וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד ראש העיר בית שמש: "מסית נגד הומואים"

11.11.2013 / 0:01

משה אבוטבול שנבחר לאחרונה לכהונה נוספת אמר בראיון ש"משרד הבריאות או המשטרה צריכים לטפל בהומואים והלסביות". באגודת הלהט"ב זועמים: "מדובר בהסתה, שיסוי וביזוי"

באדיבות ערוץ 10

יו"ר אגודת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים ובי-סקסואלים), שי דויטש, הגיש אתמול (ראשון) תלונה במשטרה נגד ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, בשל התבטאויות חריפות של האחרון נגד הקהילה הגאה ששודרו במהלך סוף השבוע. כמו כן, פנתה האגודה לשר הפנים גדעון סער בבקשה שיידרש בדחיפות לנושא.

במסגרת תכנית האירוח "שי בשישי" ששודרה בערוץ 10 ביום שישי האחרון, שודר ראיון עם אבוטבול שבמהלכו הוא נשאל אם ישנם תושבים הומואים/לסביות בעירו. אבוטבול השיב: "אין לנו דברים כאלו, העיר הזאת קדושה וטהורה". אבוטבול המשיך ואמר כי "משרד הבריאות או המשטרה צריכים לטפל בהם (בהומואים והלסביות – י.א)".

משה אבוטבול, מועמד לראשות העיר בית שמש. טלי מאייר
דבריו מהווים הסתה? אבוטבול/טלי מאייר

באגודת הלהט"ב לא אהבו כמובן את התבטאויותיו של אבוטבול, מהם השתמע כי לדעתו חברי הקהילה הגאה הם פורעי חוק המהווים סכנה בריאותית לציבור. "אמירות משה אבוטבול הן הסתה לפי חוק העונשין", טענו באגודה, "האם בכוונת ראש העיר לשלוח כוחות שיטור ואת מחלקת התברואה העירונית לטפל בלהט"בים? אבוטבול חייב ללכת לפני שמילותיו יהפכו למעשים".

במכתב שנשלח לשר הפנים סער על ידי עורך הדין בן אילן נכתב ש"אמירות אלו מפי ראש עיר מכהן במדינת ישראל המשוות את הקהילה הלהטבי"ת לפורעי חוק שעל המשטרה לטפל בהם או כמהווים סכנה בריאותית לציבור מהוות עבירת הסתה על סעיפים 144ב ו-144ו בחוק העונשין".

עוד קראה האגודה לשר הפנים "לפתוח הליך משמעתי נגד ראש העיר מחמת התנהגות שאינה הולמת נושא משרה ציבורי, הליך שיוביל בסופו של יום להדחתו המיידית של ראש העיר על דבריו, ו/או לחילופין לדרוש ממועצת העיר בית שמש לקיים את המוטל עליה בחוק הרשויות המקומיות ולהדיח את ראש הרשות מכהונה מחמת התנהגות".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שי דויטש יו"ר אגודת הלהט"ב במועדון הברנוער בתל אביב, 5 יוני 2013. שלומי גבאי
"הסתה, שיסוי וביזוי נגד להט"בים". דויטש/שלומי גבאי

לדברי יו"ר האגודה דויטש, "מדובר בהסתה, שיסוי וביזוי נגד להט"בים. מה היה אומר ראש עיריית בית שמש, לו היה שומע ראש עירייה אחר המצהיר בטלוויזיה שיש לטפל בחרדים באמצעות כוחות המשטרה ומשרד הבריאות? האם היה חושב שראוי שאדם מסוג זה ימשיך לכהן כראש עיר?".

ביום חמישי הקרוב בשעה 20:00 מתכוונים באגודה להפגין מול בניין עיריית בית שמש.

את תגובת משה אבוטבול לא ניתן היה להשיג. ממשטרת תל אביב, שם הוגשה התלונה, נמסר בתגובה: "התלונה התקבלה ותיבדק".

לקריאה נוספת:
הזיוף בבית שמש: מקורבי ראש העיר אבוטבול נעצרו
אלפים הפגינו בבית שמש: "לקיים בחירות חדשות"
"חקירת הזיוף בבית שמש עלולה להוביל לבחירות חוזרות"

בהכנת הידיעה השתתפה גם מור שמעוני

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully