וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בבית שמש: "לא ניתן לגזענות להוביל"

14.11.2013 / 22:51

תושבים חילוניים ומסורתיים מבית שמש, יחד עם אנשי הקהילה הגאה השתתפו בעצרת מחאה נגד ראש העיר. "בזמנו ידעה העיר שחיתות, כפייה ואלימות", אמר ח"כ הורוביץ שקרא לו להתפטר

מאות בני אדם ממטה המאבק החילוני-מסורתי בבית שמש ומהקהילה הגאה הפגינו הערב (חמישי) מול בניין העירייה במחאה על הזיופים במערכת הבחירות המקומיות ונגד התבטאויותיו האחרונות של ראש העיר משה אבוטבול בגנות ההומוסקסואליות. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "גנבו לנו את העיר" ו"דרך ארץ קדמה לתורה".

"אנחנו לא מוותרים על בית שמש כחלק ממדינת ישראל", אמר חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), שהשתתף בהפגנה בהתייחסו להשתלטות החרדית על העיר. לדבריו, על ראש העיר אבוטבול להתפטר משום שהוא "אינו ראוי לשרת את הציבור". "במהלך כהונתו ידעה העיר שחיתות, כפייה ואלימות - והשבוע הוא חצה עוד גבול בקיצוניות כלפי הקהילה הגאה, בדיוק כפי שאפשר את היריקה על הילדה בעיר לפני שנה".

ח"כ ניצן הורביץ בהפגנה של הקהילה הגאה נגד ראש העיר של בית שמש, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
קרא לראש העיר להתפטר. ח"כ הורוביץ, הערב בבית שמש/נועם מושקוביץ

"עליי לומר שזה יום חג", אמרה מעל במת העצרת נגה תמוז, פעילה בקהילה הגאה ומדריכה בארגון הנוער הגאה. "זה יום בו ההתאגדות האנושית הצליחה להניב את פירותיה עוד לפני שהתאגדה. ראש העיר אבוטבול החכים לעשות וחתם על הסכם עם האגודה רק כי הוא יודע מה כוחה של קהילה מאוגדת". לדבריה, חובת ההוכחה כעת היא על ראש העיר והבהירה כי אם תופעות הלהט"בופוביה והגזענות תימשכנה בבית שמש, אז ההפגנות יתחדשו. "המאבק הוא לא רק של הקהילה הגאה. באנו להגיד שבבית שמש כל אישה ואיש צריכים להרגיש את עצמם כבני אנוש שווים - לא משנה אם הם אתיופים, נשים או חרדים. אין מקום לאלימות בבית שמש. לא ניתן לגזענות החשוכה להוביל עוד את חיינו".


לקריאה נוספת:
סער נגד ראש העיר שגידף הומואים: ”דבריו חשוכים”
דעה: כך התנהל קמפיין השטנה של אבוטבול
תלונה נגד ראש העיר בית שמש: ”מסית נגד הומואים”

הפגנה של הקהילה הגאה נגד ראש העיר של בית שמש, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
"המאבק הוא לא רק של הקהילה הגאה". ההפגנה הערב/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully