וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתות הכוננות ברמת הגולן יתורגלו נגד אל-קאעדה

29.10.2013 / 13:30

צה"ל חוזר לתרגל את כיתות הכוננות ברמת הגולן מחשש שאנשי אל-קאעדה הפועלים סמוך לגבול ינסו להוציא לפועל פיגוע נגד היישובים הישראליים. התרחיש היום ידמה את אסון מעלות

צילום: רויטרס, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בשל האיומים הרבים הנשקפים מצדה הסורי של רמת הגולן כלפי היישובים הישראליים לאורך הגבול המשותף עם סוריה, חברי כיתות הכוננות באותם יישובים יתרגלו היום (שני) התמודדות עם תרחישים קיצוניים, בהם חדירת מחבלים ליישוב והתבצרות עם אזרחים. החשש בצה"ל הוא מפני ניסיון של אנשי אל-קאעדה להוציא לפועל פיגוע נגד היישובים ברמה. התרגיל שיתקיים היום בשיתוף עם צה"ל, ידמה חדירה של חוליית מחבלים כפי שאירעה באסון מעלות בשנת 1974, אז חדרו מחבלים מלבנון לשטח ישראל, רצחו ארבעה אזרחים והתבצרו במבנה שבו שהו תלמידי בית ספר. במבצע הכושל לשחרור בני הערובה נהרגו 22 אזרחים נוספים, וכן חייל צה"ל.

במסגרת האימונים ברמת הגולן, עליהם יפקדו קציני בית הספר להגנת יישובים של פיקוד מרכז המתמחים בהגנת יישובים ביהודה ושומרון, יידרשו חברי כיתות הכוננות ורכזי הביטחון השוטף להתמודד עם תרחיש של חדירת חוליות טרור מסוריה לישראל. לשם כך הם יערכו תרגילי סריקה בשטחים פתוחים ובין בתים לאיתור מחבלים, היתקלות מטווחים קרובים, "טיהור" מבנים, ניהול משא ומתן ראשוני עם מחבלים מתבצרים וחבירה לכוחות צבא במסגרת המשך ניהול האירוע.

תרגיל צבאי בגולן 28 באוגוסט 2013. רויטרס
חיילי צה"ל בתרגיל ברמת הגולן/רויטרס

גורמים בצה"ל טענו כי אין התרעה ממוקדת על כך שאנשי אל-קאעדה, הפועלים כיום בדרום רמת הגולן נגד חיילי הצבא הסורי, ינסו לחדור לשטח מדינת ישראל. למרות זאת, בצה"ל פועלים כדי למנוע זאת מלכתחילה באמצעות הקמת גדר והצבת מכשולים, עיבוי מערכי האבטחה סביב היישובים, הקמת גדוד איסוף מודיעין, התקנת מערכת רב-חיישנית והצבת כוחות מיוחדים בגזרה. כדי להתמודד עם איום של פיגוע ראווה בעומק ישראל על ידי אנשי אל-קאעדה, יחידות עילית של צה"ל בשיתוף משטרת ישראל מקיימים תרגילים שנועדו לתת מענה לכך. לפני כחודשיים התקיים תרגיל במערכת הביטחון לפי תרחיש זה, בפיקודו של מפקד הגיס הצפוני, אלוף נועם תיבון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully