וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לפצמ"רים: צה"ל תקף משגרים בצפון הרצועה

התקיפה האווירית באה שעות לאחר ששתי פצצות שוגרו מהרצועה לעבר ישראל, ואחת מהן התפוצצה בשטחה. אף ארגון לא קיבל אחריות לירי, אולם בצה"ל הפנו אצבע מאשימה לעבר חמאס

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(ראש הממשלה נתניהו מבקר באוגדת עזה, שלשום)

חיל האוויר תקף בצהריים (חמישי) שני משגרים מוטמנים בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל הבוקר. מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל "לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל". בצה"ל הפנו אצבע מאשימה לעבר ארגון חמאס, ואמרו כי "הוא הכתובת ועליו האחריות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה  (בוגי) יעלון באוגדת עזה. נובמבר 2013. עמוס בן גרשום, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"איננו משלים את עצמנו". נתניהו באוגדת עזה, שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, לע"מ

הבוקר שוגרו שתי פצצות מרגמה מרצועת עזה לשטח שטח ישראל. אחת מהן התפוצצה בשטח פתוח בתחומי ישראל, והשנייה בשטח פלסטיני. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק כתוצאה מההתפוצצות. ככל הנראה, הרקטות כוונו לעבר כוחות צה"ל שהיו באזור באותה שעה. עד כה, אף ארגון לא קיבל אחריות על הירי.

רק שלשום ביקר ראש המשלה בנימין נתניהו באוגדת עזה, במלאות שנה למבצע "עמוד ענן". "יש ירידה של כ-98% בירי תלול-מסלול", אמר ראש הממשלה בביקור. "נדמה שסך כל הירי – רובו לא אפקטיבי והסתכם ב-35 מקרי ירי. אין ספק שהושגה הרתעה משמעותית". עם זאת, נתניהו הדגיש: "איננו משלים את עצמנו. אנחנו יודעים שחמאס וארגוני הטרור האחרים ממשיכים להתחמש בדרכים שונות". הוא ציין כי ההתרעה "מושגת על ידי הידיעה של האויב שאנחנו לא נסבול התקפות על יישובנו ועל חיילינו, ושנגיב בעוצמה רבה – זה היסוד של ההרתעה שלנו. האמצעים משרתים את התחושה הזאת והמדיניות הזאת, אבל זה יסוד ההרתעה".

בסיום הביקור הוסיף נתניהו כי חמאס "מייצר ואוגר טילים ורקטות שמרוכזים בתוך בנייני מגורים ומכוונים את הירי לעבר אזרחי ישראל. ישראל תמשיך להקפיד על שמירת הדין הבינלאומי, אבל לא תשב בחיבוק ידיים מול טרוריסטים שמבצעים שני פשעי מלחמה במקביל: נערכים לירי על ערי ישראל ומסתתרים מאחורי אזרחים ברצועת עזה. זאת זכותנו החוקית והמוסרית המלאה לפגוע באש מדויקת ככל האפשר באלה שיורים ללא אבחנה על אזרחינו. האחריות לפגיעה האגבית שעלולה להיגרם לאזרחים בעזה רובצת על כתפי חמאס".

לקריאה נוספת:
נתניהו באוגדת עזה: "ירידה של 98% בירי הרקטות"
המתיחות בדרום: רקטה התפוצצה באשכול, אין נפגעים
בתגובה לירי לדרום: צה"ל תקף שני משגרי רקטות בעזה

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully