וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה ומבוקשת: מאות יתגייסו הבוקר לחטיבת כפיר

19.11.2013 / 3:29

המפקד, אל"מ אשר בן לולו, יקבל את פניהם של פקודיו החדשים בבקו"ם: "אנו מתקשטים ושמחים מאוד". ומה מצפה להם? מסלול מאתגר ומסע כומתה ארוך במיוחד. "יהיה קשה אבל הדרגתי"

מאות מתגייסים ייכנסו הבוקר (שלישי) בשעריו של בסיס הקליטה והמיון בתל השומר, ויצטרפו למשפחת חטיבת כפיר. החטיבה, הצעירה והגדולה בצה"ל, מוכרת במסגרתה הנוכחית מאז 2005. עבור אלוף-משנה אשר בן לולו, מפקד החטיבה הטרי, מדובר בלא פחות מיום חג. "אני מתחיל את הבוקר שלי ב-07:30 בבקו"ם, אבוא לפגוש את החיילים החדשים ולברך אותם", סיפר אמש. "אנו מתקשטים ושמחים מאוד".

עבודת החי"ר אינה חדשה לבן לולו. הוא עצמו התגייס לפני 24 שנים לפלוגת חי"ר ממוכן שהרכיבה בהמשך את הגדוד הראשון של כפיר. בן לולו, תושב מודיעין, נשוי ואב לשלושה, שימש בעברו מג"ד חרוב בתקופת מבצע "חומת מגן", היה שותף לכיבושה של העיר שכם, ובהמשך היה מפקד חטיבת אלכסנדרוני וכן האחראי על כל אימוני יחידות המילואים.

לוחמי חטיבת כפיר. דובר צה"ל
"חטיבה גמישה ורלוונטית לכל זירות הלחימה". לוחמי כפיר באימון/דובר צה"ל

"חשוב להבין כי חטיבת כפיר היא קודם כל חטיבת חי"ר מתמרנת, ששמה לה ליעד להיות חטיבה גמישה ורלוונטית לכל זירות הלחימה", הסביר בן לולו. לדבריו, "התוספת היא באימונים ספציפיים בשטח אורבני". המח"ט סבור כי שדה הקרב שבו ייתקלו הלוחמים העתידים יהיה ברווי לוחמת גרילה וטרור ופחות במפגשים עם טורי טנקים משוריינים: "אנו נראה אויב שמשתמש בשטחים אורבני. העורף יהיה במקלטים, ובכדי לקצר זאת עד כמה שאפשר הגדודים שלנו יצטרכו להיכנס במהירות למרחבים כפריים ומורכבים בכדי לטהר אותם מירי תלול מסלול ומהאויב".

"לא יכולים לקבל את כולם"

מרבית פעילותה של החטיבה אכן נעשית בביטחון שוטף בשטחי יהודה ושומרון, אולם בתכניות החירום היא משולבת בכל זירה אפשרית, מצפון ועד דרום. בחטיבה עם הכומתה המנומרת ניתן למצוא את כל "עמך ישראל". מתוך ששת גדודיה, אחד ידוע בשם "נצח יהודה" – והוא זה של הנח"ל החרדי. לצד זה ניתן למצוא בני קיבוצים, תושבי פריפריה ומרכז, דתיים וחילונים ואת כל מגוון האוכלוסייה. הביקוש, מסתבר, רב מההיצע. "יש לנו עשרות מקרים של אחים שבאים בעקבות אחים משום שנוצרה פה סוג של מסורת", מספר בן לולו בגאווה. "לצערנו, אנו לא יכולים לקבל את כולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לוחמי חטיבת כפיר. דובר צה"ל
שבעה חודשי טירונות ואימונים מפרכים. לוחמים מחטיבת כפיר/דובר צה"ל

על מנת להתקבל לחטיבה, נדרש פרופיל חי"ר (82 ומעלה) ויש לבקש זאת בשאלון ההעדפות. מסלול הלוחם כולל שבעה חודשי טירונות והכשרה בבסיס הטירונים של החטיבה, אימונים הכוללים לחימה בשטח בנוי, מסעות ולחימה בנגמ"שים.

"למתגייסים מצפה מסלול מאתגר", אומר מפקדם החל מעוד שעות בודדות. "חלקו יהיה קשה אבל הוא יהיה הדרגתי, מלווה בחניכה, ביחס הוגן ובטיפול נכון בפרט. בסוף הלוחמים שמתגייסים מחר יגיעו למסע כומתה של 74 קילומטרים, הארוך בצה"ל. אבל את זה נבנה מאפס".

כששואלים את אל"מ בן לולו על ערכיה של החטיבה, הוא יודע לספר על דוגמה מהימים האחרונים – זו של יצחק מימון, קצין החטיבה שהשתלט על המחבל באוטובוס בעפולה שבו נרצח טוראי עדן אטיאס ובכך מנע פיגוע גדול יותר. "האירוע הזה הוא תמצית ערכי החטיבה", מסכם בן לולו, "חתירה למגע וניסיון לסכן את עצמך, אך באותה עוצמה שהיד מחזיקה את הרובה והסכין, אנו יודעים גם לגלות את האיפוק".

לקריאה נוספת:
"איום המנהרות רק ילך ויגבר, נערכים למבצע נגדנו"
קצין הלוגיסטיקה היוצא: "גם תחת אש, נגיע לכל מקום"
קיצוצים בחטיבה היקרה בצה"ל: "נקצר את האימונים"

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully