וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חם: נתפס שודד שניסה לגנוב מטבעות עתיקים

18.11.2013 / 0:23

בפעולה של רשות העתיקות אותרה חוליית שודדים כשהיא בוזזת אתר ארכיאולוגי בהרי יהודה. הפקחים הסתערו על החשודים ולכדו אחד מהם. "נמגר את גל מעשי השוד", מבטיחים ברשות

שודד עתיקות נעצר שלשום (שבת) "על חם" כשהוא בוזז ממצאים באתר ארכיאולוגי מדרום לירושלים מהתקופה הביזנטית. שאר חברי החוליה, כולם פלסטינים, נמלטו לשטחי הרשות. ברשות העתיקות הבהירו כי יפעלו ביד נחושה נגד השודדים, וציינו שמדובר בעבירה חמורה שדינה עד חמש שנות מאסר.

שלשום בשעות הבוקר דיווח פקח של רשות הטבע והגנים לאנשי רשות העתיקות על חוליית שודדים שזוהתה באתר העתיקות חורבת טורה שבאזור נחל שורק. אף שהצליח להניס את השודדים, הוא סיפר כי הם הסבו לאתר המיוחד נזק קשה ובלתי הפיך, שבו שרידי מצודה חשמונאית-הרודיאנית מימי הבית השני. בעקבות המידע פרשה היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות תצפיות במרחב הסובב את החורבה.

עם זאת, כך התברר בהמשך, השודדים המשיכו לאתר העתיקות הסמוך - חורבת בוהן, שם נשתמר יישוב מהתקופה הביזנטית (המאה ה-4 עד ה-7) אשר במרכזו עמדה כנסייה. השודדים אותרו כשהם בוזזים את המקום בחסות החשכה. בשלב זה החליטו פקחי היחידה להסתער והגיעו מספר מטרים מהחשודים.

הודות לפעולה האמיצה, נתפס כאמור אחד השודדים במרכז החורבה בעת שעסק בחיפוש אחר עתיקות, וכשברשותו מכשיר משוכלל לגילוי מתכות בעזרתו ביקש לגנוב מטבעות עתיקים. יתר חברי החוליה התחמקו רגלית. ביחידה למניעת שוד ברשות העתיקות מקווים, כי הפעולה "תמגר את הגל החמור של חפירות שוד" במרחב הרי ירושלים.

סגן מנהל היחידה למניעת שוד עתיקות, ד"ר איתן קליין סיפר כי החוליה האמורה פגעה בתקופה האחרונה במספר רב של אתרי עתיקות באזור, תוך שהיא משאירה מאחוריה נזק רב. "אזור הרי ירושלים ככלל, ואגן נחל שורק בפרט, הינו אזור עשיר באתרים ארכיאולוגיים המהווים עדות למגוון ההיסטורי והתרבותי של ארץ ישראל. שני האתרים שנפגעו בסוף השבוע משקפים מגוון זה", ציין.

רשות העתיקות ממשיכה להשקיע משאבים ומאמצים רבים על מנת לשמור על האתרים השונים ברחבי הארץ. החשוד שנתפס נעצר ומעצרו הוארך בבית המשפט בירושלים. פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום חמור.

לקריאה נוספת:
תבליט אריה בן 700 שנים התגלה במבצר בצפון
שוד עתיקות: פריטים מתקופת הפרעונים נתפסו בישראל
חשד: חיפשו אוצר באתר עתיקות וזרעו הרס

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

עדכון ראשון: 23:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully