וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון: "שנאת האחר מסוכנת יותר מהאיום האיראני"

19.11.2013 / 9:05

שר החינוך הגיע לבית הספר גורדון לאמנויות בהרצליה במסגרת יום מיוחד בנושא "האחר הוא האני", לקידום סולבנות וקבלת האחר, וקרא לחברה "לקלף קצת את הציניות"

צילום: טל אנגלדר, עריכה: גדי וינסטוק

מערכת החינוך מקדישה הבוקר (שלישי) יום מיוחד לציון הנושא הרב-שנתי שנבחר על ידי משרד החינוך - "האחר הוא האני", כדי להטמיע את ערכי הסובלנות, ההכלה והכרת האחר בשיח החברתי. במסגרת היום המיוחד ביקר שר החינוך, שי פירון, בבית הספר גורדון לאמנויות בהרצליה. פירון סייר בכמה כיתות בבית הספר והגיע גם לאולם האודיטוריום שבו הופיעו בפניו תלמידים ממגמות הדרמה ומהמגמה הרב-תחומית.

בתום ההופעות עלה פירון לבמה ואמר לתלמידים: "מה שאתם עושים כאן היום הוא הצעד הראשון בדרך לשינוי פניה של מדינת ישראל". לוואלה! חדשות אמר כי יש לדעתו לקלף את הציניות ואת חוסר האמון ביכולת לייצר חברה שבה יש הרבה יותר כבוד ואמון הדדי, שבאמת מכילה את האחר ורואה בו חלק מרכזי ממנה. "בשנים האחרונות הגבהנו את החומות, הגבהנו את המחיצות ובמידה מסוימת כל קהילה בנתה את עצמה על יסוד שנאת הקהילה האחרת", אמר השר. "זה מפרק את החברה הישראלית, זה מסכן אותה, זה חזק יותר מהאיום האיראני, זה משהו שיכול לייצר הרס פנימי של המרקם העמוק ביותר, ואני רואה את זה כצעד ראשון בדרך של חזרה לעצמנו, לייעוד שלנו לחברת מופת".


במסגרת היום המיוחד ייערכו אירועים מיוחדים בבתי הספר, יועברו מערכי שיעור המחנכים לסובלנות ויחולקו לתלמידים מדבקות הנושאות את לוגו הנושא. הפעילות תיערך גם בשיתוף ההורים, תנועות הנוער, ארגוני קשישים, בתי חולים וגופים נוספים.

עוד יתקיימו בבתי הספר הפסקות פעילות שבמסגרתן התלמידים והנהלות בתי הספר יחתמו על האמנה של "האחר הוא אני" - אמנה הקוראת לפעול לקידומה של חברת מופת המבוססת על אהבת האדם באשר הוא אדם ולקדם ערכים של צדק חברתי וערבות הדדית. על האמנה חתמו בימים האחרונים כמה אישים מפורסמים, ובהם הזמר אהוד בנאי והעיתונאי אברי גלעד, וכן מזכ"ל תנועת הצופים גל בן שימול.

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

לקריאה נוספת:
השר פירון בפולין: תסדירו את נושא השחיטה בהקדם
ראש הממשלה דחה הצעת פירון לגבות "מס צהרונים"
פירון ביטל את מבחני המיצ"ב: "הפכו לשוט מכה"

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully