וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

פרשת הזמר והקטינה מסרבת להירגע, הזירה הבינלאומית גועשת לקראת סבב השיחות הבא עם איראן ובן 30 נורה למוות ביפו. אלה הכותרות שעשו את השבת

"הזמרים ייחקרו רק כשיהיה חשד מבוסס"

במשטרה התייחסו אמש (שישי) לפרשת הזמרים החשודים בקיום יחסי מין עם קטינות, והסבירו כי בימים אלה הידיעות המודיעיניות שנאספו בחודשים האחרונים נבדקות על ידי מחלק הנוער של ימ"ר תל אביב, על מנת לאמת את החשדות. "המעבר לחקירה גלויה והזמנת החשודים לחקירה תחת אזהרה יתאפשרו אך ורק במידה והעדויות וחומר החקירה יצביעו על חשד מבוסס וממשי לביצוע עבירות פליליות. בשלב זה החקירה תימשך לשם בירור האמת", נמסר מהמשטרה.

כאמור, גם אתמול המשטרה לא זימנה לחקירה את החשודים, בהם הזמרים המפורסמים וקרוב משפחתו של אחד מהם. גורמים במשטרה ציינו כי רק לקראת אמצע שבוע הבא יועבר חומר החקירה שנאסף עד כה לעיון הפרקליטות, אשר מלווה את הפרשה זה זמן מה. לדבריהם, החשודים יזומנו לחקירה אך ורק אם בפרקליטות יסברו שיש ראיות המחזקות את התיק.

גורם המעורה בחקירה אמר שלשום כי בידי המשטרה ראיות המחזקות את גרסת המתלוננות נגד הזמרים המפורסמים. במקביל, נבדקת אפשרות שלפיה יחצ"ן של אחד הזמרים הוא ש"שידך" אותם לנערות. יצוין כי שני הזמרים מכחישים את הטענות שהועלו נגדם. מקורבים להם אמרו כי השניים כלל לא קיבלו פנייה מהמשטרה, וכי הם למדו על הדברים דרך כלי התקשורת.

בכירים אמריקנים מרגיעים: "הסנקציות שיוסרו - מוגבלות"

בכירים אמריקנים שלחו הלילה מסר מרגיע לישראל על רקע ההסכם המתגבש בין המערב לאיראן, במסגרתו יוסרו הסנקציות הכלכליות על הרפובליקה האיסלאמית בתמורה להקפאת תכנית הגרעין. גורם בכיר המקורב למשא ומתן אמר לסוכנות הידיעות AP כי הערכות לפיהן הסרת הסנקציות תשלשל לקופה האיראנית 15-50 מיליארד דולרים הן "מוגזמות". גורם אחר הוסיף כי הסנקציות שיוסרו במסגרת ההסכם הן "מוגבלות, זמניות, ממוקדות וניתנות להשבה".

אמש פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו באנגלית קריאה להימנע מחתימה על הסכם עם איראן, כאשר לדעתו אופי ההסכם הנוכחי משרת בעיקר את איראן יותר. "אל תמהרו להגיע להסכם גרוע עם איראן", כתב נתניהו, "כדי ליצור נשק גרעיני צריך אורניום מועשר או כורי פלוטוניום. כדי לייצר אנרגיה גרעינית לצרכים אזרחיים לא צריך אורניום מועשר או כורי פלוטוניום. ההצעה הנוכחית מאפשרת לאיראן להעשיר אורניום ולשמור על כורי הפלוטוניום. ההצעה מאפשרת לאיראן לפתח פצצות גרעיניות ולבנות טילים ארוכי טווח שיכולים להגיע לארצות הברית ולאירופה. איראן מקבלת הכול ולא נותנת כלום!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציון של נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה כי ראתה את הציוץ של נתניהו, אך אין לה תגובה בנושא. עם זאת, היא הדגישה כי לישראל ולארצות הברית יש את אותה המטרה – למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. "המקום שבו אנחנו מתפצלים מעט הוא ברמה הטקטית, כאשר אנחנו מאמינים שאנו זקוקים לצעד ראשון שיעצור את התכנית האיראנית על מנת להשיג זמן כד לנהל משא ומתן על הסכם ארוך טווח, והם מאמינים שעלינו להמשיך להגביר את הלחץ על איראן כדי לגרום להם להיכנע בבת אחת", אמרה סאקי והדגישה: "מובן שאיננו סבורים שדרך זו היא אפשרית". "יש כאן שני מסלולים מקבילים שניתן ללכת בהם - המסלול הדיפלומטי ומסלול המלחמה", הוסיפה סאקי, "אנחנו חושבים שדיפלומטיה היא הדרך הנכונה ללכת בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בוקר קטלני: רוכב אופנוע נהרג מפגיעת רכב בגליל

סוף שבוע קשה בדרכים: רוכב אופנוע, תושב שפרעם בן 29, נהרג הבוקר בהתנגשות חזיתית עם מכונית בצומת כאוכב שבגליל המערבי. נהג המכונית, כבן 30, נפגע באורח בינוני. צוותים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותו של רוכב האופנוע ופינו את נהג המכונית לבית החולים רמב"ם בחיפה, כשהוא סובל מפגיעת בטן. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה.

בהמשך היום, גבר כבן 60 נפצע באורח בינוני לאחר שכלי הרכב שבו נהג התהפך ברחוב צבי פרנק בראשון לציון. צוות של מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים אסף הרופא, כשהוא סובל מחבלות בגפיים. נסיבות האירוע נבדקות.

כמה שעות קודם לכן נפצע צעיר בן 19 באורח קשה מאוד כשהתהפך עם הטרקטורון עליו רכב סמוך ליישוב נווה אטי"ב בצפון. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו במסוק לבית החולים רמב"ם.

חשד לחיסול ביפו: בן 30 נורה למוות מרכב חולף

גבר כבן 30 נהרג הבוקר מירי סמוך לקיוסק בפינת הרחובות יהודה הימית ואלברט קיוסו ביפו. צוות של מגן דוד אדום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו, תוך כדי פעולות החייאה, לבית החולים וולפסון בחולון, כשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון. זמן קצר לאחר מכן, הוא מת מפצעיו בבית החולים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ובסריקות לאיתור היורים. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר בסכסוך מקומי.

גבר כבן 30 נורה למוות מרכב חולף ביפו, 16 בנובמבר 2013. דרור עינב
זירת הירי ביפו, הבוקר/דרור עינב

פרי: "אנחנו או הבית היהודי ניאלץ לנטוש הממשלה"

המחלוקת בין יש עתיד לבית היהודי נמשכת: שר המדע, יעקב פרי, העריך הבוקר (שבת) כי חילוקי הדעות בין שתי המפלגות יביאו לקרע בממשלה. "בנושא המדיני והמשא ומתן עם הפלסטינים, פעורה תהום אדירה בינינו לבין הבית היהודי", אמר השר פרי באירוע שבתרבות ב"הבימה" בתל אביב. "במוקדם או במאוחר הקרע הזה יעלה גם על שולחן הממשלה, ואז אחת המפלגות תצטרך לנטוש את שולחן הממשלה".

אחד הנושאים בהם המשבר בין המפלגות בולט במיוחד הוא חוק הגיוס. פרי הבהיר כי מפלגתו "לא תאפשר חוק גיוס לחרדים ללא חובת גיוס". בהתייחס לניסיונות של ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) להמיר את הסנקציות הפליליות שקבעה הוועדה בראשותו בסנקציות כלכליות, אמר פרי: "הניסיון של איילת שקד להוציא את חובת הגיוס מהחוק, ולהחליפה בתמריצים כלכליים שליליים שאינם אפקטיביים – ירוקן את החוק שאושר בממשלה". עוד הוסיף פרי, כי הוא "חושש שהבית היהודי ינסו לחורר את החוק".

בהתייחס להמשך הבנייה בהתנחלויות, אמר פרי כי שר השיכון, אורי אריאל, "והמהלך הפזיז שלו בנושא הבנייה בהתנחלויות מחבל וחיבל באינטרס הישראלי, בטיימינג הרגיש ביותר של ישראל – מול ארה"ב, אירופה והפלסטינים. מדובר בחבלה אמיתית בצומת הכי רגישה של ישראל".

רוסיה: "סיכוי אמיתי להסכם עם איראן בשבוע הבא"

קרובים להסכם: שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (שבת) כי שיחות הגרעין עם איראן בז'נבה פתרו את חילוקי הדעות המהותיים בין הצדדים וכי יש "סיכוי אמיתי להסכם בשבוע הבא", כשייפתח סבב השיחות השני בשוויץ. "הרושם הכללי שלנו הוא שיש סיכוי טוב מאוד, ואין להחמיץ אותו", אמר לברוב לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס, והוסיף: "כעת, אין חילוקי דעות מהותיים לגבי השאלות הפרקטיות שיש לפתור. מה שנותר הוא לנסח את ההסכם אליו הגענו בצורה נכונה בשפה דיפלומטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully