וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסדות להשכלה גבוהה ידווחו על הטרדות מיניות

13.11.2013 / 2:46

בעקבות דוח מבקר המדינה הקימה המל"ג ועדה שהמליצה להחמיר את התקנות החלות על מוסדות להשכלה גבוהה בנושא טיפול במקרים של הטרדה מינית. התאחדות הסטודנטים: תומכים במהלך

המועצה להשכלה גבוהה אישרה אתמול (שלישי) תיקונים המחמירים את התקנות בנושא טיפול בהטרדות מיניות באקדמיה. בחודש מאי 2013 פורסם דוח מבקר המדינה בנושא, שקבע כי קיימים כמה ליקויים בהתנהלות המל"ג והמוסדות בנושא. בעקבות פרסום הדו"ח, מינו המל"ג והוועדה לתכנון ולתקצוב (ות”ת) - שהינה ועדת משנה של המועצה להשכלה גבוהה, צוות מינהלי לתיקון הליקויים. הצוות נועד בנוסף לגבש המלצות על דרכי פעולה לעתיד. בשבועות האחרונים הועברו המלצות הצוות להערות כל המוסדות להשכלה גבוהה ולהתאחדות הסטודנטים, ואתמול הם אושרו באופן סופי.

אילוסטרציה. אורי לנץ
צילום אילוסטרציה: אורי לנץ)/אורי לנץ

על פי המלצות הוועדה המוסדות יתחייבו להעביר מידע, בתכיפות של אחת לשנה, אודות תלונות על הטרדות מיניות, שיעור התלונות שהתבררו כנכונות והעונשים שהוטלו על המטרידים לוועדת הכנסת או לרשות לקידום מעמד האישה או לגורם ממשלתי אחר. כמו כן, יקיימו המוסדות אחת לשנה יום עיון בנושא, התקנון למניעת הטרדה מינית יתורגם גם לאנגלית וערבית וככל הניתן, תמונה אישה לממונה על הטרדות מיניות במוסד החינוכי. כמו כן, במוסדות בהם יש יותר מקמפוס אחד, ימונה אחראי על הטרדות מיניות בכל קמפוס. בנוסף, על המוסדות יהיה לקיים פעילות הדרכה והסברה בנושא, ולפעול לפתרון כל תלונה ללא דיחוי.

סגנית יו"ר המל"ג ויו"ר הוועדה לפיקוח אכיפה, פרופ' חגית מסר ירון, אמרה בתגובה כי "על המוסדות להשכלה גבוהה להיות נושאי הדגל והמובילים בנושאים ערכיים דוגמת מאבק בהטרדות מיניות. המוסדות יידרשו לפעול בשקיפות, לפרסם מידע באופן שוטף, ולהנגיש את התקנון למניעת הטרדה מינית באנגלית ובערבית".

אורי רשטיק, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, אמר בתגובה: "אנחנו שמחים שהמאמצים שלנו נשאו פרי ושהמל"ג קיבלה את המלצותינו לטיפול ולמניעת הטרדות מיניות באקדמיה. אנחנו מגבים את המל"ג ותומכים בהחלטתם לפעול בנחישות למיגור התופעה. נמשיך לפעול על מנת לשמור על זכויותיהם של הסטודנטיות והסטודנטים ולהבטיח את שלומם בין כתלי הקמפוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully