וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפוליטיקה או למגזר הפרטי: לאן מועדות פני עיני?

5.11.2013 / 13:52

הודעת יו"ר ההסתדרות על פרישתו באה בעיתוי תמוה - שנה וחצי בלבד אחרי שנבחר לכהונה שנייה. מוקדם לומר מה יעשה כעת, אולם ח"כ כבל כבר הצהיר: "אני המועמד הטבעי להחליפו"

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

הודעתו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הבוקר (שלישי) על החלטתו לפרוש תפסה רבים בהפתעה גמורה, בין היתר בשל העיתוי התמוה שלה. רק לפני שנה וחצי, במאי 2012, הוא נבחר מחדש לתפקיד יו"ר ההסתדרות, ולא ברור מה גרם לו לעזוב את עמדת המפתח שבה החזיק בעיצומה של הכהונה.

עוד מוקדם לומר מה תהיה הקריירה הבאה של עיני, שנחשב לאחד האנשים החזקים במשק, אולם ניתן להעריך כי לא ימהר להצטרף לפוליטיקה בשלב ראשון. זאת משום שמועד פרישתו – פברואר 2014 – יבוא שנה אחת בלבד אחרי הבחירות הכלליות ושלושה חודשים אחרי הבחירות המקומיות. בנוסף, במפלגת העבודה צפויים ללכת לקלפיות ולבחור יו"ר בסוף נובמבר, כך שגם העמדה הזו כבר תהיה מאוישת. לכן, ניתן להניח כי עיני יעדיף בשלב הראשון לפנות למגזר הפרטי. יחסיו עם מנהלי חברות רבים נחשבים למצוינים. במהלך כהונתו לא הרבה להשבית את המשק או לתקוף טייקונים, מה שצפוי לסדר לו קליטה נוחה בעולם העסקי.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני פורש מתפקידו

עופר עיני יושב ראש ההסתדרות במסיבת עיתונאים לקראת השביתה הגדולה במשק, נובמבר 2011. דרור עינב, דרור עינב
"חש תחושת מיצוי". עיני/דרור עינב, דרור עינב

בשלב זה לא ידוע מה יעשה עיני בהמשך, אך כבר די ברור מי ישמח להחליפו. חבר הכנסת איתן כבל ממפלגת העבודה, שהתמודד מולו על התפקיד בשנה שעברה, אמר היום לוואלה! חדשות: "אני רואה בעצמי המועמד הטבעי והראוי להחליף את עיני בתפקיד יו"ר ההסתדרות".

לעזיבתו של עיני יהיו גם השלכות על הבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה. מדובר במכה עבור המועמד לראשות המפלגה, יצחק (בוז'י) הרצוג. בעוד שבועיים ייערכו הבחירות המקדימות לראשות המפלגה, ועיני נחשב לאחד מתומכיו של הרצוג. מרגע שהודיע על פרישתו, העריכו הבוקר במפלגה, יהפוך עיני ל"ברווז צולע", ולא ישקיע את מרב האנרגיה בהתגייסות להצלחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

יחימוביץ': "עיני - ציר מכריע לטובת העובדים"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה לפרישתו של עיני ואמרה כי שנות כהונתו כיו"ר ההסתדרות היו שנים חשובות שבאו אחרי תקופה ארוכה של היחלשות העובדים. "כנגד כוחות גדולים, חל חיזוק במעמדם של רבים מהעובדים", אמרה יחימוביץ'. "עשרות אלפי עובדים התאגדו, רבים מהם צעירים, תוך מאבק נועז שזכה לגיבוי מלא של ההסתדרות בראשות עיני. נחתם הסכם פנסיה חובה והועלה שכר המינימום. המאבק על הזכות להתפרנס בכבוד, ההולכת ונשחקת, הוא אחד מהמאבקים הלאומיים החשובים בישראל, ובמאבק זה היה עיני ציר מכריע לטובת העובדים". מלשכתה של יחימוביץ' נמסר כי היא שוחחה הבוקר עם עיני, הביעה צער על פרישתו, ואיחלה לו הצלחה בדרכו החדשה.

"בפברואר 2014 ימלאו שמונה שנים לכהונתי בתפקיד יו"ר ההסתדרות", מסר הבוקר עיני בהודעת הפרישה שלו. "אני חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה". עיני ציין כי בתקופה זו הגיעה ההסתדרות לשיאים חסרי תקדים בכל הקשור להשפעתה על המשק, על החברה הישראלית ועל ציבור העובדים והגמלאים, והיא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור כולו. "בשנות כהונתי הצליחה ההסתדרות להוביל מהלכים היסטוריים ביחסי העבודה בישראל", המשיך יו"ר ההסתדרות, "וביניהם פנסיית חובה לכלל ציבור העובדים, הסכמים קיבוציים לטובת עובדי הקבלן, הגדלת שכר המינימום, ומבחינתי, נקודת השיא מתרחשת בימים אלו כאשר מאות מקומות עבודה חדשים מתאגדים במסגרת ההסתדרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully