וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לסחר בתינוקות והפלות לא חוקיות בדירה בתל אביב

המשטרה ומשרד הבריאות פשטו אתמול על דירת זוג בדרום העיר בעקבות מידע על הפלות וסחר בתינוקות. במקום נמצאו כ-3,000 כדורים להפלה שיובאו מהמזרח. בני הזוג נחקרו ושוחררו

המשטרה פשטה אתמול (חמישי) על דירה ברחוב לוינסקי בתל אביב יחד עם פקחי משרד הבריאות, בעקבות מידע שהגיע אליהם על כך שמתנהלות במקום הפלות בלתי חוקיות ואף הגיע מידע על סחר בתינוקות, כך פורסם לראשונה ב"הארץ". בפשיטה לא נמצאו ראיות שמחזקות את המידע, עם זאת נמצאו כ-3,000 כדורים שגורמים להפלה בייבוא לא חוקי מהמזרח הרחוק. בני הזוג שמחזיקים בדירה נחקרו במשטרה ובתום חקירתם שוחררו. יחד עם זאת, במשטרה ממשיכים לחקור את המידע.

עובדים זרים שאינם חוקיים אינם זכאים לביטוח בריאות וזכאים לקבל טיפול חירום בלבד בבתי החולים או במרפאה ייעודית של משרד הבריאות בדרום תל אביב. מצב זה מוביל לתעשייה של הפלות בלתי חוקיות, בין אם מדובר על הפלה באמצעות כדור או בדרכים אחרות.

"חשוב לזכור כי אנשים מגיעים לעבוד בישראל לשנים ארוכות וייתכנו מצבים של הריונות לא רצויים", אמר גורם המעורה בחיי הקהילה. "כמו כן הקהילה הפיליפינית הינה לרוב קהילה קתולית בה ביצוע הפלות הינו אסור לחלוטין ולעיתים לנשים יש משפחות בפיליפינים שאינן רוצות שידעו על שקרה. מציאות זו מובילה לתעשייה של הפלות בלתי חוקיות, שאם ישראל הייתה מתייחסת לאנשים אלו כאל בני אדם הייתה מאפשרת להם לבצע הליכים מורכבים מעין אלו תחת פיקוח רפואי הולם ונדרש".

אילוסטרציה. ShutterStock
במקום נמצאו 3,000 כדורים הגורמים להפלה. אילוסטרציה/ShutterStock

בארגון רופאים לזכויות אדם טוענים היום כי מדובר בנורת אזהרה נוספת שחייבת להוביל לשינוי המדיניות באשר לשירותי בריאות לזרים. "שוב אנו עדים לעד כמה מצבם של מהגרים בישראל קשה ועד כמה העדר שירותי בריאות ורווחה מוסדרים, ציבוריים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות הם עניין חברתי זועק ומובילים את המהגרים ואותנו כחברה אל מקומות חשוכים" אמר רן כהן, מנכ"ל הארגון, "כבר 15 שנים שאנו מפעילים מרפאה פתוחה למהגרים וחסרי מעמד וטיפלנו בהתנדבות בעשרות אלפי אנשים, אך הפתרון אינו במתן שירותים התנדבותיים אלא בפעולה אמיצה ונמרצת של משרד הבריאות לשם הפרדה בין סוגיית המעמד לסוגיית הזכויות החברתיות והענקתן למהגרים החיים בישראל. רק גישה הומנית, מכילה והגיונית מבחינה כלכלית תמנע ממקרים מעין אלו להישנות ותאפשר למהגרות לבצע הפסקות הריון ובעיקר לקבל טיפול רפואי שוטף באופן מכובד ואנושי".

עוד הוסיף כהן "לעניין הסחר לכאורה בילדים, ובאם ההאשמות יתבררו כנכונות, הרי שאנו עדים כאן לתופעה ששורשיה נעוצים במדיניות ממשלתית המובילה מהגרים ופליטים אל עוני קיצוני ומטפחת קרקע פורייה לסחר ולניצול. מחובתה של המשטרה למצות את הדין עם כלל המעורבים בפרשה, אך מעבר לכך המקרה הזה צריך לנער את ממשלת ישראל ובעיקר את השרים המופקדים על המשרדים החברתיים ולהוביל אותם למסקנה כי המדיניות בה נקטו עד כה - של שלילת זכויות חברתיות ממהגרים - כשלה כישלון חרוץ וכי רק עשייה בעלת ראייה מרחיקת לכת הרואה לנגד עיניה את טובת הכלל ומאפשרת גישה לקופות חולים, לעבודה ולרווחה היא הגישה הנדרשת והאחראית שתיטיב לא רק עם מהגרים ופליטים ,אלא עם כלל הציבור".

לקריאה נוספת:
מפגינים נגד אגודת אפרת: ”לא לתת פרס לעבריינים"
על רקע סערת אפרת: כ-19 אלף הפלות בשנה בישראל
2011: מגמת ירידה בשיעור הפסקות ההיריון בישראל

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.co.il
לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • הפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully