וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש נורתה מסוריה לרמת הגולן, 2 חיילים נפצעו קל

9.10.2013 / 15:11

החיילים נפצעו מרסיסים, ולא ברור לפי שעה אם מדובר בירי בנשק קל או בפצצת מרגמה. כמו כן, לא ברור אם היה זה ירי מכוון או זליגה של הלחימה הפנימית בסוריה לשטח ישראל

שני חיילים נפצעו אחר הצהריים (רביעי) באורח קל מרסיסים ברמת הגולן, סמוך לגדר המערכת. פיצוץ נשמע באזור, אך לא ברור לפי שעה אם מדובר בירי מנשק קל או בפצצת מרגמה שהתפוצצה במקום. גורם צבאי העריך כי האש הגיעה מהצד הסורי, ולא ברור לפי שעה אם מדובר בירי מכוון או בזליגה נוספת של הלחימה הפנימית בסוריה. כוחות צבא סורקים את האזור.

הלחימה המתמשכת בין אנשי הנשיא הסורי, בשאר אסד, למורדים בארצו זלגה לא אחת לתוך שטח ישראל בשגגה. בשבוע שעבר נפתחה אש לעבר עובדי הנדסה שעסקו בבניית הגדר החדשה על גבול ישראל-סוריה. לא דווח על נפגעים באירוע, אולם שריפה פרצה במקום כתוצאה ממנה. לפני כחודש התפוצצו כמה פצצות מרגמה סמוך לתל פארס שבצד הישראלי של רמת הגולן, ליד גדר הגבול בין ישראל לסוריה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

חודש קודם לכן התפוצצו כמה פצצות מרגמה סמוך לגבול באזור מרכז רמת הגולן, בקרבה לכוח צה"ל שנע באזור. איש לא נפגע. צה"ל הגיב לירי בשיגור טיל תמוז לעבר שטח סוריה, אשר פגע בעמדה של צבא סוריה ליד הכפר ברייקה והשמיד אותה. "לא ברור אם הירי נעשה במכוון או בטעות, אך מכיוון שהיה מדובר בירי מתמשך שסיכן את חיילי צה"ל המסיירים באזור הוחלט להגיב באש מדויקת", מסר גורם צבאי בעקבות האירועים.

בחודש לפני לכן התפוצצו פצצות מרגמה שנורו מסוריה בשטח ישראל בכמה מקרים שונים. הנפילות היו בשטח פתוח ולא גרמו לנפגעים או לנזק, ובצה"ל קבעו כי לא מדובר בירי מכוון לעבר ישראל.

לקריאה נוספת:
שוב: פצצות מרגמה מסוריה התפוצצו בשטח ישראל
בתגובה לפצמ"ר: צה"ל ירה טיל תמוז לעבר עמדה סורית
נמשכת הזליגה: 3 פצצות מרגמה מסוריה התפוצצו בגולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully