וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה שתחנך את התלמידים שישראל נועדה רק ליהודים

13.11.2013 / 18:01

ח"כ שמעון אוחיון יזם הצעת חוק שנויה במחלוקת, שמטרתה "לחנך לחיזוק הערך של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי". לטענתו, "על הערבים להבין שליהודים רק מדינה אחת"

מערכת וואלה!

האם משרד החינוך יכניס לתוכנית הלימודים את "חוק הלאום"? הצעת חוק של ח"כ שמעון אוחיון (ישראל ביתנו), שתעלה ביום ראשון לוועדת שרים לענייני חקיקה, מבקשת לקבוע כי אחת המטרות של מערכת החינוך בארץ תהיה "לחנך לחיזוק הערך של מדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי".

בדברי ההסבר להצעה, עליה חתומים חברי הכנסת פייגלין וגמליאל מהליכוד, יו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד, וחברי סיעתה אורית סטרוק ויוני שטבון, הח"כים אזולאי ונהרי מש"ס, ודוד צור מהתנועה נכתב, כי "קיימת הסכמה ציבורית שישנו ניסיון לפגיעה בקשר המיוחד של עם ישראל לארצו בייחודיות, בשייכות ובזיקה שיש לעם ישראל למדינת ישראל. על כן יש לחזק את חינוך הדור הצעיר ולפעול לחינוך במדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ אוחיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בתי הספר חייבים לחנך לכך שמדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי", הסביר ח"כ אוחיון, חבר ועדת החינוך, ולשעבר סגן מנהל בית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, מה הצורך שמניע אותו בקידום הצעת החוק. "מול כל האמירות המטשטשות את הקשר החזק והייחודי הזה, והניסיונות לפגיעה בחיבור שבין עם ישראל לארצו, יש לומר בפירוש - מדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודי". אוחיון הוסיף כי "הערבים הם אזרחי המדינה, עם כל הזכויות, אך הם חייבים לקחת בחשבון שהלאום הערבי בא לידי ביטוי ב-22 מדינות. ליהודים יש רק מדינה אחת".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) תקפה בחריפות את הצעתו של ח"כ אוחיון. "הדבר האחרון שחסר היום למערכת החינוך הוא לימודי מדינת הלאום היהודי", אמרה רוזין. "אנחנו שומעים על בסיס יומיומי מה הבעיות הקשות והמדממות באמת בבתי הספר בישראל – אי שיוויון, אפליה, פערים שמתעצמים, גזענות ואלימות. זה מה שדחוף לשנות וזה מה שהממשלה מסרבת לאפשר – אחרי שדחתה הצעות חוק לקירוב לבבות, לחינוך נגד גזענות, ולאיסור אפליה בחינוך. ברור שח"כ אוחיון מנסה לפגוע באמצעות הצעת החוק שלו בציבור הערבי בישראל – את תוצאות חרחור הריב הזה נשלם בעתיד, כשילדינו יסיימו את בית הספר ויצטרכו לחיות יחד במקום הזה".

גורמים במערכת החינוך הגיבו היום להצעתו של ח"כ אוחיון. לדבריהם, המשמעות של ההצעה היא יותר הצהרתית ופחות אופרטיבית, ולטענתם, היא בעיקר צפויה לעורר שיח פוליטי וחברתי בנושא הזה.

עוד בנושא:
הצעה: ישראל מדינה יהודית "בעלת משטר דמוקרטי"
מדינה יהודית, לפני הכול / דעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully