וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אל על לא נותנת לתושבי לונדון לישון

מחקר בדק את עוצמת הרעש של 50 חברות הנוחתות בנמל התעופה היתרון בלונדון - והמוביל הלאומי דורג במקום ה-49, אחד לפני הפולנים. למי יש את המטוסים הכי שקטים?

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

בעולם אומרים לעתים שהישראלים קולניים - ונראה שחברת התעופה שלהם אינה יוצאת דופן. בנמל התעופה היתרו שבלונדון בדקו אילו חברות תעופה גורמות לרעש חריג בזמן הנחיתה. חברת אל על דורגה במקום ה-49 והלא מחמיא בעליל, מבין 50 החברות שנבדקו. רק חברת התעופה הפולנית LOT דורגה נמוך יותר.

על פי רשת בי-בי-סי, הבדיקה התבססה על נחיתות במהלך הקיץ, בחודשים יולי-ספטמבר. במקום הראשון, והשקט ביותר, דורגה חברת התעופה בריטיש אירווייז. אחריה דורגה וירג'ין אטלנטיק, ואחריה החברה האירית אר לינגוס.

מטוס בואינג 747-400  של אל-על בנמל התעופה היתרו. לונדון 2013. Flicker / Aero Icarus, Creative Commons
אפילו התאילנדים שקטים יותר. בואינג 747-400 של אל על בהיתרו/Creative Commons, Flicker / Aero Icarus

בהיתרו מציינים כי להערכתם, שילוב של צי מטוסים מיושן וסגנון נחיתה לקוי הם הגורמים המרכזיים בהיווצרות רמת רעש חריגה. לפיכך, ניתן אולי להסביר את התוצאה השלילית של אל על, שמפעילה בקו ללונדון בעיקר מטוסים מדגם 777-200 ובואינג 747-400, שגילם כ-15 שנה.

הבריטים מודאגים מזיהום הרעש, בין השאר בעקבות מחקר שפורסם בכתב העת british medical journal. על פי המחקר, הסיכוי לקבל שבץ או לפתח מילת לב גבוה בכ-10-20 אחוזים בקרב 3.6 מיליון התושבים באזור שדה התעופה הלונדוני. את המחקר ערך king's college london.

מאל על נמסר בתגובה: "חברת אלעל הוציאה לאחרונה מטוסים ישנים מהצי והיא נמצאת כעת המהלך של הצערת מטוסים. החברה רכשה שמונה מטוסי 737-900 חדשים ונמצאת בתהליך של הצערת הצי לשיפור השירות ללקוח והקטנת הרעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully