וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מברך על הזיכוי ועל שובך לממשלת ישראל

6.11.2013 / 9:41

זיכויו של ליברמן זכה לברכות מהצד הימני של המפה הפוליטית. בנט: "ליברמן יתרום מיכולותיו". דרעי: "שמח בשמחתו". יחימוביץ' תקפה: "הציבור נותר עם אדם מושחת בעמדת מפתח"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, מור שאולי; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

זיכויו המוחלט של אביגדור ליברמן הבוקר (רביעי) בפרשת השגריר גרם, כצפוי, טלטלה במערכת הפוליטית. באופן טבעי, המגיבים הראשונים היו כולם מהצד הימני של המפה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר ההחלטה: "אני מברך על הזיכוי". במה שניתן לפרש כרמיזה לגבי עתידו הפוליטי של ליברמן הוסיך נתניהו: "אני מברך גם על שובך לממשלת ישראל". השר נפתלי בנט אמר כי "הזיכוי בא אחרי עינוי דין של שנים רבות מדי. אני שמח שליברמן יחזור למשרד החוץ, כך שנוכל לשתף פעולה ושהוא ישוב לתרום מיכולותיו למען עם ישראל?, אמר.

זיכוי ליברמן - כל הכותרות בוואלה!:
ליברמן זוכה פה אחד בפרשת השגריר: "זה מאחוריי"
למרות הזיכוי, השופטים קבעו: ליברמן לא פעל כראוי
לקריאת הכרעת הדין המלאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליברמן, הבוקר בבית המשפט אחרי ההודעה על הזיכוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שנחשב לידידו של ליברמן, אמר: אני "שמח בשמחתו של ידידי, ח"כ אביגדור ליברמן, ומברך אותו ואת בני משפחתו על הזיכוי המוחלט לאחר הסבל הרב שעברו בשנים האחרונות".

השר אורי אריאל בירך אף הוא את ליברמן: "אני בטוח שכעת הוא יוכל לחזור ולתרום למדינת ישראל בכוחות מחודשים. חבל שעבור הצדק הזה חיכה שנים רבות. זהו עינוי דין חמור שאסור לנו כמדינה להסכים אליו ופוגע בדמוקרטיה ובזכות להליך הוגן".

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה: ?אני מברכת את אביגדור ליברמן על זיכויו ושמחה בשבילו באופן אישי. אני מכבדת את הכרעת בית המשפט ונותנת אמון מלא במערכת המשפט ואכיפת החוק?.

יו"ר ועדת חוקה , חוק ומשפט בכנסת, ח"כ דוד רותם, אמר במשדר וואלה! חדשות: "אמרתי לפני שנה שאביגדור ליברמן ייצא זכאי. הוא יחזור לכהן כשר חוץ כבר בשבוע הבא", הבטיח רותם. "המערכת זיכתה את ליברמן ואין שום מקום לערעור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יחימוביץ דורשת מהיועמ"ש לערער על הזיכוי

בשמאל, התגובות היו פושרות יותר. ראש האופוזיציה, יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי "שחיתות ציבורית אינה נופלת מחומרתה של שחיתות פלילית. אני קוראת ליועץ המשפטי לממשלה להורות לפרקליטות להגיש ערעור. לא יתכן שאדם ששיבש חקירה מעבר לים, חקירה שהושקעו בה מיליונים, לא גילה לשום גורם שמקורבו, שאותו גם קידם, שיבש את אחת החקירות החשובות והיקרות בישראל. ממילא סעיף האישום נראה על פניו כמו טיפה בים אחרי פרשת חברות הקש, שבהן עד אחד נפטר בנסיבות מסתוריות, עד אחד התאבד ועדה נוספת איבדה את זיכרונה, חשבונות עלומים, חברים מפוקפקים ודמי ייעוץ מוזרים בפרשת האי היווני, כל אלה לא הבשילו לכדי הליך משפטי וההפסד כולו של הציבור אשר נותר עם אדם מושחת בעמדת מפתח בכירה. אי אפשר להשתחרר מהתחושה שליברמן הצליח להונות את מערכת המשפט בישראל ולתמרן אותה".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה במשדר וואלה! עקבות הזיכוי כי "תיק החקירה הגדול נגד ליברמן, תיק השחיתות הגדול שהוא נחקר עליו במשך שנים ואמרו נגדו דברים חריפים ביותר נסגר, והיועץ הגיש כתב אישום על תיק שולי יחסית. בית המשפט חשב שהוא לא פלילי והיועץ צריך לבדוק את עצמו. לא מפתיע שגורמים בימין רואים בליברמן שותף דרך אידאולוגי ורוצים שיחזור לממשלה. אני רק מרחמת על מדיניות החוץ של ישראל, שתהפוך למדינה מצורעת ומשוקצת בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully