וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לניגוד עניינים: ליברמן לא יצביע על מינוי ניצן

גלעד גרוסמן

22.11.2013 / 15:01

בג"ץ דחה העתירה לעכב את מינויו של שי ניצן וקבע שהצבעת הממשלה על המינוי תיערך כסדרה, לאחר ששר החוץ הודיע שלא ישתתף בה. "אין לייחס לשאר השרים רצון לר?צות את היועמ"ש"

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(שי ניצן מגיב למינוי הקרוב, השבוע)

בג"ץ דחה היום (שישי) את העתירה לעכב את מינויו של שי ניצן לפרקליט המדינה עד להכרעה בפרקליטות אם לערער על זיכויו של שר החוץ, אביגדור ליברמן. ההחלטה התקבלה בעקבות תגובת המדינה לעתירה, ממנה עולה כי ליברמן לא ישתתף בהצבעה על מינויו של ניצן כדי למנוע ניגוד אינטרסים.

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה החליטה ביום שלישי להמליץ לשרת המשפטים ציפי לבני למנות את ניצן, כיום המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים, לפרקליט המדינה ה-11 של מדינת ישראל. בעקבות זאת, הודיעה לבני כי תביא את ההחלטה להצבעת הממשלה ביום ראשון. ניצן צפוי להחליף בחודש הבא את פרקליט המדינה הנוכחי משה לדור, שמילא את התפקיד בשש השנים האחרונות.

אתמול עתרה התנועה למשילות ודמוקרטיה לבג"ץ, בדרישה לעכב את אישור מינויו של ניצן, בשל מה שהוא לטענתם חשש לניגוד עניינים של השרים בשל ההחלטה הצפויה בנוגע לתיק ליברמן. בתנועה גם ביקשו שהיועץ המשפטי לממשלה יקבל החלטה בנושא במהרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השופטים סברו שהחלטתו להיעדר מההצבעה "היא החלטה במקומה". ליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה של המדינה נטען כי ההנחה שלשרים יש אינטרס אחיד ועמדה אחידה בכל הנוגע לערעור בתיק ולכן כולם יצביעו בעד ניצן, היא אבסורדית ונטולת כל בסיס עובדתי. עוד נכתב כי ליברמן הוא היחיד שיש לו אינטרס ברור בשאלה, ולכן הוא הודיע כי לא ישתתף בדיון ובהצבעה על בחירת פרקליט המדינה הבא.

עוד נכתב, כי יש צורך באישור מהיר של המינוי, כדי לאפשר לניצן תקופת חפיפה ראויה. בפרקליטות הוסיפו כי הבקשה היא כוללנית, וניתן לטעון אותה כלפי כל החלטת ממשלה שהיועץ מעונין בה. משמעות הדבר, כך נטען, היא כי הממשלה לא תוכל לקבל החלטות בכל עניין שהיועץ מחווה בו דעה עד להכרעה בתיק ליברמן.

בהחלטת בג"ץ נכתב כי "החלטתו של שר החוץ שלא ליטול חלק בדיון ובהצבעה על בחירתו של פרקליט המדינה הבא ... היא החלטה במקומה". השופטים הוסיפו כי "לא מצאנו ממש בטענות שהעלתה העותרת בדבר קיומו של חשש לניגוד עניינים או למשוא פנים בעניין זה, ככל שהדבר נוגע ליתר חברי הממשלה. טענות אלה הועלו ללא כל ביסוס. על כן לא נוכל לקבל את גישת העותרת כי יש לייחס לשרים כולם כנקודת מוצא, שיקולים זרים ורצון לרצות את היועץ המשפטי לממשלה".

יו"ר התנועה למשילות ודמוקרטיה, יהודה עמרני, אמר בתגובה כי "פלא כיצד לדעת משרד המשפטים אין כל חשש כי שרי הממשלה מקבלים החלטות ממניעים זרים כאשר היועצים המשפטיים עצמם מביאים רק מועמד אחד לממשלה כדי למנוע שיקולם זרים. עמדת המשפטנים תמוהה מאוד ומעלה חשש כי הנימוק מגיע לפי רצונם".

לקריאה נוספת:
שי ניצן נבחר לפרקליט המדינה
דעה: מינוי שי ניצן לפרקליט המדינה - משחק מכור
שורת מינויים ושיקום התדמית: האתגרים של שי ניצן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully