וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות עופר עיני פורש מתפקידו

5.11.2013 / 9:50

עיני הודיע הבוקר כי בתום שמונה שנים, יפרוש מתפקידו בפברואר הקרוב: "חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה". הוא ימליץ על אבי ניסנקורן כמחליפו. "נפל כרעם ביום בהיר"

צילום: טל אנגלנדר, אבי כהן, דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

סוף עידן בהסתדרות: היו"ר עופר עיני הודיע הבוקר (שלישי) על כוונתו לפרוש מהתפקיד לאחר שמונה שנים. עיני ייפגש הבוקר עם ראשי סיעות הקואליציה בהסתדרות, שם יודיע על החלטתו להתפטר בראשית חודש פברואר 2014.

"בפברואר 2014 ימלאו שמונה שנים לכהונתי בתפקיד יו"ר ההסתדרות", מסר הבוקר עיני. "אני חש תחושת מיצוי ורצון לצאת לדרך חדשה". עיני ציין כי בתקופה זו "הגיעה ההסתדרות לשיאים חסרי תקדים בכל הקשור להשפעתה על המשק, על החברה הישראלית ועל ציבור העובדים והגמלאים, והיא זוכה לאהדה רבה בקרב הציבור כולו".

מסיבת עיתונאים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, שר האוצר יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני על הרפורמה מנהל מקרקעי ישראל יוצאת לדרך, מאי 2011. עומר מירון
"הגענו לשיאים חסרי תקדים". יו"ר ההסתדרות עופר עיני/עומר מירון

"בשנות כהונתי הצליחה ההסתדרות להוביל מהלכים היסטורים ביחסי העבודה בישראל", המשיך יו"ר ההסתדרות, "וביניהם פנסיית חובה לכלל ציבור העובדים, הסכמים קיבוציים לטובת עובדי הקבלן, הגדלת שכר המינימום, ומבחינתי, נקודת השיא מתרחשת בימים אלו כאשר מאות מקומות עבודה חדשים מתאגדים במסגרת ההסתדרות".

בישיבת הנהגת ההסתדרות שתתקיים בצהריים צפוי עיני להודיע על כוונתו להמליץ בפני בית נבחרי ההסתדרות, על יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, ליו"ר ההסתדרות הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הלם בהסתדרות עם ההודעה על הפרישה

ההסתדרות מסרה הבוקר כי "בשנים האחרונות כיהן אבי ניסנקורן בהצלחה רבה כיו"ר האגף לאיגוד מקצועי והוא זוכה לאמון ולאהדה רבה בקרב האגודים, המרחבים, וועדי העובדים וציבור העובדים. במסגרת תפקידו הוביל ניסנקורן את מרבית המשאים ומתנים שניהלה ההסתדרות מול הממשלה והסקטור העסקי והוכיח כי הינו ראוי להוביל את ההסתדרות בשנים הבאות".

שר האוצר יאיר לפיד אמר לאחר ההודעה: "שר האוצר ויו"ר הסתדרות הם כמעט בהגדרה יריבים, ועופר ואני זה מקרה קלאסי של מישהו שאתה רב אתו כל כך הרבה עד שהוא הופך להיות חבר שלך. אני חושב שבטווח הארוך לא הייתי מציע לרווית (דום, בת זוגו של עיני, ע.נ) לחשוב שעופר מגיע הביתה ולא ייצא יותר. אני חושב שעוד יקרו הרבה דברים גדולים לעופר עיני במדינה הזאת". הוא ציין כי "אנחנו לא יודעים מה הלאה, ההסתדרות קיימת הרבה מאוד שנים, התחלפו יושבי ראש. עופר אמר לי 'אני שמונה שנים הייתי, מספיק לי'. אני מניח שההסתדרות תבחר יו"ר חדש שיהיה לו סגנון אחר ושישנה את זה, אבל זה נדע בפברואר איך זה מתנהל".

פרישתו של עיני מגיעה בעיתוי תמוה: רק לפני שנה וחצי, במאי 2012, נבחר מחדש לתפקיד יו"ר ההסתדרות, ולא ברור מה גרם לו לעזוב את עמדת המפתח שבה החזיק בעיצומה של הכהונה. בהסתדרות קיבלו את פרישתו בהפתעה גמורה. גורם בהסתדרות אמר הבוקר לוואלה! חדשות: "זה נפל עליי כרעם ביום בהיר, אין לי מושג מה גרם לו לעזוב פתאום".

עיני ומנכ"ל טבע: "יהיו פיטורים רק בהסכמה"
דעה / עיני השיג אקמול לעובדי טבע
עיני: חברה שמקבלת פטור ממס צריכה להתחייב לאי-פיטורים

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully