וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקד החדש של הטליבאן: האיש שירה במלאלה יוספזאי

7.11.2013 / 18:57

מועצת השורא מינתה מחליף למפקד שחוסל בתקיפת מל"ט אמריקני. מולא פזוללה הוא מטיף קיצוני שיצא נגד "המזימה היהודית לחיסוני פוליו" ומתנגד לשיחות השלום עם ממשלת פקיסטן

הטליבאן הפקיסטני הודיע על מינוי מפקד חדש במקום זה שחוסל על-ידי ממשל אובמה. מועצת השורא של הטליבאן בחרה במולא פזוללה, מטיף קיצוני ואלים במיוחד, לעמוד בראש הפלג הפקיסטני של הארגון, במקום חכימוללה מחסוד, שנהרג ב-1 בנובמבר בתקיפת מל"ט.

בניגוד למחסוד ולעמיתיו, שהיו פתוחים לשיחות שלום עם ממשלת פקיסטן, פזוללה נתפס כשמרן המתנגד בתוקף למגעים הללו. דובר הטליבאן, שהידוללה שהיד, אמר ממקום מחבוא באפגניסטן כי המפקד החדש "מתנגד לשיחות וכי הן לא יתקיימו עוד".

הטליבאן בפקיסטן נאבק להדיח את ממשלתו של נוואז שריף ולכונן מדינת הלכה איסלאמית. הפיגועים במדינה גברו מאז כינונה של הממשלה החדשה בחודש מאי. מאז למעשה לא התקיימו מגעים משמעותיים בין הממשלה לארגון הטרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מולא פזוללה, המכונה "מולא רדיו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפקד החדש של הטליבאן מכונה "מולא רדיו" בשל הדרשות חוצבות הלהבות שהוא משדר למאמיניו. פזוללה, בן 37, מוגדר כקיצוני במיוחד, אפילו בקרב אנשי הטליבאן.

פזוללה ונאמניו השתלטו על מחוז סוואת בצפון-מערב פקיסטן ב-2009, וגירשו ממנו רופאים שחיסנו ילדים נגד פוליו. הוא התנגד לחיסון, שנתפס בעיניו כמזימה יהודית-נוצרית לפגוע במוסלמים, והורה לסגור בתי ספר שחינכו ילדות "ברוח המערב".

בשנה שעברה, אנשיו ירו בילדה מלאלה יוספזאי, שניהלה קמפיין נרחב נגד הטליבאן, והפכה לגיבורה עולמית אחרי שנפצעה אנוש בתקיפה.

לקריאה נוספת
"פקיסטן אוגרת נשק גרעיני עבור סעודיה - נגד איראן"
פקיסטן: מנהיג הטליבאן חוסל במתקפת מל"ט אמריקנית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully