וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צל"ש ראש אמ"ן ליחידת המודיעין 504

6.11.2013 / 2:20

לאחר ששמה של היחידה נקשר לפרשת הרפז, הסוכנים החשאיים זוכים למעט נחת. ראש אמ"ן העניק ליחידה צל"ש: "ביטוי נוסף לעשייה החשאית פורצת הגבולות של אגף המודיעין"

ראש אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי, העניק אתמול (שלישי) ציון לשבח ליחידה 504 של חיל המודיעין, האמונה על המודיעין האנושי ועל הפעלת סוכנים. לפי הודעת דובר צה"ל הצל"ש הוענק עבור "פעולה ראשונית מסוגה, יוצאת דופן, אשר מבטאת יצירתיות, נועזות וחציית גבולות הדמיון". ראש אמ"ן בירך את היחידה במהלך טקס שהתקיים לכבוד המאורע: "השינוי ששעשתה היחידה בשנים האחרונות מאפשר התמודדות עם האתגרים המתפתחים הקיימים באזורנו. אירוע זה הוא ביטוי נוסף לעשייה החשאית פורצת הגבולות של אגף המודיעין".

ראש אמ"ן: אירן טרם החליטה לפתח נשק גרעיני. CUST TV, ספק 500
"פעולה ראשונית מסוגה, יוצאת דופן, אשר מבטאת יצירתיות, נועזות וחציית גבולות הדמיון", ראש אמ"ן כוכבי/ספק 500, CUST TV

יחידה 504 עברה בשנים האחרונות טלטלה גדולה מאוד שהטילה צל כבד על תפקודה ועתידה, בשל קשרים שקיימו קצינים ביחידה עם בועז הרפז, גיבור פרשת זיוף המסמך שנקרא על שמו. בעקבות התנהלות הקצינים ביחידה בצה"ל מינו קצינים בודקים כדי לבחון את תפקוד המפקדים ביחידה. לקחי התחקיר הוצגו בפני המטה הכללי ואגף המודיעין. על חלק מקציני היחידה נאמר בפורומים סגורים כי לא יקודמו בשל הקשרים שניהלו על הרפז גם לאחר שסיים את תפקידיו הרגישים במערך המבצעים המיוחדים של אגף המודיעין. כמו כן, נבחנו פעילותה המבצעית וכישלונות של אנשיה. עם כניסתו של אלוף כוכבי לתפקיד ראש אמ"ן נעשה "ניקוי אורוות" ביחידה ונבחנו מחדש השיטות להפעלת סוכנים וכן המבצעים שערכה.

בשנתיים האחרונות נעשו מאמצים כדי להבליט את העשייה של היחידה בכלי התקשורת ובאופן חריג הוחלט לפתוח צוהר לעשייה החשאית שכל כולה עוסקת בהפעלת סוכנים הרחק מגבולות המדינה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully