וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: המגיעים לגיל הפרישה לא יחויבו לפרוש

ההצעה, אותה יזם ח"כ מרגלית בסיוע עמותת "והדרת", מבקשת לבטל את החובה המוטלת על גברים בני 67 ונשים בנות 62לפרוש מעבודתם. "החברה הופכת אותם לזקנים בעל כורחם"

הצעת חוק גיל פרישה, הקוראת לבטל את גיל הפרישה כחובה, תעלה מחר (רביעי) להצבעה במליאת הכנסת. ההצעה, אותה יזם חבר הכנסת אראל מרגלית (העבודה) בסיוע עמותת "והדרת" הפועלת לסייע לבני 60 ומעלה להשתלב בשוק העבודה, מבקשת להצטרף למדינות מערביות רבות, בהן ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה, בהן אין גיל מסוים בו כופים על אדם לעזוב את עבודתו.

על פי החוק הקיים, מעסיק ציבורי חייב לפטר עובד בגיל 67 ועובדת בגיל 62, בלי קשר להישגיהם וליכולותיהם. במגזר הפרטי, יכול המעסיק לפטר עובד או עובדת בגיל זה מבלי לספק לפיטורים סיבה אחרת מלבד גילם. יוזמי ההצעה מדגישים כי היא אינה טומנת בחובה שלילת זכויות וכי מי שירצה לפרוש על פי החוק הקיים ולזכות בכל התנאים המגיעים לו, יוכל להמשיך ולעשות זאת. לעומת זאת, אם ירצה להמשיך לעבוד - מעסיקיו לא יחייבו אותו לפרוש.

ההצעה, שמוגשת במהלך חודש המודעות לאזרח הוותיק, נדחתה בתחילת השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה, ולכן סיכוייה לעבור במליאה נמוכים. עם זאת, ח"כ מרגלית מאמין בקידומה. "אין שום היגיון בכך אנשים בגיל הפרישה יהפכו לנטל במקום לפרנס את עצמם בכבוד ולהמשיך לתרום לחברה ולכלכלה", הסביר. "אנשים המגיעים לגיל הפרישה אשר מסוגלים ורוצים לעבוד, נשלחים הביתה מכוח החוק. החברה הופכת אותם לזקנים בעל כורחם וזהו עוול והפליה על בסיס גיל. בארה"ב, אנגליה, אוסטרליה, קנדה וניו זילנד השכילו להבין כי גיל זה אינו מטרד, אלא רק גיל כרונולוגי וצריך לאפשר להם את זכות הבחירה. בעידן של פנסיות מתכווצות ושל קצבאות זקנה מצומצמות, נתונים מראים כי 20% מהמבוגרים חיים מתחת לקו העוני. אסור לנו לדון אוכלוסייה שלמה של אנשים שעבדו, תרמו, ושילמו מסים, למצב של ירידה חדה ברמת החיים שלהם ואף מתחת לקו העוני".

יו"ר עמותת "והדרת", ריבי בלר, הוסיפה: "העמותה ממשיכה לפעול בכמה מישורים, כשבראשה עומד אתר האינטרנט 'דרוש ניסיון'. האתר מחבר בין מעסיקים ומחפשי עבודה בני 60 ומעלה ומדי יום אנו נתקלים במאות אזרחים בני הגיל השלישי, אשר נכפו עליהם פיטורים. מכאן נולד הצורך להגשת החוק לביטול גיל הפרישה בישראל בשיתוף עם ח"כ אראל מרגלית ועמותת המשפט בשירות הזקנה. אנו רואים בזה שליחות למאות ראשי משפחות, אשר נפלה עליהם המחויבות לפרנס משפחות בכבוד, תוך מטרה שלא ליפול למעגל העוני בישראל".

לקריאה נוספת:
פלוג תומכת בהעלאת גיל הפרישה ומס הכנסה גבוה
”החברה מפסידה כשאנשים יוצאים לפנסיה בגיל 62-67”
יאיר לפיד הכריע: גיל הפרישה לנשים לא יעלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully