וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים יושב ראש: שלי ובוז'י בקרב על ראשות העבודה

21.11.2013 / 12:25

למעלה מ-55 אלף מתפקדים זכאים לבחור את היו"ר הבא של המפלגה. למרות המרוץ הרדום, יחימוביץ' לא שאננה: "המטרה - להביא כל תומך לקלפי". הרצוג: "משוכנע שאהיה יו"ר המפלגה"

צילום: עידו שחם, עריכה: גדי וינסטוק

שלי או בוז'י? שלושה חודשי התמודדות יוכרעו היום (חמישי), כאשר 55,113 מתפקדי מפלגת העבודה החלו בבחירת יושב הראש הבא של המפלגה. הבוקר הגיעו שני המתמודדים - יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' ויו"ר הסיעה יצחק (בוז'י) הרצוג לקלפי בבית העיתונאים על שם נחום סוקולוב בתל אביב, ושלשלו את פתק ההצבעה.

עד השעה 13:15 הצביעו בפריימריז 14.5% מבעלי זכות ההצבעה. מדובר בשיעור הצבעה גבוה בהשוואה לשיעורי ההצבעה במערכות הבחירות הקודמות במפלגה. את הערב האחרון לפני פתיחת הקלפיות בילו השניים במטות השונים, וניסו לשכנע מתלבטים. "אני נמצאת במטה מפוצץ פעילים, עשינו עבודת ארגון והכנה יוצאות דופן בהיקף שלהן", אמרה אמש יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', בשיחה עם וואלה! חדשות.

קשה להעריך כיצד ייגמר המרוץ שנחשב לצמוד. קשה להעריך כיצד ייגמר, אך אחוזי הצבעה גבוהים צפויים לשרת את יחימוביץ', הנשענת על "מצביעים חופשיים" – חברי מפלגה שלא מצביעים כגוש אחד או בצורה מאורגנת, בעוד הרצוג נשען גם על קבוצות מצביעים מאורגנות, שאחוז הצבעה בהן צפוי להיות גבוה בכל מקרה. הרצוג הצליח לאסוף 600 אלף שקלים יותר מיחימוביץ' בתרומות, ולכן יכולת שינוע המצביעים שלו לקלפיות חזקה יותר, נתון שצפוי לבוא לידי ביטוי לטובתו ככל ששיעור ההצבעה הכללי יהיה נמוך יותר.

שלי יחימוביץ' מגיעה להצביע בפריימריז של מפלגת העבודה. נובמבר 2013. נמרוד סונדרס
"השתדלנו להפוך את מי שתומך גם למתנדב וגם לתורם כדי להגדיל את תחושת השותפות". יחימוביץ' בקלפי/נמרוד סונדרס

"ההכנות הפעם הן הרבה יותר גדולות ממה שעשינו בפריימריז הקודמים לראשות המפלגה והכל עם כמות מאוד גדולה של מתנדבים מאוד מוכשרים ומסורים, על בסיס תרומות קטנות מ-1200 איש, עם שיתוף גדול של כמה שיותר מתפקדים בתהליך", הוסיפה. לדברי יחימוביץ', "השתדלנו להפוך את מי שתומך גם למתנדב וגם לתורם כדי להגדיל את תחושת השותפות של האנשים ועכשיו אני חוזרת ואומרת לכל המטות שלנו שהנתונים הגבוהים שלנו לא מספיקים, תמיכה היא לא פתק בקלפי. המטרה שלנו מחר היא להביא כל תומך להגיע לקלפי ולשים את הפתק בקלפי".

בשבועות האחרונים הצהירה היו"ר כי משיחות הטלפון שקיימו פעיליה עם המתפקדים עולה כי היא מובילה בלא פחות מ-22%. יחימוביץ' נשאלה אם היא לא סבורה כי ההצהרה הזו תגרום לתומכים רבים להעדיף להישאר בבית, מתוך הרגשה שהמרוץ הוכרע, והשיבה: "קשה לנו להסתיר את הנתונים, יש כל כך הרבה שותפים, המספרים שקופים. הם לא היו סוד. היה חשוב להחצין אותם ולסייג. שיעורי תמיכה כאלה הם ממש לא בהכרח שיעורי הצבעה. זה נעשה כדי להוריד את השאננות וזה היה המסר שאתו עברנו ממקום למקום בארץ".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בוז'י הרצוג מגיע להצביע בפריימריז של מפלגת העבודה. נובמבר 2013. נמרוד סונדרס
"היו ניסיונות של מניפולציות מגעילות של סמסים כביכול מטעמי נגד שלי בלשון בוטה, הבהרנו שזה לא מאתנו". הרצוג בפתח הקלפי/נמרוד סונדרס

מנגד, גם הטוען לכתר, מספר 2 במפלגה ויו"ר הסיעה, יצחק (בוז'י) הרצוג נשמע בטוח מאוד בניצחונו: "האדרנלין גבוה מאוד", אמר לוואלה! חדשות. "התחלתי את הבוקר בטיסה לאילת והערבה, בכל מקום המונים רוצים לגעת, לדבר, המטה גועש פעילות. שחררנו את כולם לישון היום מוקדם, זה צעד נבון. מחר המאמץ הגדול. תחת הפעילות שלי יהיו אלפי מתנדבים, פעילים, נציגים בקלפיות ואנשים שיסיעו אנשים, יענו לטלפונים. היו ניסיונות של מניפולציות מגעילות של סמסים כביכול מטעמי נגד שלי בלשון בוטה, הבהרנו שזה לא מאתנו. כל זה לא יצלח לאף אחד, ואני משוכנע שאני אהיה יו"ר המפלגה מחר בלילה".

אגב, הניסיונות להביא את המצביעים לקלפי לא נגמרים בארגון הסעה למצביעים מבוגרים: הרצוג גם מספר כי במטה שלו פיתחו אפליקציה מבוססת מיקום שתעזור למצביעים למצוא את הקלפי הכי קרובה אליהם. "אני חושב שהקמפיין המשתף, הסיסמה 'אנחנו ננצח' היא סיסמה מנצחת", הוא עונה בתשובה לשאלה איך היה מסכם את הקמפיין. "זה אומר שהחל ממחר זו לא מפלגת ה'אני' אלא מפלגת ה'אנחנו'. יש לי הרבה כבוד לאנשים של שלי וגם אליה, יש לה חלק חשוב ומרכזי במפלגה ואני מקווה שתחת הנהגתי הם ישתפו פעולה וירגישו שותפות".

צעדי מנע נגד "מפקדי הארגזים"

בשעה 10 בבוקר ייפתחו הקלפיות, ומתפקדי המפלגה יוכלו לבחור ב-125 קלפיות שיוצבו ב-79 אתרים שונים. שני המועמדים צפויים לחלוף זה על פני זו כבר בעת ההצבעה בקלפיות: שניהם יצביעו בשעה 10 בבוקר בקלפי בבית סוקולוב בתל אביב. משם יתפצלו דרכיהם: יחימוביץ' תמשיך לגבעתיים, קיבוץ נען, וקריית גת. את חלקו השני של היום היא צפויה להעביר במטה הבחירות שלה ברחוב הצפירה בתל אביב. הרצוג, לעומת זאת, יחרוש מחר את הארץ: מהקלפי בתל אביב הוא ימשיך לראשון לציון, אשדוד, באר שבע, אשקלון, ירושלים וקריית אונו.

בניסיון לחסל את תופעת מפקדי הארגזים וההצבעות המאורגנות, הפעילה הפעם המפלגה שורה של צעדי מנע. ראשית, יוכלו המתפקדים להצביע בכל קלפי ברחבי הארץ, ולא רק בזו הקרובה למקום מגוריהם. שנית, ספירת הקולות תיערך באופן מרוכז בבית המפלגה ולא באתרי ההצבעה עצמם, כך שהקולות יתערבבו במהלך הספירה ולא ניתן יהיה לדעת כמה אנשים הצביעו עבור כל מועמד בישובים השונים. הליך זה אמור לנטרל את האפשרות של קבלני קולות להבטיח מספר מצביעים בישוב מסוים. בנוסף, שכרה המפלגה חוקרים פרטיים, עורכי דין ומאבטחים שיסתובבו בין אתרי ההצבעה וידווחו בזמן אמת על זיופים.

הספירה המרכזית אמנם צפויה להקטין את תופעת הזיופים, אך תיצור איחור בפרסום התוצאות: בשל הצורך להמתין להגעתן הפיזית של קלפיות מישובים מרוחקים כמו אילת וקריית שמונה, צפויה ההכרזה על היו"ר הבא רק סביב השעה 4 לפנות בוקר, בבית סוקולוב בתל אביב, אליו יגיעו המנצח או המנצחת.

מרוץ מנומנם

כל אחד מהמועמדים מציג גלריה מרשימה של תומכים, בניסיון להוכיח כי הוא מייצג נאמנה את ערכי מפלגת העבודה. מאחורי יחימוביץ' התייצבו בגלוי שמונה חברי כנסת: ברוורמן, שפיר, שמולי, מזרחי, שי, בירן, רוזנטל ובר לב. מאחורי הרצוג התייצבו שלושה חברי סיעה בלבד: כבל, מרגלית ומיכאלי. עם זאת, הרצוג מציג שורה של בכירים לשעבר במפלגה התומכים במועמדותו, ובהם יולי תמיר, בייגה שוחט, משה שחל, אפרים סנה, יוסי ביילין, עמי איילון ועוזי ברעם. מאחורי הרצוג התייצבו גם ראשי הערים תל אביב, כפר סבא וראשון לציון. יחימוביץ', מצידה, מתגאה בתמיכתם של יעל דיין, מיכה חריש, נדיה חילו, וכן של יו"ר מחוז הקיבוצים, איתן ברושי, ושל איש הרוח מוקי צור. מאחורי יחימוביץ' התייצבו כמה ראשי מועצות וערים כמו ירוחם, יקנעם, פתח תקווה ונשר, וכן כמה עשרות ראשי סניפים.

ישיבת סיעה של מפלגת העבודה. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
לא יתקשו להמשיך לעבוד יחד ביום שאחרי הפריימריז/יואב דודקביץ'

עם זאת, קשה לומר שהפריימריז האלה היו יצריים או מעניינים במיוחד: בניגוד לבחירות לראשות המפלגה בשנת 2011, נחשב המרוץ הנוכחי למנומנם וחסר אנרגיות. יש כאלה שייחסו זאת לעובדה שאין בחירות כלליות באופק, אחרים יגידו שחברי המפלגה עייפים מריבוי התמודדויות פנימיות. כך או אחרת, אין ספק שבין הרצוג ויחימוביץ' לא זורם הדם הרע שאפיין את ההתמודדות בינה ובין עמיר פרץ, למשל. שניהם משתפים פעולה באופן יומיומי מתוקף תפקידם כיו"ר מפלגה ויו"ר סיעה, ועושה רושם שהם לא יתקשו להמשיך ולעבוד יחד גם ביום שאחרי.

עוד באותו נושא:
לקראת הכרעה: כמה כסף גייסה יחימוביץ’ לפריימריז?
הרצוג: "רואה עצמי מוביל את האלטרנטיבה לימין"
יחימוביץ': "20% לטובתי"; הרצוג: "המהפך בדרך"

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully