וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצוד קדחתני בפריז אחרי חמוש שמטיל אימה על העיר

מסוקי משטרה מנסים לאתר אדם המחזיק רובה ציד. הוא ירה בעיתונאי, פתח באש בסניף בנק, חטף מכונית - ונמלט. הבוקר פורסמה תמונה של פניו ומאות אזרחים טוענים שזיהו אותו

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

המשטרה בפריז ממשיכה במצוד אחר גבר חמוש, החשוד בארבעה מקרים לפחות של ירי ופריצה באזור העיר. המשטרה מתייחסת לחמוש, שמניעיו לא ברורים, כאל חשוד בטרור. יחידות מיוחדות של משטרת צרפת, בסיוע מסוקים וכלבנים, סורקות אזורים נרחבים של הבירה.

שר הפנים, מנואל ואלס, אמר כי מדובר באותו אדם שהתפרץ בסוף השבוע לאולפני החדשות BFMTV ברובע ה-15. הוא נופף ברובה ציד, אך לא ירה באיש. במקום אותרו כמה מחסניות ריקות.

המשטרה קיבלה כ-400 שיחות טלפון מצד אזרחים הטוענים כי זיהו את החשוד, אחרי שאמש (שני) הופץ סרטון שצולם באולפני BFMTV, המתעד את החשוד. כ-120 מהשיחות הללו "נבדקות באופן רציני".

תמונות החשוד בירי במערכת העיתון "Liberation" בפריז ששוחררו ע"י המשטרה, 18 בנובמבר 2013. רויטרס
תצלום אבטחה של החשוד, אוחז ברובה ציד/רויטרס

אתמול בבוקר החשוד פתח באש במערכת העיתון "ליברסיון" ברובע השלישי של פריז, ופצע צלם חדשות. הצלם, בן 33 ששמו סזאר, נורה בצוואר ובבטן ונפצע קשה. הוא מאושפז וסובל מפגיעות מסכנות חיים.

לאחר מכן הגיע החשוד למרכז העסקים לה דפאנס, מרחק של עשרה קילומטרים משם, ופתח באש מול סניף של בנק "סוסייטה ז'נרל". איש לא נפגע. החמוש נכנס לאחר מכן למכונית, ואילץ באיומים את הנהג להסיע אותו לעבר שדרות שאנז אליזה. הוא ירד מול מלון הפאר "ג'ורג' החמישי". ושם אבדו עקבותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
מצוד אחר חשוד בירי. פריז, 19-18 בנובמבר. GettyImages
שוטרים בשדרות שאנז אליזה, מחפשים אחר החשוד, אמש/GettyImages
מצוד אחר חשוד בירי. פריז, 19-18 בנובמבר. AP
אבטחה מחוץ למערכת תחנת הרדיו פראנס-אינפו, הבוקר/AP

נהג המכונית, בן 65, תיאר את החוטף כגבר לבן, שגובהו 1.80 מטרים, בן 45-35 עם שער מאפיר. הוא אמר כי החוטף איים עליו שיפוצץ את המכונית ברימוני יד. הבוקר פרסמה המשטרה תצלום של החשוד בתחנת הרכבת התחתית (המטרו) ליד המלון, אך לא ידוע אם הוא עלה לרכבת, ולאיזה כיוון הוא נמלט. בתצלום נראה החשוד בפנים גלויים, במעיל אדום וחובש כובע.

אבטחה כבדה הוצבה ביממה האחרונה סביב בתי עסק בפריז, באזורי תיירות, מחוץ למערכות העיתונים והטלוויזיה ובאזור הבנקים. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, המבקר בישראל, אמר כי "הרשויות יעשו ככל שביכולתן כדי לעצור את החשוד". ראש הממשלה, ז'אן-מארק אירו, אמר לחברי מפלגתו: "נמצא את היורה ונביא אותו לדין".

תקריות ירי נחשבות נדירות יחסית בצרפת, המטילה פיקוח חמור על מתן רישיונות לכלי נשק. ב-2012 הזדעזעה המדינה מהטבח שעשה מוחמד מראח בטולוז. מראח, צעיר צרפתי-אלג'יראי, רצח ב-19-11 במרץ שלושה חיילים ולאחר מכן ארבעה צרפתים-יהודים, ונהרג במצור על ביתו ב-22 במרץ.

המתקפה בבניין "ליברסיון" הייתה הפעם הראשונה שעיתונאים בצרפת נתקלים באש כשהם במערכת העיתון. היומון הצרפתי, המוביל קו מערכתי שמאלי, יצא הבוקר בדוכנים עם שער לבן, מינימליסטי, כשעליו מופיעות כמה מילים בלבד: "הוא שלף את הרובה, וירה פעמיים".

אמש: עיתונאי "ליברסיון" נפצע קשה מירי, מצוד אחר החשוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully