירה התנהלו במאפיינים הדומים לכת דתית - כך עולה הבוקר (שבת) מחקירת הסקוטלנד יארד בנושא.

שלשום בבוקר עצרה המשטרה בני זוג בני 67, בתום חקירה שארכה כמה שבועות. השניים מתגוררים ברובע למבת', בדרום-מרכז לונדון, והחוקרים מגדירים אותם כ"מוח מאחורי המשפחה", וכמי שהטילו את אימתם על הנשים שכפי הנראה נחטפו על ידם. שלוש הנשים, שחולצו מהדירה לפני כחודש, הן: בת 69 ממוצא מלזי, אירית בת 57 ובריטית בת 30 שכפי הנראה נולדה בתקופת השבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully