וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חקירת הזיוף בבית שמש עלולה להוביל לבחירות חוזרות"

29.10.2013 / 16:53

משטרת ירושלים העבירה את תיק החקירה בחשד להטיית הבחירות בעיר ליחידה הארצית לחקירות הונאה, לאחר שהתבררה מורכבותה. הערב - הפגנה בקריאה לביטול הבחירות

הולכת ומסתעפת פרשת הזיופים בקלפיות בבחירות לעיריית בית שמש: לאחר הארכת מעצרם של שני חשודים שבביתם נמצאו 200 תעודות זהות מזויפות של אזרחים שכלל לא היו בארץ, העבירה הבוקר (שלישי) משטרת ירושלים את החקירה ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). בית משפט השלום בירושלים הטיל צו איסור פרסום על הפרשה. גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו כי היא עלולה להוביל לבחירות חוזרות בעיר.

חשודים בזיוף בחירות בבית שמש בבית משפט השלום ירושלים. טלי מאייר
החשודים בזיוף תעודות הזהות בהארכת מעצרם, אתמול/טלי מאייר

הבחירות בבית שמש הוכרעו על חודו של קול. על פי התוצאות הסופיות שפרסם משרד הפנים, ראש העירייה המכהן משה אבוטבול (ש"ס) ניצח עם 50.5% מהקולות (17,665 מצביעים), לעומת 47.86% (16,741 מצביעים) שקיבל יריבו אלי כהן, המייצג את הציבור החילוני. הפער עומד על 924 קולות, שמהם מספיק להטות מחצית מצד לצד כדי לשנות את תוצאות הבחירות.

בעקבות התלונות שהעבירו אנשיו של כהן למשטרה ועדויות רבות שנאספו בקלפיות בבית שמש, פתחה משטרת ירושלים בחקירה. המשטרה הגיעה תחילה לשמונה חשודים, אך בסופו של דבר, התמקדה בשניים בלבד שנעצרו ואתמול מעצרם הוארך. עד מהרה, התברר לחוקרי ההונאה של משטרת ירושלים כי הפרשה מסועפת בהרבה וכוללת מעורבים רבים, והם החליטו להעביר את התיק לחקירה ביחידה הארצית של המשטרה.

בחירות מקומיות בבית שמש. טלי מאייר
שלט בחירות של אלי כהן בבית שמש/טלי מאייר

בעקבות הטענות על הטיה של התוצאות, יצאו תושביה החילונים של בית שמש להפגנות בדרישה להביא לבחירות חוזרות בעיר. הערב בשעה 19:00 צפויה להיערך הפגנה, בה יידרשו תושביה החילונים של העיר לבטל את הבחירות הנוכחיות ולקיים בחירות חדשות.

עוד על הבחירות בבית שמש:
עיר חצויה: בית שמש תחולק בין חרדים לחילונים?
200 תעודות זהות מזויפות נתפסו בדירות בבית שמש

משה אבוטבול, מועמד לראשות העיר בית שמש. טלי מאייר
ניצח על חודו של קול. ראש העירייה משה אבוטבול/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully