וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען חבלה התפוצץ במכונית ברשפון; איש לא נפגע

19.11.2013 / 0:57

איש לא נפגע בפיצוץ, אולם הוא גרם נזק למכוניתו של בעליה, איש עסקים המתגורר במושב היוקרתי הסמוך להרצליה. לחוקריו אמר כי איננו חושד באיש, אולם הרקע ככל הנראה פלילי

צילום: טל אנגלנדר, ניב אהרונסון, ערוץ 10; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

(פיצוץ המטען במכוניתו של הפרקליט בתל אביב, לפני כשבועיים)

מטען חבלה התפוצץ מעט לפני חצות (שני) במכונית במושב רשפון הסמוך להרצליה. איש לא נפגע, אך נזק נגרם לכלי רכב מסוג אאודי השייך לתושב המקום, איש עסקים שאיננו מוכר למשטרה. כוחות משטרה הגיעו למקום הוחלו לחקור את נסיבות הפיצוץ. ככל הנראה, הרקע לאירוע הוא פלילי. זאת על אך שבעליו של כלי הרכב אמר לחוקרים כי איננו חושד באיש.

מטען חבלה התפוצץ במכוניתו של איש עסקים ברשפון, איש לא נפגע. 18 בנובמבר 2013. חטיבת דובר המשטרה
איש העסקים איננו מוכר למשטרה. המכונית שניזוקה בפיצוץ, הלילה ברשפון/חטיבת דובר המשטרה

הפיצוץ במושב היוקרתי מצטרף לסדרת אירועים דומים שהיו בשבועות האחרונים בכמה מקומות בארץ. לפני כשבועיים התפוצץ מטען במכוניתו של פרקליט ותיק במחוז תל אביב המנהל כמה תיקים נגד עבריינים, ובין היתר שימש באחרונה תובע במשפט נגד ארגון הפשיעה שבראשו עומד עמיר מולנר. לפיכך חשדו במשטרה כי מדובר ב"העברת מסר" מאיים לפרקליט, שהיה בעבר תובע בכמה תיקים בעלי פרופיל גבוה. צו איסור פרסום הוטל על פרטיו.

חמישה ימים בלבד לפני כן נפצע אנושות גבר בשנות ה-30 לחייו מפיצוץ מטען חבלה שהוצמד למכונית ברחוב אורט באשקלון. ככל הנראה, מדובר בעבריין מקומי הקשור לארגון הפשיעה של שלום דומרני. במשטרה חשדו כי מדובר בניסיון חיסול בין עבריינים, שהתרחש קצת יותר משבוע לאחר שחוסל בדרך דומה אחד ממקורביו של דומרני.

ניסיון חיסול פלילי באשקלון. דייב בוימוביץ'
הזירה שבה אירע ניסיון החיסול באשקלון, בתחילת החודש/דייב בוימוביץ'

בסוף החודש שעבר נפצע באורח קשה עד אנוש גבר בן 37 כשנורה בצומת יקנעם בעת שישב במכוניתו עם חברתו. עם הגעת המכונית לצומת הגיחו לעברה שני גברים החבושים בקסדות ורכובים על אופנוע ופתחו באש לעבר הגבר. הוא נפגע בפלג גופו העליון ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. מדובר בתושב העיר הצפונית המוכר היטב למשטרה.

צוותי מגן דוד אדום ממרחב לכיש שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול ראשוני, ופינו אותו לבית החולים ברזילי בעיר. האיש סובל מפגיעה קשה בגפיים התחתונות וככל הנראה רגליו נקטעו. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, הגיע למקום האירוע. במשטרה חושדים כי מדובר בניסיון חיסול בין עבריינים, קצת יותר משבוע לאחר שחוסל בדרך דומה אחד ממקורביו של העבריין שלום דומרני. ככל הנראה מדובר בעבריין מקומי הקשור לארגון הפשיעה של דומרני.

השר לביטחון הפנים התייחס לנושא בשבוע שעבר, ואמר כי המשטרה תפעיל במידת הצורך מעצרים מנהליים נגד ארגוני פשיעה, בדומה לפעילי טרור. "ארגוני הפשיעה נרדפים", אמר השר בפאנל שבו השתתף בכנס העיתונות באילת. לדבריו, "חלקם ברחו לחו"ל, חלקם ירדו למחתרת. נמצא את הראיות המתאימות ונטפל בהם. אלו ארגוני טרור לכל דבר, בדיוק כמו ארגוני נוער הגבעות ביהודה ושומרון. זמן קצר לפני כן אמר המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו שהשתתף אף הוא בכנס: "אני רואה את ארגוני הפשיעה כארגוני טרור לכל דבר ועניין, וכך אנו גם מתייחסים אליהם. נעשה כל שצריך על מנת לקטוע את רצף אירועי הפשיעה החמורים".

עוד בנושא:
"פיצוץ רכב הפרקליט - עבירה על חוקי עולם הפשע"
תמונת המוות: 3 קורבנות חיסול צולמו יחד - ונפגעו
תיעוד: קורבן ניסיון החיסול שרד בעבר ירי

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully