וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרים והנערות: מה אומר החוק על בעילה בהסכמה?

גלעד גרוסמן

15.11.2013 / 0:04

קיום יחסי מין עם קטינות בנות 16-14 יכול להוביל לעונש מאסר של עד 5 שנים. אם זו נערה בת פחות מ-14, הדבר ייחשב כאונס. העניין יסתבך אם יתברר שהיו מעורבים גם סמים בפרשה

חקירת התלונות שהגישו מספר נערות, שטוענות כי הן קיימו יחסי מין בהסכמה עם שני זמרים ידועים, מעלה לפני השטח את סוגיית יחס החוק לקיום יחסי מין בהסכמה. על פי הפרטים הידועים בשלב זה, ייתכן בהחלט שהתיק ייסגר, לפחות בכל הנוגע ליחסי המין. באשר לחשדות בנוגע להדחת קטינות לשימוש בסמים, התמונה שונה.

החוק בנוגע לקיום יחסי מין עם קטינות מתחלק לשלושה חלקים. קיום יחסי מין עם נערה מתחת לגיל 14, גם אם בהסכמתה, נחשב לאונס. אם מדובר בנערה בגילאים שבין 14 ל-16, אשר מסכימה לקיום יחסי המין, הדבר עשוי להיחשב לעבירה של בעילה בהסכמה, ובמקרה זה העונש הוא עד חמש שנות מאסר. כאשר מדובר בקטינות מעל גיל 16, החוק קובע כי מדובר בבעילה אסורה אם ישנם יחסי מרות או תלות בין הקטינה לאדם המבוגר. לכן, השאלה המרכזית כעת היא מה היה גילן של הקטינות בעת ביצוע יחסי המין, אם היו כאלה.

שאלת השימוש בסמים עשויה לשנות את התמונה. "אם יתגלה כי קיימו יחסי מין עם צעירה שהשתמשה בסמים והייתה במצב שהיא אינה יכולה לתת הסכמה לקיום יחסי מין, אז בעצם שוב החשד הוא בעצם לאונס. יש כאן גם עניין מעבר לפן המשפטי. צריך להפעיל שיקול דעת ברמה המוסרית והערכית", אמרה היועצת המשפטית של נעמ"ת עו"ד גלי עציון. כלומר, מטרת החוק היא למנוע מצב שגברים מבוגרים מנצלים קטינות, ולכן הוא אינו מיושם במקרים של קשרים רומנטיים בין בני נוער באותו הגיל.

מקרה בולט של הרשעה בעבירה של בעילה אסורה היה בשנת 2008, אז הורשע העיתונאי והסופר יעקב העליון בבעילה אסורה בהסכמה, לאחר שביצע מעשים מיניים בנערה בת 14. העליון, שגם הורשע בביצוע מעשים מגונים באחותה של הקטינה, נידון לשנת מאסר.

בעילת קטינות - עבירת מין חמורה

לדברי מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, אם אכן יתברר כי מדובר בקיום יחסי מין עם קטינה מתחת לגיל 16, יש להתייחס לכך בחומרה. "הגיע הזמן שהציבור יבין כי בעילת קטינות היא עבירת מין חמורה, גם אם היא נעשית בהסכמתן", אמרה, "בישראל זה עדיין נתפס כשולי, כזניח, כמשהו שנוהגים ללגלג עליו, כדבר שאין בו שום עניין ציבורי אלא נעשה בחדרי חדרים - ואולי אף כסיפור רומנטי".

"לצערי הרב אין כאן הבנה של ההקשר האמיתי של הניצול. אם נכונות הטענות שהתפרסמו היום הרי מדובר בניצול אמיתי ומרושע של גבר מבוגר ומפורסם, שמעמדו הציבורי עלול לסנוור נערות צעירות ולמנוע מהן להבין כי אין מדובר ברומנטיקה אלא כי הן מהוות רק שעשוע לסיפוק צרכיו המיניים. אנו קוראות למשטרת ישראל לקיים חקירה מהירה ויסודית".

באשר להדחת קטין לשימוש בסם, החוק קובע עונש של עד 25 שנות מאסר על "מי שנותן לקטין סם מסוכן"; או "מי שבהיותו אחראי לקטין ומניח לו להשיג סם מסוכן או להשתמש בו" או "מי שמשדל קטין להשיג סם מסוכן או להשתמש בו". ההחמרה בתיקים אלה תלויה בנסיבות המקרה. השאלה היא בכמה מקרים מדובר, באילו נסיבות ואילו סמים. אולם, יצוין כי על התביעה להוכיח כי הבגיר ידע כי מדובר בקטין שהשתמש עמו בסם.

עוד באותו נושא:
תיעוד: כאן נערכו "מסיבות חשק" של הזמרים הידועים
פרשת הזמרים והקטינות: הבלוגר שהדליף נחקר באזהרה
כך מתנהלת תעשיית מסיבות החשק של הזמרים המפורסמים

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully