וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש שיחולל: אבטחה סביב קברו של "רב הסלבריטאים"

30.9.2013 / 18:19

משפחתו של הרב שרגא ברג, מייסד מרכז הקבלה שהלך לעולמו החודש, הציבה שומרים סביב אחוזת הקבר בצפת שהקמתה עלתה מאות אלפים ועוררה זעם רב. "מפואר יותר מקבר האר"י הקדוש"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

פחות משבועיים אחרי שהרב השנוי במחלוקת שרגא ברג, מייסד המרכז לחקר הקבלה, נקבר במערת הקבורה המפוארת שנבנתה למענו בצפת, הציבה משפחתו מאבטחים השומרים על הקבר, ככל הנראה מחשש שיחולל.

"בחיים לא שמעתי על דבר כזה ששומרים על קבר", אמר היום (שני) חיים מראי מבני ברק שבא להשתטח על קברי צדיקים בבית העלמין בעיר. גם חברו, פרץ גבריאל, הביע תמיהה באשר לצעד שנקטה משפחתו של הרב המוכר. "אני מתנגד בכל תוקף לפגוע בקברו של אדם באשר הוא אדם, למרות שדרכו הייתה שנויה במחלוקת" אמר גבריאל. "לפי התורה שאני למדתי, אני חולק על הדרך שהוא עשה אבל אני מכבד אותו ומתפלל עליו שיזכה להיכנס למקום הראוי לו כי אני מאמין שהייתה לו מטרה קדושה, גם אם הוא טעה".

שומרים מאבטחים את קברן של הרב ברג בצםת. אדריאן הרבשטיין
מאבטח מחוץ לאחוזת הקבר המפוארת, הבוקר בצפת/אדריאן הרבשטיין

הרב ברג, הידוע בכינוי "הרב של סלבריטאי העולם", עורר עוד בימי חייו מחלוקת גדולה בעולם החרדי עקב מרכז הקבלה הבינלאומי שהקים בלוס אנג'לס. שנים ארוכות הוחרם הרב ברג על ידי רבנים רבים מכל זרמי הקהילה החרדית-אורתודוקסית. זאת בעיקר בשל האי-הקפדה על הפרדה בין גברים ונשים כנדרש בהלכה, ויותר מכך – לימודי תורת הנסתר, שהיכולת ללמוד אותה מיוחסת ליהודים שהם "יחידי סגולה", גם לגויים שממשיכים לנהל אורח חיים ראוותני ולעתים אף פרובוקטיבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אדם טועה, מטעה ומתעתע

גישתו המהפכנית של הרב ברג ללימודי קבלה סחפה אחריה ידוענים רבים, בהם הזמרת מדונה והשחקנים דמי מור ואשטון קוצ'ר. כפי שפורסם לראשונה בוואלה!, עם היוודע דבר מותו של הרב נפתרה התעלומה שריתקה רבים מתושבי צפת לגבי זהותו של "האדמו"ר החשוב" שלמענו נבנתה מערת הקבורה המפוארת בבית העלמין של העיר, בעלות מוערכת של כ-180 אלף דולרים. המערה מאובזרת בתאורה המופעלת על ידי אנרגיה סולרית, מערכות אוורור ושער הנעול במערכת קידוד מיוחדת. על הקיר הפנימי של המערה תבליט מהודר של מנורת הקנים ומולה ספסל אבן השקוע בתוך הקיר.

שומרים מאבטחים את קברן של הרב ברג בצםת. אדריאן הרבשטיין
"קודם כל יהודי ולכן צריך לקבור אותו בבית עלמין יהודי". מתחם הקבר בצדו של בית הקברות/אדריאן הרבשטיין

אלא שעם פתרון התעלומה התעוררה גם מתיחות גדולה בקרב גורמים רבים בקהילה החרדית בצפת, שטענו כי לא ראוי שהרב השנוי במחלוקת ייקבר סמוך לקברי צדיקים רבים כדוגמת מייסד הקבלה הלוריאנית, האר"י הקדוש, ומחבר שולחן ערוך, יוסף קארו. גם רבנים מרכזיים במגזר החרדי בעיר חששו מהתלקחות היצרים מצד גורמים קיצוניים בקהילה שינסו לפגוע בחלקת הקבר. "תמיד התפלאתי מי בנה כזאת מערת קבורה מפוארת ומשוכללת, ומבחינתי שאלת החן היא השאלה האמיתית שיש פה – כיצד נתנו בכלל להקים כאן מערה כזאת?", אמר בשעתו הרב דב קפלן, רב העיר העתיקה של צפת ובנו של הרב הראשי של צפת לשעבר.

לדבריו, "הרב ברג הוא קודם כל יהודי ולכן צריך לקבור אותו בבית עלמין יהודי, ואם אדם קנה חלקת קבר כדת וכדין ויש לו שטר של חברה קדישא, אז היא שלו. אבל אני לא חושב שזה מתאים שאדם כזה ייקבר בעיר כמו צפת. אני חושב שהעובדה שזה שהוא לימד את מדונה קבלה זה חמור מאוד. זה ברור מה מדונה מייצגת. מעבר לכך היא גויה, היא לא יהודייה. אבי אמר פעם שלא כל אחד יכול ללמד את הקבלה ולא כל אחד יכול ללמוד אותה. את התורה, הגמרא, המשנה והתלמוד כל אחד יכול ללמוד, אבל אם אדם לא ראוי ללמוד קבלה אז מדובר כאן בעיוות ובסילוף של הדת. אדם כזה הוא טועה, מטעה ומתעתע".

גם היום, שבועיים אחרי קבורתו של הרב ברג, רבים מביעים תרעומת כי קברו של הרב ברג "מפואר יותר מקברו של בכיר הצדיקים שקבורים בבית העלמין – האר"י הקדוש". בצפת לא הופתעו מהעובדה שהחל מיום חמישי האחרון הוצבה שמירה במשך 24 שעות ביממה על חלקת הקבורה. שומרי חברת השמירה הפרטית שהוצבו במקום סירבו להשיב על שאלות באשר לסיבות לאבטחת המקום ומקורביהם אמרו כי המשימה שהטילו עליהם "היא לעמוד במקום".

לקריאה נוספת:
מותו של הרב השנוי במחלוקת פתר תעלומה רבת שנים
מת הרב ברג שעמד בראש המרכז לקבלה

הלוויית הרב ברג. בן קלמר
אשטון קוצ'ר ובת זוג מילה קוניס בהלווית הרב ברג, לפני שבועיים/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully