וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף חדש: יואב מרדכי ימונה למתאם הפעולות בשטחים

13.11.2013 / 15:20

דובר צה"ל בשנתיים האחרונות יועלה בדרגה ויחליף את איתן דנגוט שמסיים את שירותו בצה"ל. שר הביטחון הביע אמון במינוי: "יש לו היכולת למלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר"

שר הביטחון משה יעלון החליט היום (רביעי) למנות את תת-אלוף יואב מרדכי לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים, ובכך קיבל את המלצת הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. תא"ל מרדכי, ששימש בשנתיים האחרונות כדובר צה"ל, יועלה לדרגת אלוף ויחליף בתפקיד את אלוף איתן דנגוט, שמסיים את דרכו בצה"ל לאחר ארבע שנים בתפקיד.

דובר צה"ל: "לא נסכים שיהודים יתקפו יהודים". דניאל בוק
יועלה לדרגת אלוף. תא"ל מרדכי/דניאל בוק

מרדכי בן ה-49 החל את שירותו בחטיבת גולני והתקדם במערכים המסווגים של קהילת המודיעין - בין היתר ביחידת 504 להפעלת סוכנים, עם זיקה לזירה הסורית. מאוחר יותר, התמנה למפקד התיאום והקישור ברצועת עזה בימי המבצעים של תחילת העשור הקודם.

ב-2007 קודם לדרגת תת-אלוף ומונה לראש המנהל האזרחי ביהודה ושומרון. עם סיום תפקידו החליט הרמטכ"ל גנץ למנותו בשנת 2011 לדובר צה"ל, תפקיד אותו סיים בחודש החולף שאותו ממלא כיום תא"ל מוטי אלמוז.

יעלון: "מרדכי מביא עמו ניסיון רב לתפקיד"

פרט לתפקידים שונים במערך המודיעין, תא"ל מרדכי השלים לימודי תואר ראשון במזרח תיכון והיסטוריה, לימודי תואר שני בממשל ופוליטיקה וכן בביטחון לאומי במסגרת המכללה לביטחון לאומי.

"מרדכי מביא עמו לתפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים ניסיון רב ומגוון, הן כמפקד ביחידות מבצעיות באגף המודיעין והן בתפקידי פיקוד בכירים במערכי התיאום, הקישור והמנהל ביהודה ושומרון וברצועת עזה", אמר היום שר הביטחון שהבהיר כי לטעמו לתא"ל מרדכי יש "היכולת, התבונה וההיכרות הנרחבת של השטח" כדי למלא את תפקיד מתאם פעולות הממשלה בשטחים בצורה הטובה ביותר. "בשני תפקידיו האחרונים, הן כדובר צה"ל והן כראש המנהל האזרחי, פולי התמודד עם סוגיות מורכבות ורגישות שנוגעות בליבת העשייה, ובטוחני שהניסיון שצבר יסייע לו בתפקידו החדש".
השר יעלון הודה לאלוף דנגוט על שירות כמתאם פעולות הממשלה "בתקופה מורכבת ועתירת שינויים". לדבריו, "במהלך שירותו הצבאי איתן תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל, ואני סמוך ובטוח שימשיך לעשות זאת גם בעתיד". יצוין, כי על פי הלך הרוח במטכ"ל, צפוי גנץ לבצע בשבועות הקרובים מינויים נוספים במטה הכללי.

מתוח בצמרת צה”ל: הרמטכ”ל מתכונן לסבב מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully