וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: תקפו וביצעו מעשה סדום בחסרת ישע בבית אבות

11.11.2013 / 19:57

בית משפט השלום בתל אביב האריך את מעצרם של תושב אור יהודה ושל ז', עובד זר, בחשד כי ביצעו את המעשים בדיירת תוך כדי הליך רפואי שלא הוסמכו לבצעו. מנהלת המוסד תיחקר

צילום: אבי כהן עריכה: טל רזניק

חשד להתעללות קשה בחולה סיעודית: המשטרה עצרה אתמול (ראשון) שני עובדים בבית אבות במרכז הארץ בחשד לתקיפה ולביצוע מעשה סדום בדיירת כבת 60 המתגוררת במוסד. על פי החשד, שני המטפלים ביצעו את המעשים תוך כדי הליך רפואי שלא היו מוסמכים לבצעו. בית משפט השלום בתל אביב האריך בשלושה ימים את מעצרם של השניים, ס', תושב אור יהודה בן 46, וז', נתין זר בן 30. כמו כן אסר בית המשפט לפרסם את שמותיהם ואת שם המוסד שבו הם עובדים. השניים מכחישים את החשדות נגדם.

תחילת החקירה לפני כעשרה ימים, אז התקבל במשטרת מרחב דן דיווח מבית החולים תל השומר על חולה חסרת ישע המתגוררת בבית אבות סיעודי, שהגיעה למיון בעקבות דימום בפלג גופה התחתון. לאחר בדיקה רפואית עלה החשש כי היא עברה תקיפה מינית. בתגובה פתחו בתחנת מסובים של משטרת מחוז תל אביב בחקירה.

סנגורו של העובד הזר: "הוא זה שהזעיק עזרה"

במהלך החקירה גבתה המשטרה בימים האחרונים את עדויותיהם של עובדי בית האבות, ובהם גם שני החשודים שנעצרו. בתום חקירתם הם שוחררו ושבו לעבודה בבית האבות. מהחקירה עלה כי מי שהיה במשמרת באותו היום הם שני המטפלים. עוד עלה כי השניים ביצעו בחולה הליך רפואי שרק אחים מוסמכים רשאים לבצעו. אתמול אף נמצא חיזוק לחשש בתל השומר לפיו האישה עברה תקיפה מינית, בעקבות דוח פתולוגי ובו ממצאים המצביעים על כך. בתגובה התקבלה במשטרה ההחלטה לעצור את שני החשודים.

מהחקירה עולה לכאורה כי אחד מהמטפלים, תושב אור יהודה, הוא שביצע את המעשה, בעוד המטפל השני, נתין זר, היה עד למעשה ולא מנע אותו. בדיון בהארכת מעצרם, שהתקיים היום בצהריים בבית משפט השלום בתל אביב טען סנגורו של ז' כי מרשו מכחיש את העבירות המיוחסות לו וכי הוא זה שהזעיק עזרה, לאחר שראה שהאישה פצועה. "מדובר באדם שלא מדבר מילה בעברית, לא מבין מה קורה לו, בא לפה כדי לקדם את פרנסתו", אמר הסנגור בדיון. גם סנגורו של ס' הכחיש בשם מרשו את החשדות.

השופט שמואל מלמד קבע כי "מעיון בתיק החקירה עולה כי קיים חשד סביר נגד החשודים" והורה על הארכת המעצר. כעת ינסו במשטרה לברר אם שני החשודים אכן ביצעו את העבירה, אם עשו זאת בכוונה תחילה או מתוך רשלנות ואם ישנם חולים נוספים שנפלו קורבן למעשים. כמו כן צפויה המשטרה לחקור את מנהלת המוסד, שעל פי החשד העסיקה עובד זר ללא אישורי עבודה, ושבמוסד שהיא מנהלת נערכים הליכים רפואיים על ידי מי שלא הוסמך לכך. בעקבות האירוע הועברה המטופלת על ידי בני משפחתה למוסד אחר. תגובתו של בית האבות לא התקבלה.

לקריאה נוספת
חשד: מטפלת התעללה בקשישה ומנעה ממנה מזון
עובדת זרה מהודו חשודה בהתעללות בקשישה
שנת מאסר לאחות שהתעללה בקשישה חסרת ישע

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully