וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר נתיבות: לבדוק הקשר בין דומרני ל"רנטגן"

10.11.2013 / 19:20

יממה לאחר מעצרו של ראש ארגון הפשע הגדול בחשד שסחט באיומים את הרב המוכר, טוען ראש העיר יחיאל זוהר כי מעולם לא נפגש עם דומרני. המועמד שהפסיד בבחירות: "מופתע מהמעצר"

צילום: עומר מירון, טל אנגלנדר, אבי כהן; עריכה: גדי וינסטוק, מיכאל ברגמן

בתום חקירה ארוכה, נעצר אמש ברעש גדול ראש ארגון הפשיעה הגדול באזור הדרום, העבריין שלום דומרני, על ידי חוקרי יחידה להב 433. על פי החשד, אנשי דומרני סחטו באיומים את הרב יעקב איפרגן - המכונה "הרנטגן", כמו גם אנשים נוספים, שלא הסכימו לתמוך בראש העיר יחיאל זוהר, שהתמודד לקדנציה נוספת. לטענת המשטרה, במהלך הבחירות בנתיבות הסתובבו אף העבריינים בין הקלפיות ו"עודדו" תושבים להצביע לטובת ראש העיר זוהר.

היום (ראשון) התפנה זוהר לדבר על הפרשה וסיפק את גרסתו לדברים. הוא דחה מכל וכל את החשדות הכבדים של המשטרה כלפיו, והמייחסים לו, כאמור, קשר אמיץ לארגון פשיעה מאורגן. "זה קצת הזוי, אבל זה תפקידה של המשטרה - לבדוק ולחקור היטב את הטענות", אמר, וביקש להבהיר כי "לי אין קשר עם דומרני". לדבריו, "מעולם לא דיברתי איתו ולא נפגשתי איתו, לא בלשכה ולא בטלפון ולא בשום צורה, כך שהעניין הזה מבחינתי לא קשור אלי".

שלום דומרני בהארכת מעצר בחשד לזיוף תצהירים. יולי 2013. בן קלמר
"אנשיו הבהירו לרב שהוא חייב להנמיך פרופיל בכל מה שקשור לבחירות". דומרני/בן קלמר

בתשובה לשאלה מה לעניות דעתו הניע את העבריין הבכיר וחבר מרעיו לפעול רבות כל כך למען בחירתו מחדש, השיב: "אין לי מושג". הוא ביקש להפנות את הזרקור לכיוון אחר. "אני הייתי מעלה שאלה אחרת", אמר זוהר. "דומרני מבקר אצל הרבנים האלה, למשל אצל 'הרנטגן', והשאלה היא מה הוא עושה אצלם, ולמה להם יש קשר איתו ולעוד עבריינים רבים אחרים".

המשטרה חושדת שדומרני שיתף פעולה עם הרב יורם אברג'יל, שנחשב מתחרה ל"הרנטגן", ואשר היה לו אינטרס מובהק לתמוך בזוהר לראשות העירייה. זאת, משום שבמהלך הקדנציה של זוהר בראשות העירייה, מוסדותיו זכו לתקצוב נרחב מהעירייה – יותר מאשר זה של "הרנטגן". גורמים המקורבים לרב איפרגן טוענים כי סמוך ליום הבחירות התקיימה פגישה בין "הרנטגן" לבין דומרני, שבה הוא ניסה לשכנע את הרב להסיר את תמיכתו באייל מסיקה, שהתמודד גם הוא לראשות העיר. "הם דאגו שיזמינו אותם", אמר אחד ממקורבי הרב. "הם הגיעו עם ג'יפ, החנו אותו מחוץ לבית וכמה מהאנשים נשארו לעמוד בחוץ והאחרים נכנסו אתו (עם שלום דומרני) לתוך הבית. הם הבהירו לרב שהוא חייב להנמיך פרופיל בכל מה שקשור לבחירות ולאחר מכן עזבו את המקום".

זוהר טען עוד כי לרב איפרגן אינטרס מובהק להחליפו. "האינטרסים הם כלכליים", אמר בנחרצות. "הוא לא הסתיר את זה שהוא רוצה להשתלט על העירייה ועל הנכסים והקרקעות שלה. לא סתם בית הקברות הוא היחיד בארץ שהוא רווחי, ומפה הוא עשה את ה-90 מיליון שטוענים שיש לו". יחד עם זאת, הוא ביקש להדגיש כי הוא מצדו לא יצר קשר עם גורמים עברייניים כדי להילחם באמצעים שונים ברב איפרגן. "לי אין קשר לאנשים האלה", טען. "לא התחברתי אליהם מעולם ובכל 30 שנות עשייתי הציבורית מעולם לא דבק בי רבב. הכול קשקוש. אלו הבאבות האלה. אצלם מבקרים ואצלם מתברכים וצריך לשאול מה העבריינים האלה עושים אצלם ולא אצלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מסיקה: "מפתיע אותנו שזה חלק מה'דמוקרטיה'"

המועמד המפסיד, אייל מסיקה, טען מצדו כי הוא "די מופתע מזה שאנשי עולם תחתון מעורבים בכל הקשור למערכת הבחירות. ידעתי שהם נמצאים פה אבל לא ידעתי שהם מעורבים ברמות שמצדיקות מעצרים וכאלה". הוא הוסיף: "די מפתיע אותנו שזה חלק מה'דמוקרטיה', במרכאות כפולות". לטענתו, הוא לא היה מודע לקשר בין ראש העיר לבין עבריינים. "אין לי ידיעה על שום מעורבות שלו עם אנשים כאלה ואחרים. אם היינו יודעים, היינו פועלים בזמן אמת".

"אני חושב שבכל מערכת בחירות יש אינטרסים של גורמים כאלה ואחרים בעיר שרוצים שכל צד שהם תומכים בו ינצח, ולפעמים אנשים חוצים את הגבול ועושים פעולות שפסולות במערכת בחירות, על מנת שהמועמד שלהם ינצח", סיכם מסיקה. "אני חושב שלכל אדם מהיישוב יש חיבור כזה או אחר, במיוחד אנשים ספרדים לרבנים כאלה ואחרים, וזה קיים גם בעולם של העבריינים שמתחברים לאותם רבנים, או רבנים מתחברים אליהם, כל אחד מהסיבה שלו. זה לא סוד, זה קיים. אני מקווה שהחקירה הזאת תמצה את עצמה, ככל שאנשים עשו דברים פסולים - שיעמדו ויתנו את הדין על כך".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

עוד בפרשה:
מעצרו של דומרני הוארך ב-8 ימים; "חלילה שאפגע ברב"
מקורבי הרב "רנטגן": "משפחתו בפחד גדול מאוד"
מעצר דומרני: מדוע הריץ את ראש העיר בבחירות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully