וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשקווילים: להוציא גופת "רב הסלבריטאים" מהקבר

5.11.2013 / 21:41

כרזות שנתלו בצפת קוראות להוציא מהקבר את גופת הרב שרגא ברג, מנהל מרכז הקבלה העולמי שבין חסידיו נמנו מדונה, אשטון קוצ'ר ודמי מור. "אותו פגר הפיץ צחנתו בכל העולם"

שבועות סוערים עברו על הרחוב החרדי בצפת מאז קבורתו של "רב הסלבריטאים", שרגא ברג, בסמוך לקברי צדיקים בבית העלמין בעיר, אולם כעת נראה כי המתיחות שהחלה בעקבות הכעס על קבורתו בעיר עולה מדרגה. על רקע השמועות כי בימים הקרובים צפויה כוכבת הפופ מדונה להגיע עם פמלייתה לעיר ולהשתטח על קברו של מי שנחשב לרבה, נתלו היום (שלישי) ברחבי העיר פשקווילים הקוראים להוציא את גופתו של מנהל מרכז הקבלה העולמי המנוח ממערת הקבורה המפוארת בה נקבר בערב חג הסוכות.

"אותו פגר הפיץ צחנתו בכל העולם לפרוצים ופרוצות, גויים וגויות, וכבר יצאו נגדו כל גדולי ישראל בארץ ובתפוצות", נכתב באחד הפשקווילים עלומי השם שנתלו על לוחות המודעות בעיר. כותבי הפשקוויל כוונו לכוכבת הפופ מדונה, הכוכבים ההוליוודיים דמי מור ואשטון קוצ'ר ועוד ידוענים בינלאומיים רבים שנמנו על חסידיו של הרב. "אותו רשע לא די שנקבר במקום הקדוש, אף נבנתה לו מערת קבורה מלאכותית על מנת שייהפך למקום עלייה לכל אותם טמאים ומשוקצים שהלכו אחריו", הוסיפו כותבי הפשקויל וחתמו אותו במילים המפורשות: "אנו, תושבי צפת, מוחים מחאה נמרצת על חילול בית החיים הקדוש ופונים לכל אשר בידו להוציא את נבלתו של אותו האיש ממקום הקודש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הפשקווילים שהופצו בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערת הקבורה המפוארת של הרב ברג נבנתה בכניסה לבית העלמין כבר לפני כארבע שנים. בנייתה עוררה עניין רב בקרב תושבי העיר באשר לזהות האיש שצפוי להיקבר בה. עלות חלקות הקבורה שנקנו ובניית המערה שאובזרה במערכות סולאריות מתקדמות, במנורת שבעת קנים מרשימה ובמערכת קידוד מיוחדת, מוערכת ב-180 אלף דולרים. בערב חג הסוכות נפתרה התעלומה עם היוודע דבר מותו של הרב ברג בלוס אנג'לס. באותה שעה קיבלו אנשי המועצה הדתית של צפת את האות והחלו להכין טקס קבורה יהודי כהלכתו אליו הגיעו מכל רחבי העולם מאות מחסידיו.

הלוויית הרב ברג. בן קלמר
אשטון קוצ'ר בהלוויית הרב ברג בצפת/בן קלמר

כפי שנחשף בוואלה! חדשות, שבועיים אחרי הטקס הציבה משפחתו של הרב ברג שומרים על הקבר מחשש לחילולו. מאז ועד היום עומדים במקום שני מאבטחים, 24 שעות ביממה ושבעה ימים בשבוע. בשבועות האחרונים החלה משטרת צפת לבדוק את אמיתות השמועות על כוונות של גורמים חרדים להוציא את גופתו של הרב מקברו. "היו שמועות על כוונות לחלל את קברו של הרב ברג כבר מהרגע שקברו אותו בצפת", אמר סגן-ניצב עופר קנטוביץ', מפקד משטרת צפת. "הפעלנו את כל הרבנים בכל הארץ, בדקנו עם כל הפלגים השונים וגם הרב המשטרתי בדק את אמיתות השמועות, אבל לא הגענו לאף אחד. כמובן שלא פתחנו בחקירה כי אין מה לחקור. נכון לעכשיו לא בוצעה שום עבירה פלילית".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

לקריאה נוספת:
מותו של הרב השנוי במחלוקת פתר תעלומה רבת שנים
מחשש שיחולל: אבטחה סביב קברו של ”רב הסלבריטאים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully