וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוח בצמרת צה"ל: הרמטכ"ל מתכונן לסבב מינויים

2.11.2013 / 18:15

רב-אלוף גנץ החל בפגישות לקראת ההכרעה על בעלי התפקידים במטכ"ל. ייתכן כי חלק מהאלופים יועברו למחלקת פרישה. רשימת ה"מתנדנדים" ברורה למדי וכך גם האלוף המעניין ביותר

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, שיסיים את תפקידו בפברואר 2015, החל בפגישות לקראת סבב מינויים במטה הכללי של צה"ל. ההכרעות צפויות להתקבל בשבועות הקרובים, אולם עדיין לא ברור אם גנץ יפעיל את "כפתור הכיסאות המוזיקליים", או שמא יחליט להעביר אלופים למחלקת הפרישה ולרענן את צמרת הצבא בתתי-אלופים.

הרמטכ"ל בני גנץ. דובר צה"ל
מסיים את תפקידו בפברואר 2015. הרמטכ"ל גנץ/דובר צה"ל

יחד עם זאת, בשלב זה כבר ברור כי רשימת האלופים ה"מתנדנדים" שעשויים למצוא את עצמם מחוץ למערכת כוללת את מפקד חזית העומק שי אביטל, מפקד הגיס המטכ"לי גרשון הכהן, ראש אכ"א אורנה ברביבאי, מפקד זרוע היבשה גיא צור, מתאם הפעולות בשטחים איתן דנגוט, אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג, מפקד הגיס הצפוני נועם תיבון, ראש אגף התקשוב עוזי מוסקוביץ', וכן ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה קובי ברק.

ברשימה המורחבת כלולים אלופים נוספים שייתכן וימצאו עצמם מחליפים תפקיד אך נשארים במטה הכללי. ביניהם אלוף פיקוד הצפון יאיר גולן ה"גונב" את מרבית תשומת הלב. הרמטכ"ל יכול לשבץ את אלוף גולן כראש אמ"ן, כנספח צבאי בוושינגטון – או להותיר אותו תלוי באוויר עד להתמודדות על תפקיד סגן הרמטכ"ל הבא. מדובר בסוגיה מעניינת, שכן קצינים בכירים בצה"ל טוענים כי אם סגן הרמטכ"ל הנוכחי, אלוף גדי איזנקוט, ימונה לרמטכ"ל הבא, ככל לא בטוח שהוא יבחר בגולן לסגנו. כך עלול להגיע הקצין עתיר הזכויות לסוף דרכו הצבאית. מי שדווקא עשוי להיות מועמד רציני לתפקיד סגנו של איזנקוט הוא מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל.

יאיר גולן אלוף פיקוד צפון במהלך תרגיל. ספטמבר 2013. ערן גילווארג
אלוף פיקוד הצפון יאיר גולן בתרגיל, ספטמבר 2013/ערן גילווארג

ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, צפוי להיות המועמד המרכזי להחליף את אלוף גולן בפיקוד צפון או את אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון. ניסיון להעריך את פני העתיד מעלה סברה שאלוף כוכבי ימונה לתפקיד אלוף פיקוד מרחבי, לאחר מכן לסגן רמטכ"ל ובתום הקדנציה של הרמטכ"ל הבא, יתמודד על הרמטכ"לות. אלוף פיקוד המרכז אלון עשוי להיכנס ללשכתו של ראש אמ"ן.

ראש אגף התכנון, אלוף נמרוד שפר, ממתין להתמודדות על תפקיד מפקד חיל האוויר הבא. לא נראה שראש אגף המבצעים יואב הר אבן יעבור בקרוב מתפקידו, וכך גם מזכירו הצבאי של ראש הממשלה איל זמיר. מפקד המכללות, אלוף יוסי ביידץ נחשב למועמד טבעי לתפקיד ראש אמ"ן, אך עתידו לא ברור. כך גם איש אמונו של הרמטכ"ל, הנספח הצבאי בוושינגטון אלוף יעקב אייש. עד היום לא ברור מינויו של אייש לתפקיד זה, שכן הוא נחשב ל"מוח מבריק" שטבעי היה למנותו למפקד זרוע היבשה או לאלוף פיקוד מרחבי.

על עמדת הזינוק בקרב שכבת התא"לים ממתינים להחלטת הרמטכ"ל : תא"ל יואל סטריק שמוזכר כמי שעשוי להתמנות לאלוף פיקוד העורף. בשיח הצה"לי הוא מוגדר כמועמד ראוי ומובהק לקידום מאשר תא"ל יוסי בכר, שמוזכר כמי שעשוי להתמנות למפקד גיס בפיקוד צפון. תא"ל יואב פולי מרדכי מוזכר כמועמד טבעי לתפקיד מתאם הפעולות בשטחים. כך גם מוזכר שמו של תא"ל במיל' גל הירש, כמועמד לעלות לדרגת אלוף ולהחליף את מפקד חזית העומק, האלוף שי אביטל שמעמדו שנוי במחלוקת במטה הכללי.

לקריאה נוספת:
ניצחון לצה"ל: תקציב הביטחון יוגדל ב-2.75 מיליארד שקל
גנץ יגיד לממשלה: 4.5 מיליארד לצה"ל - או שנבטל אימונים
כיתות הכוננות ברמת הגולן יתורגלו נגד אל-קאעדה

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully