וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד להב-433: "מזהים שעבריינים עוזבים את הארץ"

8.11.2013 / 11:48

ניצב מנשה ארביב אמר שפיצוץ רכבו של הפרקליט הוותיק בתל אביב אמש הוא "אירוע חמור ביותר". לדבריו, האירוע נמצא בראש סדר העדיפויות של המשטרה ש"תמשיך לפעול בנחישות"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

מפקד להב-433, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, ניצב מנשה ארביב גינה הבוקר (שישי) בחריפות את פיצוץ מכוניתו של הפרקליט הוותיק אמש בתל אביב. "מדובר באירוע חמור ביותר", אמר. "יחידה להב-433 קיבלה אחריות על חקירת האירוע ומנהלת אותה. האירוע הושם בראש סדר העדיפות הארגוני וכמובן בראש סדר העדיפות של להב 433". במקביל, שלושה חשודים המזוהים עם ארגונו של מולנר נעצרו לאחר חקירה ביחידה בחשד למעורבות באירוע. שמו של אחד החשודים מקושר לפרשת הזמרת מרגול.

לדברי ניצב ארביב, "לאור הפעילות המאומצת האחרונה, אנו מזהים תכונה בקרב העבריינים - חלקם עוזבים את הארץ, חלקם יורדים למחתרת ומסתגרים וחלקם מאיצים את פעילותם ומנסים לחבור לגורמים עברייניים נוספים". בדבריו רמז אולי לעבריין עמיר מולנר, השוהה בחו"ל, ואשר על פי החשד אנשיו הם שאחראים לפיצוץ. "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובמקצועיות תוך שהיא מתבססת על תמונת מודיעין עדכנית המצויה ברשותה", הוסיף.

ניצב ארביב הוסיף כי "האירוע אמש מצטרף למספר אירועים חמורים שאירעו לאחרונה. משטרת ישראל מרכזת מאמץ ומשקיעה את כל המשאבים העומדים לרשותה כדי להתמודד בנחישות, במקצועיות וללא פשרות מול ארגוני הפשיעה". לדבריו, "נשקיע את כל המשאבים העומדים לרשותנו על מנת לתפוס את האחראים לאירועים האחרונים תוך הכוונת כלל הכוחות לנושא ובשותפות עם כלל גופי האכיפה".

פיצוץ רכב ברחוב דפנה במרכז תל אביב, נובמבר 2013. דרור עינב
זירת הפיצוץ/דרור עינב

הפיצוץ אירע אמש, סמוך לשעה 18:00, ברחוב דפנה שבמרכז תל אביב - סמוך לבתי המשפט, כמו גם לבית החולים איכילוב ולבסיס הקריה. לא היו נפגעים באירוע ומכבי האש השתלטו על השריפה במכונית, לה נגרם נזק כבד. במשטרה חושדים כי גורמים בארגונו של העבריין עמיר מולנר, שאת התיק נגדו מנהל הפרקליט הבכיר, עומדים מאחורי הפיצוץ. מדובר בפרקליט העובד למעלה מ-20 שנים בפרקליטות והיה בעבר התובע בכמה תיקים בפרופיל גבוה. צו איסור פרסום מוטל על שמו של הפרקליט.

גם שרת המשפטים, ציפי לבני, הביעה דאגה רבה מהמעשה. "יש קושי להשתלט על העבריינים הללו, הם מאוד מתוחכמים והאמצעים הטכניים מתוחכמים", אמרה הבוקר בריאיון לגלי צה"ל. לדבריה, מדובר בטרור לכל דבר ועניין. "האלימות הזו נובעת, בין היתר, כי מעמידים לדין. ארגון מנסה למנוע העמדה לדין של חלק מחבריו וזה מגיע לפרקליטים כי הם מעמידים לדין". היא קראה לטפל במקרים מסוג זה "בכלים כפי שנעשה במאבק בטרור".

בתוך כך, נודע כי מטען החבלה שהביא לפיצוץ שהחריד את מרכז תל אביב היה מתוחכם מאוד. ככל הנראה הפעלת המטען תוזמנה בכוונה לזמן בו הפרקליט לא יהיה בסביבת הרכב על מנת שלא לפגוע בו כי אם רק להזהיר אותו. במשטרה גם בודקים אם היה מעקב מרחוק אחר הרכב בעת הפעלת המטען. במקביל, נשקלות אפשרויות שונות באשר לאבטחת הפרקליט על מנת להגן על שלומו ועל שלום משפחתו.

גורמים במשטרה הביעו חשש כי מעתה תהפוך מפת הפשע בישראל דומה לזו שבארצות הברית. "כמו שבשיקאגו העבריינים לא בוחלים בשום אמצעים, זה ממש הפך כך גם בישראל", אמר גורם במשטרה לוואלה! חדשות. "אם זה מגיע לפרקליט, זה עלול להגיע בסופו של דבר גם לקצין משטרה ולכלל אנשי החוק".

הפיצוץ בתל אביב - כותרות נוספות:
"פיצוץ רכב הפרקליט - עבירה על חוקי עולם הפשע"
מערכת החוק תחת אש: היסטוריה של מקרים מדממים
"החשד - ארגון מולנר מאחורי פיצוץ רכב הפרקליט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully