וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטים על הכוונת: "עליית מדרגה, דמנו הותר"

גלעד גרוסמן

7.11.2013 / 20:50

גורמים בפרקליטות הביעו זעזוע בעקבות פיצוץ המטען ברכבו של עורך הדין הוותיק ממחוז תל אביב. "זה מפחיד, לארגוני הפשיעה אין גבולות". לבני: "אנשי אכיפת החוק לא יירתעו"

צילום: טל אנגלנדר, ניב אהרונסון, ערוץ 10; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בפרקליטות המדינה הביעו הערב (חמישי) זעזוע בעקבות פיצוץ המטען ברכבו של עורך הדין הוותיק והמוערך שעסק בתחום הפלילים בפרקליטות מחוז תל אביב, והם הגדירו זאת "עליית מדרגה מטורפת" בניסיון של גורמים עבריינים לפגוע במייצגי החוק. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שהגיע לזירת הפיצוץ ברחוב דפנה לא רחוק מבניין הפרקליטות, אמר כי "אנשי מערכת אכיפת החוק לא יירתעו".

המטען הונח ברכבו של עורך דין בפרקליטות שטיפל בעבר במספר תיקים מתוקשרים, וכיום מנהל, בין השאר, תיקים נגד חברים בארגון פשיעה גדול. הפיצוץ העז נשמע גם בתוך בניין משרד המשפטים. בעקבות המקרה הוציאו שרת המשפטים ציפי לבני, היועמ"ש וינשטיין, מנכ"ל משרד המשפטים ד"ר גיא רוטקוף ופרקליט המדינה משה לדור, הודעה בה נמסר שהם מחזקים את אנשי מערכת אכיפת החוק "העומדים בחזית המאבק בפשיעה וארגוני הפשע בישראל ובשמירה על שלטון החוק".

הם הוסיפו כי הם משוכנעים שהמעשה הזה לא ירתיע את אנשי מערכת אכיפת החוק הממלאים שליחותם באמונה כדי שאזרחי ישראל שומרי החוק יוכלו לחיות בבטחה וללא חשש. אלימות בכלל ונגד גורמי אכיפת החוק בפרט, היא דבר שלא נשלים עמו. אנו בטוחים שהמשטרה תפעל כדי לאתר במהירות את מי שאחראי למעשים הללו כדי שניתן יהיה למצות עמו את הדין באופן המהיר והחמור ביותר".

פרקליט המדינה לדור, שהגיע לזירת הפיצוץ, אמר כי התקרית היא "המחשה חמורה ביותר של חציית קו אדום שבעבר לא חווינו כמותה". לדבריו, הפרקליטות עומדת בפני משימות לא קלות, בהן הלחימה בארגוני פשיעה. "כשהם מתמודדים אחד נגד רעהו זה חמור, והיום כשהם מגיעים גם אל הפרקליטים זה דבר חמור מאין כמותו", אמר. לדור אמר כי "נסיבות הפיגוע מצביעות על ניסיון לפגוע בפרקליט שממלא תפקיד חשוב בלחימה נגד ארגוני פשיעה".

פיצוץ רכב ברחוב דפנה במרכז תל אביב, נובמבר 2013. דרור עינב
הפיצוץ ברכבו של הפרקליט במרכז תל אביב/דרור עינב

"הדם שלנו הותר על ידי גורמים שונים במדינת ישראל, וזו התוצאה", האשים היום גורם בפרקליטות. "יש מבינינו אנשים שמפחדים, וזה עלול להרתיע. זה בעייתי מאוד. לארגון הפשיעה הזה אין גבולות, וכשמתירים את הדם של הפרקליטות זה נהיה קל יותר. לא צריך להשתלח בפרקליטות בכל הזדמנות". את הדברים אמר הגורם אחרי שאתמול, בעקבות הזיכוי של אביגדור ליברמן, נרשמו התבטאויות מטרידות נגד פרקליטות המדינה. "אסור לשפוך את התינוק עם המים, ואין לשכוח שפרקליטים מטפלים יום יום בתיקים של משפחות פשיעה", אמר המשנה ליועץ המשפטי רז נזרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"שאט נפש וזעזוע"

לשכת עורכי הדין הודיעה כי היא רואה בחומרה רבה ניסיון של פגיעה בפרקליט מפרקליטות המדינה, דבר המהווה עליית מדרגה באלימות כלפי עורכי דין ושליחי ציבור. לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מאז הרצח של עו"ד נתן ז'ורנו, ישנה עלייה במספר תלונות של עורכי הדין בשל גילויי אלימות כלפיהם. "אנו קוראים למפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, לקיים חקירה בהולה ומעמיקה ומחבקים את פרקליטי המדינה על עמידתם האיתנה בשמירת שלטון החוק", אמר.

"אני מבקש להביע שאט נפש וזעזוע מהפיצוץ שאירע הערב", אמר ד"ר יואב ספיר הסנגור הציבורי הארצי. "חברינו הפרקליטים, המייצגים את המדינה בבתי המשפט, מבצעים מלאכה יומיומית קשה וחשובה לטובת הציבור. כל ניסיון לפגוע בהם הוא פגיעה חמורה בערכים החברתיים שלנו ובאושיות הדימוקרטיה".

פיצוץ ברכבו של תובע נגד עמיר מולנר בלב ת"א. טל אנגלנדר
המכונית ניזוקה באופן חמור מאד/טל אנגלנדר

בעבר כבר נרשמו איומים על פרקליטים שטיפלו בתיקים של ארגוני פשיעה, ואף היו פרקליטים שהוצמדה להם אבטחה, אולם זו הפעם הראשונה שנעשה ניסיון לפגוע בפרקליט. גורמים בפרקליטות ציינו כי אמנם קיים חשש כשמטפלים בתיקים של משפחות פשע, "אבל אף אחד לא מאמין שאכן ינסו לפגוע בו".

"זאת עליית מדרגה מטורפת", אומר גורם בפרקליטות. "בחיים לא התפוצץ רכב של פרקליט ולא פגעו ברכוש של פרקליט. זה הכי קרוב אליך, זה הרכב הפרטי. אנחנו חדורי מוטיבציה ושליחות ציבורית, ואוי ואבוי שזה ירתיע, אחרת זה תחילת הסוף". פרקליט נוסף ציין כי האיומים רק יגבירו את המוטיבציה של הפרקליטות.

אתמול התקיימה ישיבה בהשתתפות השר לביטחון פנים, המפכ"ל והיועץ, שעסקה בנושא ארגוני הפשע. בישיבה לא דנו באיומים על פרקליטים, אולם עסקו, בין השאר, בסדרת המטענים שהניחו ארגוני פשע באשקלון.

לקריאה נוספת:
אומ”ץ: להדיח את וינשטיין בעקבות הטיפול בתיק ליברמן
הקרב על הפרקליטות נפתח: מי יחליף את לדור?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully