וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ למשרת פרקליט המדינה: מי המועמד המוביל?

גלעד גרוסמן

11.11.2013 / 22:03

אף שרישום המועמדים לתפקיד הבכיר היה אמור להסתיים בשבוע שעבר, הוחלט להאריכו עד היום בשל מספר המועמדים המצומצם. השאיפה של וינשטיין: למנות אדם מתוך הפרקליטות

ההתמודדות על משרת פרקליט המדינה מגיעה לישורת האחרונה: שעות לפני המועד האחרון להגשת מועמדות לתפקיד, נוספו היום (שני) שלושה שמות למרוץ: עורך דין שוקי למברגר, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב אבי זמיר, ודיקאן בית הספר למשפטים של המכללה למינהל, פרופ' יורם רבין. רישום המועמדים למשרת פרקליט המדינה היה אמור להסתיים בשבוע שעבר, אולם בשל מספר מועמדים המצומצם, הוחלט להאריכו עד היום. זאת לאחר שחברי הוועדה החליטו שלא לפנות באופן ישיר למועמדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה מהמועמדים: ניצן, זמיר ורזניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

השם הבולט מבין השלושה שהצטרפו היום, לאור הרצון של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין למנות אדם מתוך הפרקליטות, הוא למברגר, עד לאחרונה המשנה לשעבר לעניינים פליליים לפרקליט המדינה. אף שכבר עזב את הפרקליטות, הוא עדיין נחשב לאדם מבפנים. למברגר, שתחילה נמנע מהגשת מועמדות, החליט לאחר התלבטות להתמודד בכל זאת. זאת לצדו של מי שכבר ניגש למכרז ונחשב עד לאחרונה המועמד המוביל - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שי ניצן.

הוועדה תמליץ על המועמד הנבחר לשרת המשפטים

בנוסף לשני הפרקליטים הללו יתמודדו כעת גם שני שופטים על התפקיד. זאת לאחר ששופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אבי זמיר, החליט גם הוא לאחר התלבטות להציג את מועמדותו. שמו של זמיר הוזכר כמועמד כבר לפני כמה שבועות, אולם הוא נמנע תחילה להציג מועמדות. השופט הנוסף ברשימה הוא שופט בית המשפט המחוזי בירושלים צבי סגל.

כעת מסתמנים גם שני מועמדים מהאקדמיה. זאת לאחר שדיקן בית הספר למשפטים של המכללה למינהל, פרופ' יורם רבין, החליט להגיש את מועמדותו. זאת לצד פרופ' גבריאל (גבי) הלוי מהקריה האקדמית אונו, שכבר הגיש את מועמדותו. כמו כן, שני עורכי דין מהמגזר הפרטי הגישו מועמדות לתפקיד - עורך הדין יהושע רזניק, שהיה בעברו בכיר בפרקליטות, ועורך הדין עופר ברטל.

בראש ועדת האיתור למועמדים למשרת פרקליט המדינה עומד היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. יחד עמו חברים בוועדה נציב שירות המדינה, משה דיין, מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף, נציג האקדמיה פרופ' אריאל בנדור, נציג האקדמיה, ונציגת הציבור, עורכת הדין רחל תורן. מועד הגשת המועמדות מסתיים הלילה בחצות, ולאחר מכן יבחנו חברי הוועדה את המועמדים השונים ויחליטו מי מהמועמדים יזומן לריאיון בפני הוועדה. בסוף ההליך תמליץ הוועדה בפני שרת המשפטים ציפי לבני על מועמד אחד.

עוד בנושא
הקרב על הפרקליטות נפתח: מי יחליף את לדור?

לפניות לכתב: gilad_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully