וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ: "היינו צריכים להקים מדינה פלסטינית ב-67'"

השר להגנת הסביבה אמר בכנס שדרות כי השלום הוא אינטרס ישראלי, וככל שנקדים להקים מדינה פלסטינית היא תהיה קטנה יותר. על מינוי ניצן: "הימין רוצה פרקליט על בסיס דעותיו"

"תהליך השלום הוא אינטרס ישראלי, ככל שנקים מדינה פלסטינית מוקדם יותר, היא תהיה יותר קטנה ופחות קיצונית", כך אמר הערב (שלישי) השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, בכנס שדרות ה-11 שנפתח היום במכללה האקדמית ספיר בעיר. "אם מישהו היה מקשיב כבר ב-67' והיינו מגיעים להסדר - המציאות הייתה אחרת", הוסיף. לדברי פרץ, תהליך השלום הוא הסיבה השנייה שבגללה הצטרף לממשלה, כאשר הראשונה היא "הגנה על החוק והדמוקרטיה.

פרץ התייחסה למינויו של עו"ד שי ניצן לפרקליט המדינה, ובעיקר לתגובות שגרר המינוי. "סוג השיח שהתפתח היום הוא בושה וחרפה, זה דבר שהוא בבחינת חרפה לחוק", אמר פרץ בהתייחסו לאנשי ימין שתקפו את המינוי. "יש כמה שרים שמתנגדים שימונה, כי הוא חשוד בדעות שמאלניות. דהיינו רוצים שפרקליט ייבחר על בסיס עמדותיו", אמר פרץ.

מוקדם יותר פרץ התייחס לתכנון הרכבת לאילת, אותו כינה "מעשה חלם" וטען שהוא רחוק מלהיות שלם. בנאום בנושא הרכבת לאילת בכנס שדרות אמר השר פרץ: "רק בתכנון הפרויקט הושקעו 100 מיליון שקלים וזאת כשאיש אינו יודע כיצד הרכבת תתחבר לאילת וכיצד יגיעו סחורות מהנמל לאילת. ההשפעה של נקודת הקצה על אילת כעיר תיירות היא דרמטית ועלולה להפוך אותה לעיר מטענים אבל אין עדיין אף תכנית המתייחסת לכך. בנוסף, תוואי הרכבת המתוכנן, שצפוי לעלות עשרות מיליארדים, יהרוס את הטבע האגדי בנגב ועד שלא יילקחו בחשבון פתרונות סביבתיים אמשיך להתנגד לתוכנית".

קודם לכן נאס בכנס שר האוצר יאיר לפיד, שהתייחס לגל פיטורי העובדים במשק. "האבטלה בישראל נמוכה לעומת העולם, אבל זה לא עוזר ל-800 עובדי אופיס דיפו, וזה לא עוזר לאנשים בנעלי בריל, וזה לא עוזר לעובדי הקבלן של בזן שעומדים בפני פיטורים", אמר לפיד.

לדבריו, המדינה תתערב בכל מקום שבו היא יכולה להתערב. אני הייתי ועודני מעורב בניסיון למנוע או לפחות לצמצם למינימום את הפיטורים בטבע, ועדת הכספים התערבה אתמול במתרחש בנעלי בריל. יחד עם זאת המדינה מוגבלת ביכולתה להתערב במגזר הפרטי. מה שהיא יכולה לעשות, ומה שהיא תעשה, זה לדאוג שהמשק יעבור מהתעשיות המסורתיות שמפטרות אנשים לתעשיות החדשנות ששוכרות אנשים ומשלמות להם משכורות טובות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully