וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה מאז שאושפז: מנדלה מתקשה לנשום ואינו מדבר

הנשיא לשעבר של דרום אפריקה וזוכה פרס נובל לשלום, בן 95, שוהה בביתו "בתנאי טיפול נמרץ" ומתקשר בעזרת הבעות פנים. אשתו לשעבר הכחישה כי הוא מחובר למכונות החייאה

כמעט חצי שנה מאז שחלה ושאושפז בשל זיהום בריאותיו, מצבו של נשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה, ממשיך להיות חמור. רעייתו לשעבר של מנדלה, ויני מדיקיזלה-מנדלה, אמרה כי הוא "חולה למדי", אך הכחישה כי הוא מחובר למכונות החייאה.

בראיון לעיתון בדרום אפריקה, הודתה ויני מדיקיזלה-מנדלה כי בעלה לשעבר, בן 95, אינו מסוגל לדבר. זאת, בשל הצינורות הרבים שהוחדרו לגרונו, כדי לסייע לו לנשום וכדי לנקז נוזלים מריאותיו. לדבריה, הוא מתקשר באמצעות הבעות פנים. בני הזוג התגרשו בשנת 1996.

מנדלה מאושפז זה חודשיים בחדר רפואי מיוחד שהוקם בביתו, בפרבר של יוהנסבורג. רעייתו לשעבר אמרה לעיתון "סאנדיי אינדיפנדנט" כי הרופאים מקווים "להשיב לו את קולו".

נפרדים מנשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה. קייפטאון, יוני 2013. רויטרס
22 רופאים מטפלים במנדלה בביתו/רויטרס

"נלסון רגיש מאוד לזיהומים ולכן חייבים לשמור עליו סטרילי", אמרה ויני, "חדר השינה שלו נראה כמו מחלקה לטיפול נמרץ". לדבריה, 22 רופאים מטפלים בבעלה לשעבר. "שמעתי את השטויות שאומרים, על כך שהוא מחובר למכונות. הוא לא (...) הוא מאוד רגוע, וזה עוזר לו להיות בבית, בסביבה שהוא מכיר".

לפני שבועיים, גזר בית המשפט העליון בדרום אפריקה 35 שנות מאסר על מייק דה-טוואה, שתכנן את ההתנקשות בנלסון מנדלה. בתום משפט שארך יותר מעשור, דה-טוואה, מרצה לשעבר באוניברסיטה, הואשם בבגידה במולדת בגין תפקידו בהנהגת "צבא בואר", מיליציה של תומכי אפרטהייד, שהואשמו בין היתר בניסיון הפיכה בשנת 2002. עונש דומה נגזר על מנהיג נוסף של הארגון. 20 נאשמים נוספים בפרשה קיבלו עונשי מאסר אף הם.

לקריאה נוספת
נלסון מנדלה שוחרר מבית החולים אחרי שלושה חודשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully