וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: כך מוכרת "קופיקס" כריכים "טריים" בני 3 ימים

בעלי הרשת הכריזו שימכרו כוסות קפה וכריכים טריים במחיר אחיד של חמישה שקלים. אולם, תחקיר ערוץ 10 חושף כיצד נמכרים ברשת כריכים שמוצגים כטריים אך אוחסנו ימים בחנות

חדשות 10

רשת בתי הקפה "קופיקס" הושקה ברעש גדול לפני כחודש, כאשר הכריזה שבכוונתה "לשבור את השוק", על ידי מכירת כל מוצרי החנות בחמישה שקלים בלבד. מאז הושקו שתי החנויות הראשונות של הרשת, שתיהן בתל אביב, נרשמו תורים ארוכים של לקוחות בכניסה - אשר ביקשו לחזות בפלא החדש שהפציע בשמי שוק הקפה בישראל – ולרכוש לעצמם כוס קפה, כריך ומשקאות טבעיים במחיר אחיד ומינימלי. בעלי הרשת, אבי כץ, סיפר בראיונות ההשקה לתקשורת כי היעד שעומד לנגד עיניו הוא הקמתם של 300 סניפים ברחבי הארץ, והגדיר את המיזם "מהפכה חברתית אמיתית עם איכות ללא פשרות". בשורת הראיונות הבהיר עד כמה חשובים לו הטריות וטיב המזון, למרות מחירו הנמוך.

התור בקפה Cofix, מרכז תל אביב, שמוכר הכול ב-5 שקלים, אוקטובר 2013. מערכת וואלה!
התורים המשתרכים בכניסה לסניף קופיקס באבן גבירול בתל אביב/מערכת וואלה!

אולם, תחקיר שערך ערוץ 10 חושף תמונה מעט שונה. בכתבה מיוחדת בנושא של כתבת הצרכנות נגה ניר-נאמן, שתשודר הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של הערוץ, ייחשף ציבור הקונים לדרך שבה מוכרים ללקוחות סניף קינג ג'ורג' בתל אביב את הכריכים המוזלים, שהפכו לאחרונה מזוהים מאוד עם רשת הקפה. על פי התחקיר, רבים מן הכריכים נמכרים כ"טריים", למרות שמדובר, בחלק מהמקרים, בכריכים שבסניף לא הצליחו למכור, אוחסנו, והם בני יומיים או שלושה.

שני תחקירנים, מצוידים במצלמות נסתרות, נשלחו במהלך השבוע אל הסניף, והתקבלו לעבודה. בסניף נחשפו השניים להוראה מפורשת שניתנה להם ולעובדים אחרים לא להשמיד את הכריכים שנותרו בסניף בסוף היום, להחזיק אותם בחנות בקירור, ולהציג אותם ללקוחות כ"טריים מהבוקר". זאת, בזמן שבמקרים רבים מדובר בכריכים בני עד שלושה ימים. בשניים מקטעי הווידאו ניתן לראות כיצד לקוחות מבקשים לרכוש כריך ונטען בפניהם ש"הכול חדש". אולם, בסופו של דבר, בסרטון נוסף, מודה אחראית המשמרת שבסניף נמכרות שאריות. טכנולוג המזון, שמואל מולדבן, אמר לחדשות 10 כי עלולה להיות סכנה בכריכים שאינם טריים. לדבריו, ככל שחולף הזמן, אלה עלולים לצבור חיידקים ועשויים להיות מסוכנים לאוכלוסיות פגיעות כמו ילדים וקשישים.

בעלי רשת "קופיקס", אבי כץ, אמר הערב בתגובה לדברים: "איננו מוכרים כריכים בני יותר מיממה. אלה טענות סרק. אנו דואגים לחלק לנזקקים את כל המזון שאיננו מצליחים למכור. ידעתי שיבוא יום שיחפשו אותי".

הסיפור המלא - הערב במהדורה המרכזית עם תמר איש-שלום בערוץ 10

עוד על "קופיקס":
צפו: כך נראה הסניף השני של קופיקס בתל אביב
לחץ? רולדין יוצאים נגד קופיקס
אבי כץ, היזם והבעלים של "קופיקס" - איש השיווק של אוקטובר

  • עוד באותו נושא:
  • קופיקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully